Citat:
Ursprungligen postat av
dwg
Frågan är hur lång Johan låg efter i vissa delar av banan, innan han fick avsluta
Och gå vidare där dom andra väntade.
Var väl nåt år sen där nån kvinna skulle klättra upp i ett rep såg att hon inte skulle komma upp med ett års försök
Men helt plötsligt var hon i kapp
Nää låt de köra klarar du inte hinder så hade du inget i finalen att göra.
Eller göra finalen betydligt ”enklare ” så slipper man detta skit
Finalbanan är uppdelade i tre heat (du kanske föredrar att kalla dem för sträckor). Främsta anledningen till detta är att filmteamet bara kan filma ett heat i taget och måste flyttas efter varje heat. Det tar flera timmar för att spela in finalbanan. Skulle kosta miljontals kronor om man skulle ha tre filmteam bara för en finalbana. Exempel en kamera kostar nog 200 000 - 250 000:-, det behövs flera.
När någon inte klarar ett moment då hjälper produktionen till då de ska kunna starta på heat tre, så produktionen får allt material som behövs för det ska bli en bra klippning. För ett år sedan då vart produktionen tvungna hjälpa två personer som inte kunde klara av ett bord med en orm som de skulle styra en boll eller kula på ormen
För det andra att det ska bli spänning, då de startar heat två och tre i den ordning de kommer. Denna final är den mest spännande som jag har sett med detta upplägg. (Jag minns inte när jag började titta på Robinson om det fanns en hinderbana.)
Detta upplägg är inte optimalt som finalbanan är uppbyggd på, när det är både män och kvinnor i finalen. Då har män en fördel och brukar vinna när det finns någon kvinna i finalen.
Citat:
Ursprungligen postat av
dwg
Har det inte dessa 30sek så hade säkert Matteo haft 5-10 minuter försprång i sista
Såg ju redan i fösta hindret,
Hade man kört banan i ett svep, då hade Matteo vunnit.