2026-05-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle666
Ingen uppdatering här? FUP? Detta borde ju vara klappat och klart vid det här laget!

Jag känner till den här familjen. Dock så såg det väldigt städad ut i trädgården än så jag minns det. Hade för mig det var fullt med gamla rostiga bilar och en jävla massa inavlade katter överallt. Det är riktiga hillbillys.

Om jag inte missminner mig så hade någon av bröderna i denna familj även knivhuggit syrran i magen vid nått tillfälle. Kan inte varit lätt att växa upp där.

Citat:
De två brödernas bråk eskalerade till våld och skottlossning och båda misstänktes för brott mot varandra. Nu har Gotlands tingsrätt dömt den äldre brodern, medan den yngre frias

(…)

Upprinnelsen till bråket var enligt förundersökningen att den yngre brodern, som är i 40-årsåldern, kom in i köket på morgonen och kastade en kaffekopp i diskhon. Den äldre brodern, som är i 50-årsåldern, satt och åt frukost. Han följde efter den yngre in på hans rum och gav honom ett knytnävsslag i ansiktet. Den yngre brodern slog då sin bror i huvudet med ett basebollträ, så att han började blöda och fick ett ärr.

Den äldre gick ut ur huset och hittade sin fars hagelgevär, i en intilliggande byggnad. Han sköt sedan mot lillebroderns sovrum och skotten gick genom fönstret.

Straffet för storebrodern blir fängelse i ett år och tre månader. Han ska också betala ett skadestånd på 40 000 till sin yngre bror.

Den yngre brodern, som stod åtalad för grov misshandel efter basebollsslaget, frias. Rätten menar att han har varit trängd och agerade i nödvärn.

https://www.helagotland.se/nyheter/gotland/artikel/aldre-bror-doms-for-olaga-hot-och-misshandel/l68od49r

Helt sjukt fall 😅😂
Citera
2026-05-12, 17:57
Medlem
Citat:
” Då tänker jag fan, nu ska jag jävlar ta och skrämma brorsan. Så jag... Varför jag tänker så, det vet jag inte. Jag har inget rationellt tänkande eller så, för jag... slaget var jävligt hårt och jag siktar aldrig på XXX (brodern, reds anm) utan jag siktar mot hans fönster. Jag tror jag träffade fönstren. Vad fan håller jag på med? Sen kastar jag ifrån mig den där”, har storebrodern berättat.

De två bröderna har både berättat att de vanligtvis har en relativt bra relation. Båda männen säger dock att den andre har problem med humöret, speciellt när de har abstinens då båda har en historia av narkotikamissbruk. Båda bröderna har dock nekat till att de skulle ha använt narkotika i närtid till den aktuella händelsen

https://www.helagotland.se/nyheter/gotland/artikel/yngre-brodern-pa-gotland-atalas-for-misshandel/jp29evqr

”Bra relation” my ass 😂
Och ja - det är väl kanske just att de INTE brukat närmsta tiden och har fet-abstinens som är problemet kanske? 😂
Kan tycka att man kanske borde testat dem och satt dit dem för de med. De kunde ha behövt skaka galler och tvingas till behandling ett tag båda två låter de som
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in