2026-05-20, 01:15
Medlem
Så sjukt att det återigen skrevs om att Finland var favorittippade att vinna, likadant förra året att Sverige med KAJ skulle vinna. Varför blev det inte så då????
Citera
2026-05-20, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
EBU kommer nu fram med förslag att flytta Israel till Asien-tävlingen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/XMR47B/forslag-israel-kan-flyttas-fran-eurovision-till-asien-tavling

Jag tror inte det kommer hända. Stor risk att Moroccanoil drar sig ur sponsringen då

Är dom livrädda för att Israel kanske vinner nästa år?
Citera
2026-05-20, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror de körde på med låten innan arenan hade förberett allt. De orkade inte vänta och var glada och uppspelta. Det var en rolig spontan improvisation.

Musiken sätts väl på när den sätts på. Jag tror mer på tidspress, vilket de borde struntat i i sammanhanget. Kanske var det roligt, hon köttade ju på. Men numret var mer än andra nummer ett koncept, där koreografin var stor del av helheten. Eftersom Bulgarien vann så överraskande, hade det varit värdefullt att få se helheten av det som tog dem till seger.
Citera
2026-05-20, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Har det nånsin varit så?

Ser för min inre blick hur allt brukar göras iordning och artisten försöker samla sig ( vis Heroes var väl den tecknade gubben med, eftersom den var stor del av låten och Loreen ” ligganordningen”). Sen improviserar kanske artisten endel i glädje. Eller? Får kolla tillbaka.
Citera
2026-05-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
För att resultatet väcker rimliga frågor. Sverige var klart bättre än Finland i semifinalen enligt den belgiska juryn. Men i finalen vänder allt: Finland får 8 poäng Sverige noll och Israel bara 1. Det är en så kraftig sväng att den inte rimligen kan förklaras med smak.
Det verkliga problemet är telefonomröstningen. EBU har själva infört hårdare regler för att stoppa röstfusk. Det gör man inte om problemet inte finns.
Giilla läget Sveriges låt var en omodern skitlåt.
Citera
2026-05-20, 15:35
Medlem
DjPuttes avatar
Problemet My Sytem är en vattendelare så är det bara sedan så hakar folk upp sig på ditt och datt hos Felicia då blir det så här tro det var mer markering mot henne än ngt annat tyvärr, Finska låten var rött medioker utan Lampenius hade aldrig den låten varit favoriten att vinna så är det!

För vår de så kommer det inte spela mycket roll vad vi sänder eller inte sänder till ESC vi kommer inte vinna iom ESC fansen är less på att vi är antingen favorit och vinner eller vad som så personligen spelar det ingen roll mer tävling i sig är körd tyvärr!
Citera
2026-05-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
I den här videon pratar Dara från Bulgarien med en svensk journalist några dagar före finalen. Dara säger att hon verkligen gillar Sveriges låt. Dara tillägger att hon till och med är avundsjuk på att det inte är hennes låt. Jag känner till Daras musikaliska arbete inför Eurovision och hon är verkligen uppriktig, eftersom "My System" är precis i hennes stil. Jag gillar också Felicias låt, jag tror att om det hade varit en mer intressant scenframträdande skulle Sverige ha hamnat bland de tio bästa.

https://tv.aftonbladet.se/video/400603/eurovision-vinnaren-jag-oenskar-att-my-system-var-min-lat

Låten var aldrig problemet. Kolla med vilken pondus Dara framför vinnarbidraget. Felicia är inte i närheten av det. Dara och hennes team hade kunnat vinna med "My System" också.
Citera
2026-05-21, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Är dom livrädda för att Israel kanske vinner nästa år?

Ska de flytta Georgien, Armenien och Azerbajdzjan också?
Citera
2026-05-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
Ska de flytta Georgien, Armenien och Azerbajdzjan också?

Den mest uppenbara kandidaten borde väl vara Australien.
Citera
2026-05-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Källa på det?
Eller hur! Att hon döljer ansiktet kan ochså delvis bero på resandebakgrund. Anonymitet och försiktighet är vanligt vid evig diskriminering, som de faktiskt är utsatta för i Sverige, även nutid
Citera
2026-05-21, 22:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Musiken sätts väl på när den sätts på. Jag tror mer på tidspress, vilket de borde struntat i i sammanhanget. Kanske var det roligt, hon köttade ju på. Men numret var mer än andra nummer ett koncept, där koreografin var stor del av helheten. Eftersom Bulgarien vann så överraskande, hade det varit värdefullt att få se helheten av det som tog dem till seger.

Ja kanske, men de hade ju kört det vanliga programmet innan; jag tycker de skapade lite Eurovision-historia med sitt imporviserade nummer för det var mycket glädje och energi oavsett om det var arrangörerna som misslyckades eller om hon ville köra bara.

Eller var tanken att alla skulle göra så oavsett vem som vann?
Citera
2026-05-21, 22:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phooeydroopy
Låten var aldrig problemet. Kolla med vilken pondus Dara framför vinnarbidraget. Felicia är inte i närheten av det. Dara och hennes team hade kunnat vinna med "My System" också.

Jag vill inte uttala mig om låtarna så men Dara var överlägsen som artist. Utstrålning etc. betyder jättemycket i en sådan här tävling med telefonröster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in