2025-09-15, 00:16
Medlem
Har länge velat åka till London för att besöka deras julmarknader men även för julstämningen som är där. Men min fråga är vart man finner den bästa julshoppingen och ett bra hotell på samma plats eller i närheten?

Först hade jag tänkt The Savoy men priset som man betalar mot vad man får så känns det inte prisvärt för fem öre.

Enklaste och billigaste rummet ligger på ca
10 000kr/natt och då når det knappt upp till svensk standard utan påminner om något man hittar hemma hos sin mormor, tom mitt gästrum är lyxigare än så.

Så om det är någon har varit i London på julshopping så får ni gärna tipsa mig om vad man inte får missa och ett bra boende till ett bra pris.
Citera
2025-09-15, 14:03
Medlem
Nog för att hotellstandarden är lägre i London, men såå illa är det inte.
Mina tips är:

Boka hotell och flyg via British Airways, det brukar vara vettigt prissatt. Dessutom är Heathrow att föredra före de andra flygplatserna gällande landningstider och restider. Det går alldeles utmärkt att åka tunnelbana eller tåg.
Bo gärna i Bayswaterområdet, vettiga hotell och nära till tunnelbana för vidare transport. Att bo "nära" något betyder att det är långt till allt annat, London är stoort..

Julmarknader, är ingen expert men har vänner som bor i London och dom tipsade om South Bank Centre förutom det mer centrala Covent Garden, vilket jag upplevde som mindre kul.. Även den i Greenwich verkar trevlig.

/Dick
Citera
2025-12-07, 00:27
Bannlyst
Jag tänker bo på Hotel Savoy under julen. Något jag inte får missa i Londonistan denna tid av året?
Citera
2025-12-07, 00:31
Medlem
BombaySaphires avatar
Glöm London i juletid. Totalt överreklamerat. Satsa på Tyskland istället.
Citera
2025-12-07, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Glöm London i juletid. Totalt överreklamerat. Satsa på Tyskland istället.

Jag har firat jul i Berlin men tyckte inte om det. Tyskarna är lika stela som svenskar och har ingen humor.
Citera
2025-12-07, 00:46
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Jag har firat jul i Berlin men tyckte inte om det. Tyskarna är lika stela som svenskar och har ingen humor.

Engelsmännen har humor menar du?

Jul i Berlin är drömmen för mig. Rent, snyggt, ordning, reda. Och gluhwein.
Citera
2025-12-07, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Engelsmännen har humor menar du?

Jul i Berlin är drömmen för mig. Rent, snyggt, ordning, reda. Och gluhwein.

Ja riktiga engelskmän har en underbar humor.

Rent, snyggt, ordning, reda i Berlin?

Det måste ha varit länge sen du var där. Numera är det ett multikulturellt rövhål på nivå med Paris och London.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in