Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpingonthemoon
Hade dom verkligen bombhundar där?
Enligt Candace så säger hennes anonyma insider det, ja.
Citat:
I så fall är det uteslutet att vapnet dom hittade avfyrats. Om det inte var bombhundarna som hittade det, var det det?
Förutsatt att polishundar användes i spårningen av 'skytten på taket' så jo, dessa borde oavsett specialisering ha funnit geväret under buskarna.
Det doftar starkt med samma dofter som hundarna i så fall kände på taket innan själva spårningen inleddes.
Med det sagt, att de INTE skulle vara tränade på just ammunition/-rök ser jag i så fall som mycket egendomligt, givet hur vanligt det är med den typen av spår i brottsliga sammanhang.