2026-05-28, 13:31
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Karaktärsmodellerna och animationerna i Hitman har inte kommit särskilt långt sedan Xbox/PS2-spelen. Tycker Hitman-designen verkligen lyser igenom i nya 007.

Kanske man har mer ont av det om man spelat mycket Hitman då? Jag som bara har spelat det allra första Hitman-spelet, är iallafall väldigt nöjd med "First Light".
Citera
2026-05-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Å andra sidan är det väl detta som faktiskt känns som en Bond-film.

Jag har goda minnen av Goldeneye, The World is Not Enough, Agent under fire, Nightfire osv, men har samtidigt svårt att neka att de samtidigt känns som lite glorifierade Call of Duty-kampanjer. Man kände sig mer so men soldat än en spion.

First light känns faktiskt som ett spion-spel där man spelar en Bond som är en agent och inte en one man army.

Håller inte med vad det gäller Goldeneye, men visst resterande var väl lite så. Spion spel är det ju absolut, men det är mer åt hitman hållet
Citera
2026-05-28, 15:19
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Känns inte som ett bond spel, mer en blandning mellan uncharted och hitman. Lite besviken på det faktiskt

Ja lite så av det gameplayet jag sett. Men det behöver inte betyda att spelet är dåligt för det. Men visst har det en stark hitman känsla.
Citera
2026-05-28, 21:30
Medlem
Elementarts avatar
Det verkar vara ett par influencers som har fått en cameo i spelet.
Citera
2026-05-29, 20:20
Medlem
Nihennas avatar
Tutorialen i detta spelet är verkligen något utöver det vanliga. Älskar hur de har byggt upp det som ett montage i hur James tränar till att bli agent.
Citera
2026-05-30, 10:11
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Köpte spelet igår och spelade igenom en del, kommit fram till "field testet" dom skall utföra under sin advanced training.

Jag gillar spelet!

Det är som en interaktiv film med mycket cutscenes, och jag fattar att en del inte gillar såna spel, men jag älskar en schysst story och att känna mig som jag är huvudpersonen i en film.

Sen älskar jag att den verkligen känns som en Bondfilm med upplägget av ett litet kort intro för att sedan glida över i en fantastik Bondlåt som framförs av Lana Del Ray, det bidrar verkligen med feeling.

Det enda jag egentligen inte är så förtjust i är att det inte är en öppen värld. Jag är en sucker för open world games. Blir ju i och för sig svårare då att få den där filmkänslan då, så jag accepterar avsaknaden av den.
Citera
2026-05-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Ingen toppgrafik och ganska stela animationer av nya trailern att döma. Djungelmiljön ser ju ut att vara daterad med minst 10 år. Det hade varit helt OK för ett random spel på Steam men detta är alltså ett spel man gjort en enorm reklamsatsning inför (Coca-Cola...). Många UE-spel med minimala team är ju snyggare.

Är det att det ska släppas på många konsoler som drar ner det?
Kalla mig korkad men stela animationer i spel har även sin charm ibland. Har dock inte sett något av detta spel ännu.
För mig är det bara positivt att det inte är gjort i UE5, men det är mest en personlig preferens.
Citera
2026-05-31, 18:16
Medlem
punanihunters avatar
Riktigt bra spel! Kör på PS5, och grafiken är asbra. Speciellt miljöerna. Kanske inte lika mycket när det gäller NPCs, men sen så spelar jag ju på performance mode.
Grafiken är väl onekligen bättre för de som kör på PS5 pro eller PC.

De levererar även på storyn och musiken. När det kommer till gameplay, så är det enda "klagomål" att spelet börjar ganska långsamt. Det är mycket cutscenes, promenerande och stealth missions. Det är först efter 4-5 timmar som spelet börjar ta lite mer fart med biljakt, skjutande osv.
Nu är jag på kapitel 6 och ser fram emot att lira klart resten!

Men absolut en mycket värdig första entre i vad jag tror kommer bli en franchise!
Citera
2026-06-01, 22:23
Medlem
Andersdamaans avatar
Modest Pelican spelar litet på sitt egna humoristiska vis:
https://www.youtube.com/watch?v=K7-BamLvxkc
Spoilervarning dock så klicka bara om du inte bryr dig om sådant!
En rolig typ denna pelikan!
Citera
2026-06-02, 11:39
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Nä, det här spelet var inte mycket att hänga i granen. Det försöker vara en filmupplevelse, men problemet är att det är ett spel och det blir som bäst både en medioker film och ett mediokert spel.

Storyn är medioker och stundvis undrade jag om jag råkat skipat en cutscene för ena stunden är det ett specifikt mål man arbetar mot och i nästa var det inget mer med det. Och slutet lämnar ett stort frågetecken:

Gameplay är mediokert. AI:n är så korkad, vilket gör att spelet som försöker vara rotat i realism, leder till att man bara skrattar åt spelets gameplay. Vid ett moment har man en partner som skjuter skurkar med sniper och det fungerar i princip som att ha en aimbot. Fordsonssekvenserna är helt meningslösa, jag spelade på svåraste svårighetsgraden och jag tror det är omöjligt att få game over på dessa. Momentet där man kör en sopbil genom London kan bokstavligen klaras av genom att endast hålla in gasknappen.

Det mest positiva med spelet är väl de ombytande miljöerna och musiken.

Goldeneye till Nintendo 64 är ett bättre Bond-spel än First Light som endast är vackra färger men ingen substans. 6/10 i betyg.
Citera
2026-06-07, 15:23
Medlem
Nihennas avatar
Fantastiskt spel som jag precis klarade av. Osar James Bond rakt igenom. Känns verkligen som att det hade kunnat vara en film med en yngre Craig eller Brosnan.

Spelet har dessutom sålt fruktansvärt bra hittills. 3 miljoner kopior redan. Att det ligger på 91% på Steam lär öka på den siffran.

Nä, att sätta Hitman-utvecklarna på detta var helt rätt val.
Citera
2026-06-07, 19:33
Medlem
Pillenfilles avatar
Väldigt bra spel, som jag har kört igenom, och har börjat om på igen.

Var väl ganska förutsigbart att...

Har ju lite kritik ändå. Att man endast behåller pistolen och ingen eventuell shotgun/automatvapen när man dör eller själv startar om från senaste checkpoint, wtf.

Sen det faktum att man inte behåller sin highscore på skjutbanan i Q-labbet. Kom etta på listan för att det sedan skulle nollställas till nästa besök.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in