2025-09-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De bor inte tillsammans, så jag trodde att penchisfärgen var vinröd för de alltid kör det på jackor.
Vinrött och beige som är så fint!
Citera
2025-09-22, 16:17
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Nu är det ju så att den som påstår något som skall presentera en studie. Hela västvärlden är baserad på den iden.

Var står det skrivet?
Gäller det västvärldens syn på lokaltrafikplanering, universum, forskning om cancer? Varför alla äter köttbullar?
Citera
2025-09-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag har aldrig fattat det heller! Beiga strumpbyxor som äldre damer använder är för sorgligt att se!

Titta inte på äldre damer då.
Citera
2025-09-22, 16:49
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Var står det skrivet?
Gäller det västvärldens syn på lokaltrafikplanering, universum, forskning om cancer? Varför alla äter köttbullar?
Tja det kan ju inte du veta men,

Aristoteles definition av sanning anammades av just kristna kyrkan (något förvånande) och blev grunden för hela vårt samhälle.

MEn det stod väl inte så i aftonbladet?
Citera
2025-09-24, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Titta inte på äldre damer då.
Jag vill inte men jag ser dom ändå...
Citera
2025-09-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag vill inte men jag ser dom ändå...

Snart börjar du kanske gilla det. :^)
Citera
2025-10-09, 16:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tycker jag ser gamlingar i övervägande beiga jackor och beiga byxor. Detta verkar gälla oavsett kön.

Varför tycker de så mycket om beige? Kommer jag att börja tycka om beige när jag blir en gamling?

Jag har förundrats över detta i många år, och undrat! Det är ju allt som oftast väldigt gamla klädet de har på sig så det är nog en rest sedan det var inne med beiga kläder.
Citera
2025-10-13, 16:20
Bannlyst
Citat:
Tycker jag ser gamlingar i övervägande beiga jackor och beiga byxor. Detta verkar gälla oavsett kön.

Varför tycker de så mycket om beige? Kommer jag att börja tycka om beige när jag blir en gamling?
Kanske synen blir grumlig. Gråstarr
Citera
2025-10-13, 16:40
Avslutad
När jag blev 40 så började jag tycka att beige, olivgrönt och svart passade mig utmärkt. Kanske ligger något i det. När jag var ung så var det alla möjliga olika färger på kläderna.
Citera
2025-10-13, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De bor inte tillsammans, så jag trodde att penchisfärgen var vinröd för de alltid kör det på jackor.
Vinrött, ljusgult, en viss grön färg. Matta jackor. Gärna i sommarvärmen
Citera
2025-10-13, 18:32
Medlem
Var väl brittiska imperiet som satte beige på kartan.

Kaki, sand, beige, snygg färg. När man vill ha en ljus färg men inte vill ha vitt.

Vit skjorta och beige byxor är en klassisk kombo. Ljusblå skjorta och beige byxor likaså (linnebyxor, chinos, slacks).
Citera
2025-10-13, 18:59
Avslutad
Citat:

Man vill markera tydligt avstånd till den vita lokalbefolkningen.

Det får mig att se kolonial ut.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in