2026-07-13, 10:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför det - borde det inte räcka om de förhör onopono, han har ju tydligen bevis för att Tyler på sin höjd sköt i lite gelé..
Det borde vara av vikt att förhöra dom som pratade med honom precis innan mordet. Och polisen som lämnade en patron på taket jämte.
Citera
2026-07-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Det borde vara av vikt att förhöra dom som pratade med honom precis innan mordet. Och polisen som lämnade en patron på taket jämte.
Kan du länka, citera detta?
Det enda jag hittar är https://www.pbs.org/newshour/nation/dna-evidence-from-charlie-kirk-assassination-disputed-by-defendants-lawyers

Citat:
Defense attorney Kathryn Nester questioned Hull's handling of the crime scene on the day of the shooting. She also asked about a bullet that was found on campus at a different location than the alleged site of the shooting.

Hull said that bullet was traced back to a law enforcement officer who had "cleared" his weapon, ejecting an unused bullet.
Dvs, inte på taket.
Citera
2026-07-13, 11:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Kan du länka, citera detta?
Det enda jag hittar är https://www.pbs.org/newshour/nation/dna-evidence-from-charlie-kirk-assassination-disputed-by-defendants-lawyers

Dvs, inte på taket.
Det var på taket rakt bakom det taket som Tyler ska ha varit på. Var Ian fått uppgifterna ifrån vet jag inte, jag tror dom nämnde platsen i förhöret, har han fel så lär han få veta om det!
https://youtu.be/R7mdXcBfQTw?t=2909

Ian filmade platsen med sin egen drönare.
Senast redigerad av Jumpingonthemoon 2026-07-13 kl. 11:17.
Citera
2026-07-13, 12:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var på taket rakt bakom det taket som Tyler ska ha varit på. Var Ian fått uppgifterna ifrån vet jag inte, jag tror dom nämnde platsen i förhöret, har han fel så lär han få veta om det!
https://youtu.be/R7mdXcBfQTw?t=2909

Ian filmade platsen med sin egen drönare.

Om du tittar på klippet du själv länkat så är ju förhöret där vittnet nämner platsen med - sen är det ju lite otur för Ian att de i förhöret uttryckligen säger att kulan hittades längst österut på taket eftersom därifrån finns ingen möjlighet att skjuta mot scenen - men det förklarar han ju elegant bort genom att säga att han inte litar på vittnets uppgifter…
Citera
2026-07-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Candace har litat tillräckligt på Mitch Snow, för att trakassera Amodei, Erika Kirk, Harpole.

Till er andra.

Att ställa en helt legitim fråga: "Var det dig som Mitch Snow såg där och då?", först privat via e-mail, och därpå, när inget svar kom, publikt, är inte att "trakassera", nej.

Det är att ställa en helt legitim fråga.

Nu har ju Brian Harpole stämt Candace Owens för "förtal" vilket hon välkomnar eftersom att hon då kan nyttja sin rätt till 'discovery', korsförhör, etc. Problemet är att samtliga domare i aktuellt distrikt har "recused" sig från fallet och att distriktets chefsdomare därför har sett sig tvungen att hitta en domare från ett annat distrikt som tar sig an fallet.

Någon mer än jag som undrar varför?
Citera
2026-07-13, 12:08
Avstängd
Citat:
Om du tittar på klippet du själv länkat så är ju förhöret där vittnet nämner platsen med - sen är det ju lite otur för Ian att de i förhöret uttryckligen säger att kulan hittades längst österut på taket eftersom därifrån finns ingen möjlighet att skjuta mot scenen - men det förklarar han ju elegant bort genom att säga att han inte litar på vittnets uppgifter…
Taket stämmer, eller hur?
Citera
2026-07-13, 12:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Taket stämmer, eller hur?

Ja han säger taket. Men han säger taket längst bort där det inte finns siktlinje mot scenen.
Dessutom är det ju mer än dubelt så långt bort - cirka 300 meter till scenen. Det skulle betyda att smällen från geväret skulle hörts tydligt separat från en såndär ljudutlöst smäll på scenen för allapå campuset som inte var vid scenen.
Citera
2026-07-13, 12:20
Avstängd
Citat:
Ja han säger taket. Men han säger taket längst bort där det inte finns siktlinje mot scenen.
Dessutom är det ju mer än dubelt så långt bort - cirka 300 meter till scenen. Det skulle betyda att smällen från geväret skulle hörts tydligt separat från en såndär ljudutlöst smäll på scenen för allapå campuset som inte var vid scenen.
Så vad gjorde patronen där, det är allt jag vill veta.
Citera
2026-07-13, 12:36
Medlem
Jag måste ha missat vad Candace Owens gjort för att förtjäna att ständigt nämnas i allehanda större händelser. Ungefär som Göran Greider som uttalar sig om både det ena och det andra i morgonsofforna.
Citera
2026-07-13, 12:36
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Till er andra.

Bray har aldrig hävdat att kretskortet flög in i halsen på CK. Han hävdar med stöd av sin bevisning att kretskortet flög in i insidan av T-shirtens vänster krage och att batteriet flög in i CKs vänster hals.

Kan kretskortet ta sig fram till kragen, i höjd med örat, utan att nudda halsen? Har Bray visat detta mha sin pinne?
Citera
2026-07-13, 12:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så vad gjorde patronen där, det är allt jag vill veta.

Det förklarade Pii i inlägget till dig kl 11:07.
Citera
2026-07-13, 12:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nu har ju Brian Harpole stämt Candace Owens för "förtal" vilket hon välkomnar eftersom att hon då kan nyttja sin rätt till 'discovery', korsförhör, etc. Problemet är att samtliga domare i aktuellt distrikt har "recused" sig från fallet och att distriktets chefsdomare därför har sett sig tvungen att hitta en domare från ett annat distrikt som tar sig an fallet.

Någon mer än jag som undrar varför?

Sannolikt beror det tydligen på att Candace har anlitat advokaten Daniel Horwitz. Horwitz har tidigare stämt domstolen i Middle District of Tennessee och dess domare (för att bryta mot yttrandefriheten), så de har troligen avsagt sig målet för att undvika jäv. Även den gången avsade sig alla domarna i distriktet fallet och en utomstående domare fick ta det (Horwitz förlorade för övrigt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in