Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-12-10, 06:46
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airikur
Varför hamnar just NPF-personer i kriminalitet? Pga bristande impulskontroll. Man hör sällan att personer med downs eller cp-skada hamnar i fängelse.

Ja, det har du nog helt rätt i. Stöter på en del npf:are via mitt arbete och sorgligt nog ser man redan i ung ålder inget annat är kriminalitet och utslagning i vissa av deras framtid. Det är tragiskt men samtidigt vet jag inte hur man ska kunna få viss av dem att fungera ens hjälpligt i ett samhälle.
Citera
2025-12-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Ja, det har du nog helt rätt i. Stöter på en del npf:are via mitt arbete och sorgligt nog ser man redan i ung ålder inget annat är kriminalitet och utslagning i vissa av deras framtid. Det är tragiskt men samtidigt vet jag inte hur man ska kunna få viss av dem att fungera ens hjälpligt i ett samhälle.

Är det inte så att svagbegåvade representerar en majoritet bland kriminella?
Citera
2025-12-11, 00:28
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airikur
Varför hamnar just NPF-personer i kriminalitet? Pga bristande impulskontroll. Man hör sällan att personer med downs eller cp-skada hamnar i fängelse.
De är mer ärliga. Närmare Gud. Vi söker Gud.

Söker frihet. Kommunikation. Närhet.
Hem.
Trygghet.
Jag vet inte varför alla inte är så privilegierade och rotade nånstans. Shit happens.

Folk får hjälp. Jesus saves.
Gud söker folk till sig. Till hans sida.

Kriminella är ofta närmare men kan ändå få det svårare.

Jesus blev ju behandlad som en kriminell fast han var allt annat.

Vi kände tyvärr inte Jesus. Därför åker många ut i missbruk och får svårare väg runt pga stigmatisering.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in