2025-12-15, 17:20
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Ska självklart kommer jag se farmen

Men jag skulle självklart vilja se Matteo få en revansch. Men även Rene och anna kanske.

Eller ett kul scenario till nästa säsong skulle vara om akink och August hamnade i gränslandet ihop med Jasmine. Eller hon som åkte ut av " personliga skäl" var det Diana hon hette. Själv då?
anna hahaha hon kommer ju åka ut direkt igen.

Nej men akink för jag tycker hon gör bra underhållning, jacob borde få en ärlig chans han var ju aldrig inne och jag tror han kan utmana matteo i fysik, den här säsongen men han kom ju fan aldrig in.

Ev nutti och rene annars vill jag nog inte se flera ifrån den här säsongen.

I övrigt får gärna amanda komma med en tredje gång henne tröttnar jag aldrig se på.

Men vad bra då ses vi i farmen tråden sen då det drar väl igång snart.
Senast redigerad av Blessed81 2025-12-15 kl. 18:08.
2025-12-15, 18:47
Medlem
Ace Venturas avatar
Nu har jag sett finalen. Inte helt happy med utfallet och han som vann faktiskt. Dels har han en fruktansvärt irriterande röst (mina öron skaver efter varje synk) men vad värre är så framstår det ju som att han inte bidragit alls till lägerlivet utan istället mest suttit med sina "väninnor" och bitchat om andra deltagare. Sen var han inte bidragande till några lagtävlingsvinster öht vad jag sett. Då är man knappast en värdig finaldeltagare i mina ögon. Fast å andra sidan finns det onekligen en vacker poesi i att vinna genom att inte ge upp (förren den feta programledaren sjungit). Jag är kluven där. Men ok - han är väl inte en katastrofvinnare (som det ibland varit tidigare) och jag tyckte ändå att han växte på slutet. Fast totalt sett hade jag nog gärna sett någon av de som kämpade hårdare hade vunnit, t ex någon av tjejerna som var med framåt slutet.

Det positiva med denna säsong var Gränslandet och att folket där blev mer involverade och hade lättare att komma tillbaka. Det blev faktiskt lite mer underhållande när det blev större rotation på deltagarna tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslampan
Det faller pladask på gamla uppgörelser och att folk ska tjej-känna fram den trio som ska få tävla i finalen känns orättvist efter alla dessa veckor.
Kan bara hålla med. Denna del måste bort eller förändras, och tävlingsprestationerna överlag borde på något sätt framhävas mer i finaluttagningen.

Sen är jag lite fundersam över "tjejifieringen" av tävlingarna. Missförstå mig rätt nu. Det kanske är nödvändig för underhållningen på totalen - men det går inte att bortse från att det blir klart mindre intressant när man tillför fler och fler pussel i avgörande lägen. Jag menar, vem f*n har överlevt på en öde ö genom att vara bra på att lattja med lego och bygga tävlingsloggor med klossar? Fast å andra sidan. Vem skulle kolla på 4 gubbar som satt och fiskade i finalen? Igen, kluven...
Senast redigerad av Ace Ventura 2025-12-15 kl. 19:16.
2025-12-15, 19:07
Medlem
Citat:
Tidigare var Robinsons mest intressanta vinnare Aron Sjölund som visade på hur underhållande programmet kan vara. Aron lurade skjortan av alla genom att spela Robinson väldigt intelligent samtidigt som han var duktig på tävlingarna.

Därför måste man ju se vilken väg man ska gå med Robinson nu.
Ska taktiken vara att försöka stå i finalveckan med så få hot man kan eller ska spelet ändras så att tävlingar avgör mer?
Jag tycker att final-trion hade valts ut mer logiskt om man inte kör det där ångestfyllda örådet.

Med senaste Robinson på hornhinnan så känns det bara som att något måste göras.

Det faller pladask på gamla uppgörelser och att folk ska tjej-känna fram den trio som ska få tävla i finalen känns orättvist efter alla dessa veckor. Bättre hade varit att en tävling med blandade inslag där förloraren missar och två går vidare till finalen med tidigare vinnaren av plankan.

När Per valdes bort av sjukt lama anledningar inför finalen så tycker jag att Robinson föll ihop som ett korthus. Det är en del i finalen som måste göras om, får man inte ens möjligheten att duellera eller påverka sin avslut så blir det bara lättmjölk av hela finalen.

Väldigt väldigt väldigt sant
2025-12-15, 21:20
Medlem
Citat:
Tidigare var Robinsons mest intressanta vinnare Aron Sjölund som visade på hur underhållande programmet kan vara. Aron lurade skjortan av alla genom att spela Robinson väldigt intelligent samtidigt som han var duktig på tävlingarna.

Därför måste man ju se vilken väg man ska gå med Robinson nu.
Ska taktiken vara att försöka stå i finalveckan med så få hot man kan eller ska spelet ändras så att tävlingar avgör mer?
Jag tycker att final-trion hade valts ut mer logiskt om man inte kör det där ångestfyllda örådet.

Med senaste Robinson på hornhinnan så känns det bara som att något måste göras.

Det faller pladask på gamla uppgörelser och att folk ska tjej-känna fram den trio som ska få tävla i finalen känns orättvist efter alla dessa veckor. Bättre hade varit att en tävling med blandade inslag där förloraren missar och två går vidare till finalen med tidigare vinnaren av plankan.

När Per valdes bort av sjukt lama anledningar inför finalen så tycker jag att Robinson föll ihop som ett korthus. Det är en del i finalen som måste göras om, får man inte ens möjligheten att duellera eller påverka sin avslut så blir det bara lättmjölk av hela finalen.
Aron fick ju göra saker som ingen annan fått göra innan, ge bort immuniteter efter tävlingar (till andra laget) och jag vet inte vad. Är det bara fritt fram att göra upp sina egna regler? För all del, modigt inslag och så men det kunde ju lika gärna fallit pladask när produktionen säger öh va? bryt!!
2025-12-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Aron fick ju göra saker som ingen annan fått göra innan, ge bort immuniteter efter tävlingar (till andra laget) och jag vet inte vad. Är det bara fritt fram att göra upp sina egna regler? För all del, modigt inslag och så men det kunde ju lika gärna fallit pladask när produktionen säger öh va? bryt!!
Jag måste ha missat att immuniteter någonsin varit personliga. Alla får ju frågan om man ska behålla eller ge bort sin immunitet i öråden. Så att göra upp egna regler förstår jag inte vad du menar.
2025-12-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Personligen tycker jag att örådet fyller en vettig funktion. Det ska finnas en belöning för den som skapat sig vänner och allierade under resans gång. Det är trots allt en stor del av vad Robinson går ut på. Tävlingar är inte allt. Den sociala delen är minst lika viktig - och i nuläget är det en bra balans mellan de olika vägarna till finalen.
Där går våra åsikter isär. Man kan ju ha paktat redan på båten och det följer med hela vägen till sista örådet där en person har noll möjlighet att ta sista steget.
Min uppfattning är ens möjlighet att bli bortröstad beror helt på vilka som lägger rösterna, man kan ju som till exempel i Pers fall kastats under bussen tidigare av samma personer som sedan återigen ska rösta bort honom precis före finalen.

Ett exempel är om en ensam nordare sitter med i ett öråd med bara sydare gör ju utgången av örådet uppenbar.
2025-12-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nu har jag sett finalen. Inte helt happy med utfallet och han som vann faktiskt. Dels har han en fruktansvärt irriterande röst (mina öron skaver efter varje synk) men vad värre är så framstår det ju som att han inte bidragit alls till lägerlivet utan istället mest suttit med sina "väninnor" och bitchat om andra deltagare. Sen var han inte bidragande till några lagtävlingsvinster öht vad jag sett. Då är man knappast en värdig finaldeltagare i mina ögon. Fast å andra sidan finns det onekligen en vacker poesi i att vinna genom att inte ge upp (förren den feta programledaren sjungit). Jag är kluven där. Men ok - han är väl inte en katastrofvinnare (som det ibland varit tidigare) och jag tyckte ändå att han växte på slutet. Fast totalt sett hade jag nog gärna sett någon av de som kämpade hårdare hade vunnit, t ex någon av tjejerna som var med framåt slutet.

Det positiva med denna säsong var Gränslandet och att folket där blev mer involverade och hade lättare att komma tillbaka. Det blev faktiskt lite mer underhållande när det blev större rotation på deltagarna tycker jag.

Kan bara hålla med. Denna del måste bort eller förändras, och tävlingsprestationerna överlag borde på något sätt framhävas mer i finaluttagningen.

Sen är jag lite fundersam över "tjejifieringen" av tävlingarna. Missförstå mig rätt nu. Det kanske är nödvändig för underhållningen på totalen - men det går inte att bortse från att det blir klart mindre intressant när man tillför fler och fler pussel i avgörande lägen. Jag menar, vem f*n har överlevt på en öde ö genom att vara bra på att lattja med lego och bygga tävlingsloggor med klossar? Fast å andra sidan. Vem skulle kolla på 4 gubbar som satt och fiskade i finalen? Igen, kluven...

Håller med. Ingen vill se att vinnaren koras genom armbrytning eller någon annan manligt anpassade gren.
Tycker att man bör kunna springa en hinderbana, någon form av pussel, göra upp eld men även få svara på enkla frågor om deltagarna - har man lyssnat och brytt sig om deltagarna i lägret istället för att pakta 24/7 så kan det räcka gott. Svarar man fel får man ta en straffbana eller något liknande.
2025-12-16, 19:14
Medlem
Finalen är ju fejk så det är ändå ingen idé att titta.

De klipper och har sig så mycket så det spelar ingen roll hur bra man presterar i de första momenten så länge som man är hyfsat bra på slutet.

Ida från förra året gjorde ju inte ens klart alla moment men vann ändå! Helt sjukt!
2025-12-17, 00:04
Medlem
Är det bara jag som tycker att många av tävlingarna var påminnande av varandra?

Tacka vet jag den australiska versionen!
2025-12-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Johan bidrog varken till lägerlivet eller lagtävlingsvinster, Agust och René användes för att vinna tävlingar för att sedan enligt planerna slängas ut. Vad det gällde jobbet i lägret satt Johan mest och gnällde.

Jag är däremot inte positiv till Gränslandet, att man kan lägga sig i tävlingar för att kunna åka dit och vila upp sig och sedan komma tillbaka med förnyade krafter (som man gjort de senaste åren) känns väldigt fel.
2025-12-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Johan bidrog varken till lägerlivet eller lagtävlingsvinster, Agust och René användes för att vinna tävlingar för att sedan enligt planerna slängas ut. Vad det gällde jobbet i lägret satt Johan mest och gnällde.

Jag är däremot inte positiv till Gränslandet, att man kan lägga sig i tävlingar för att kunna åka dit och vila upp sig och sedan komma tillbaka med förnyade krafter (som man gjort de senaste åren) känns väldigt fel.

Håller med dig om Gränslandet. Det är så urbota tråkigt! Bättre att man åker ut helt direkt. Duellgrejen i örådet, skulle eventuellt kunna vara kvar, för att göra det lite mer ”spännande”.
2025-12-17, 23:03
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Frågan är hur lång Johan låg efter i vissa delar av banan, innan han fick avsluta
Och gå vidare där dom andra väntade.

Var väl nåt år sen där nån kvinna skulle klättra upp i ett rep såg att hon inte skulle komma upp med ett års försök
Men helt plötsligt var hon i kapp

Nää låt de köra klarar du inte hinder så hade du inget i finalen att göra.
Eller göra finalen betydligt ”enklare ” så slipper man detta skit
Finalbanan är uppdelade i tre heat (du kanske föredrar att kalla dem för sträckor). Främsta anledningen till detta är att filmteamet bara kan filma ett heat i taget och måste flyttas efter varje heat. Det tar flera timmar för att spela in finalbanan. Skulle kosta miljontals kronor om man skulle ha tre filmteam bara för en finalbana. Exempel en kamera kostar nog 200 000 - 250 000:-, det behövs flera.

När någon inte klarar ett moment då hjälper produktionen till då de ska kunna starta på heat tre, så produktionen får allt material som behövs för det ska bli en bra klippning. För ett år sedan då vart produktionen tvungna hjälpa två personer som inte kunde klara av ett bord med en orm som de skulle styra en boll eller kula på ormen

För det andra att det ska bli spänning, då de startar heat två och tre i den ordning de kommer. Denna final är den mest spännande som jag har sett med detta upplägg. (Jag minns inte när jag började titta på Robinson om det fanns en hinderbana.)

Detta upplägg är inte optimalt som finalbanan är uppbyggd på, när det är både män och kvinnor i finalen. Då har män en fördel och brukar vinna när det finns någon kvinna i finalen.

Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Har det inte dessa 30sek så hade säkert Matteo haft 5-10 minuter försprång i sista

Såg ju redan i fösta hindret,
Hade man kört banan i ett svep, då hade Matteo vunnit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in