2025-12-05, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmVanhorn
Du sätter huvudet på spiken, inget att notera över den summering. Speciellt att du nämner Carin, hade inget till övers för henne först men seglat upp som väldigt likeable och bevisat att hon har en plats i finalveckan.
Gick in här för att läsa framförallt för att jag var nyfiken på kommentarerna om Karin.

Faktum är att det är en extremt nedlåtande syn på äldre det här året. Jag är själv något äldre och fullt medveten om att jag var både starkare, snabbare och mer snabbtänkt för 20 år sedan. Men är van att bemötas som en jämlike både socialt på jobb och fritid och i som "medidrottare" i idrottslivet, på båda ställena umgås jag med personer som är betydligt yngre än mig själv. Men den syn som deltagarna här visar med den öppet nedlåtande attityden är faktiskt chockerande. Och det tycker jag gäller i princip samtliga deltagare.

Det som är mest imponerande med Karin är faktiskt inte hennes förmåga att hålla sig kvar i tävlingarna, utan hennes förmåga att kunna borsta bort behandlingen hon får av de övriga deltagarna. Vilken enorm psykisk styrka hon visar.

Karin, Nutti och Per är de jag hejar på. August hade jag också hejat på om han varit kvar.
2025-12-05, 10:56
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
De som återstår:

Martin - Programledare. Gör ju en grym insats, förstår inte alls kritiken, saknar verkligen inte Petra.

Akink - Avskyvärd människa. Noll självinsikt. Kändes ok i början men ogillar mer och mer för varje ord hon säger.
Matteo - Bra på det sociala och tävlingar men vilken extrem fegis han har visat sig vara.
Nutti - Är ändå skön. Vore en värdig vinnare.
Emma - Har kommit oförtjänt långt utan att lämna intryck. Förväntade mig mycket bättre resultat på tävlingar av en fd elitidrottare men simning kanske inte är så tufft.
Johan - Pendlar mellan att vara skön och rolig med att vara oskön. Men ändå rätt rolig.
Carin - Har blivit en favorit. Människan har 100 liv. Förtjänade att få slippa utslagsduell men löste det ändå. Sjukt stabil i duellen vid örådet.
Per - Glider med lite under radarn. Hade nog varit ett ordentligt hot för 20 år sedan. Tenderar att överskatta sig själv tycker jag, men en enkel person att gilla.

Tror det ska vara alla?
Årets säsong har visat sig passa perfekt för en sån som Matteo. En majoritet har haft ett hänsynslöst begär att krossa sydpakten helt, med all rätt. Nästan alla andra har haft det relativt lugnt efter de blev majoritet.

Honorary mention till Agust. Han rullade ut röda mattan för nord.
Skriver under på din lista över samtliga kvarvarande personer och även tillägget gällande Agust.

Initialt var jag skeptisk till den nya programledaren men jag tycker han gör ett ypperligt jobb.

Carin har varit uträknad så många gånger men kämpat sig kvar, helt klart imponerande.
2025-12-05, 11:05
Medlem
Akhink "Akink" Fattah Saleh är hon släkt med Tara Saleh? "Som tillhör den ökända kriminella klanen!? "

Den pro-palestinska aktivisten Tara Saleh har poserat med vapen och har fällt en rad provocerande uttalanden mot Sverige på sociala medier. Nyligen fick hon fast anställning som lärarassistent på Bergaskolan i Malmö, något som väckt kritik bland personal och vårdnadshavare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vill-forstora-sverige-malmo-stad-anstallde-kritiserad-aktivist-som-lararassistent
Senast redigerad av Ajabaja555 2025-12-05 kl. 11:08.
2025-12-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
De som återstår:

Martin - Programledare. Gör ju en grym insats, förstår inte alls kritiken, saknar verkligen inte Petra.

Akink - Avskyvärd människa. Noll självinsikt. Kändes ok i början men ogillar mer och mer för varje ord hon säger.
Matteo - Bra på det sociala och tävlingar men vilken extrem fegis han har visat sig vara.
Nutti - Är ändå skön. Vore en värdig vinnare.
Emma - Har kommit oförtjänt långt utan att lämna intryck. Förväntade mig mycket bättre resultat på tävlingar av en fd elitidrottare men simning kanske inte är så tufft.
Johan - Pendlar mellan att vara skön och rolig med att vara oskön. Men ändå rätt rolig.
Carin - Har blivit en favorit. Människan har 100 liv. Förtjänade att få slippa utslagsduell men löste det ändå. Sjukt stabil i duellen vid örådet.
Per - Glider med lite under radarn. Hade nog varit ett ordentligt hot för 20 år sedan. Tenderar att överskatta sig själv tycker jag, men en enkel person att gilla.

Tror det ska vara alla?
Årets säsong har visat sig passa perfekt för en sån som Matteo. En majoritet har haft ett hänsynslöst begär att krossa sydpakten helt, med all rätt. Nästan alla andra har haft det relativt lugnt efter de blev majoritet.

Honorary mention till Agust. Han rullade ut röda mattan för nord.
Håller med dig till 100%. Du har skrivit en mycket bra summering
2025-12-05, 15:52
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Fast näe. Ania har visserligen det där "formalin i venerna" som östkvinna och ser därmed ut som 22 i ansiktet, men har även ridbyxlår, noll pattar och bullf*tta (you can't unsee it). Inte catwalk material, sorry.

More importantly, en svag spelare. Från isdrottning till psykfall till allnänt osympatisk. Levde på pakten tills Agust kamikazade den och pakten a-sunk like a stone. Varsågod och skölj!
Framförallt ä hon muppögd vilket ingen man eller kvinna ska vara mallig över

Får man ridbyxlår pga av bärandet särskilda byxor? inte för att man rider?

Per verkar ha sköljt när han låg i tidvattenburen på Anjas kommando
så att han råka spruta ner Emelie

Tror inte hon är tandläkare, dom flesta kvinnliga tandläkare är bara tandsköterskor som lever ett voyeurliv i att titta på en manlig tandläkare i arbete
2025-12-05, 15:52
Medlem
Visst är Aina vacker, inte tu tal om saken men jävlar vilken babe Emilly blev när hon fick duschat och makat sig litet!
I den där rosa ensembelen med crop-top och kort kjol ägde hon ju för fan världen.
Emilly om du läser det här:
I love you!
Je t'aime!
Ich liebe dich!
Ti amo!
¡Yo te quiero!
Jag älskar dig!
Vi har aldrig träffats men jag saknar dig så att mitt hjärta brustit en smula med varje andetag som jag dragit sedan jag såg dig första gången på tv-skärmen. Du kanske förlorade Robinson men du vann mitt hjärta. Var försiktig med det, är du snäll...
Senast redigerad av GregersWerle 2025-12-05 kl. 15:54.
2025-12-05, 15:55
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Akhink "Akink" Fattah Saleh är hon släkt med Tara Saleh? "Som tillhör den ökända kriminella klanen!? "

Den pro-palestinska aktivisten Tara Saleh har poserat med vapen och har fällt en rad provocerande uttalanden mot Sverige på sociala medier. Nyligen fick hon fast anställning som lärarassistent på Bergaskolan i Malmö, något som väckt kritik bland personal och vårdnadshavare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vill-forstora-sverige-malmo-stad-anstallde-kritiserad-aktivist-som-lararassistent
Tjena Blixten! jag var minst 4 dagar snabbare än dig

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
P.S Nån som vet hur nära? släkt Akink Saleh är med
Tarah Saleh & dennes göteborgska klan

Jag såg nämligen en inte så liten ansiktslikhet när hon gjorde såhär
https://pbs.twimg.com/media/G3cH0iBXIAAVL6G.jpg
https://imgbox.com/XoyDjGmY det är samma ögon iaf
2025-12-05, 16:05
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Visst är Aina vacker, inte tu tal om saken men jävlar vilken babe Emilly blev när hon fick duschat och makat sig litet!

I den där rosa ensembelen med crop-top och kort kjol ägde hon ju för fan världen.
Emilly om du läser det här:
Är det den omtalade rosa trasan från Farmen som går igen?

Jag hoppas att mina anspråkslösa foton av Emily inte har fått dig att höra annat än
Frösöblomster Sommarsång av Wilhelm Peterson-Berger feat 87'an löken, när du ser henne framför dig vandra virvelvägen fram mot flygplanet som ska ta henne hem från ön & vidare till en Victoria's sekret agentur i Bern.

Om det är som du säger att tjejerna behöver bada, vem vet hur du kommer se på Emma
och Bo-Johan som nyduschade nyponroser?

Jävla synd att hon försvann, när en tjej väl blommar ut som bitch då blir hon bortröstad på perosonalmötet
Senast redigerad av Crapmagic 2025-12-05 kl. 16:16.
2025-12-05, 17:46
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Men hur skulle Ania kunna veta vilka som röstade på henne? Det var ju ingen öppen röstning.

Han har väl förmodligen sagt att åt Aina att han inte ska rösta på henne, en riktig fegis.

Ser mycket hellre Nutti som vinnare än Matteo.
2025-12-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluescum
Håller med om allt du skriver!
Extra mycket om att inte någonsin vilja ha Petra som programledare igen.

Även jag håller med.
Håller verkligen på Carin framöver hon har gjort det fantastiskt.
Pers lite surmulna personlighet går inte obemärkt förbi den heller, hoppas på dig också.
Ska bli intressant att se hur detta slutar.
2025-12-05, 20:35
Medlem
santos_devilles avatar
Satt och prata med sambon idag att Programledaren gör fan ett bra jobb. Han är precis så kall men ändå varm som en Robinson programledare ska vara.

Någon gafflar något om att den är utstött och han lyssnar med kommer inte med något utlägg om mobbning eller följdfrågor. Personen får gaffla lite sen är det över.

Anders och hon Militär bruden var för mjuka!

Jaha näe man får inte mobbas. Peter, mobbar ni Lisa? För ni är nu en grupp inte två bla bla bla
2025-12-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Är det den omtalade rosa trasan från Farmen som går igen?

Jag hoppas att mina anspråkslösa foton av Emily inte har fått dig att höra annat än
Frösöblomster Sommarsång av Wilhelm Peterson-Berger feat 87'an löken, när du ser henne framför dig vandra virvelvägen fram mot flygplanet som ska ta henne hem från ön & vidare till en Victoria's sekret agentur i Bern.

Om det är som du säger att tjejerna behöver bada, vem vet hur du kommer se på Emma
och Bo-Johan som nyduschade nyponroser?

Jävla synd att hon försvann, när en tjej väl blommar ut som bitch då blir hon bortröstad på perosonalmötet

Varför kallar du honom Bo-Johan hela tiden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in