2025-09-05, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är det är ju vad DE hävdar. Det behöver inte nödvändigtvis vara sant. Har de inget starkare än det som framkommit i media (att hon drivit den där bloggen som hon dessutom informerat om) tror jag arbetsgivaren kommer få problem i en rättslig process.

Sluta nu. Hur gammal är du? Har du bevis på att hon hade informerat SBAB om bloggen och SBAB godkände att hon drev bloggen? Eller utgår du från hersay.

Bryter du mot din anställningsavtal så kan du få sparken. Accountability är kvinnans kryptonik🤣
Citera
2025-09-05, 11:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimzon
Sluta nu. Hur gammal är du? Har du bevis på att hon hade informerat SBAB om bloggen och SBAB godkände att hon drev bloggen? Eller utgår du från hersay.

Bryter du mot din anställningsavtal så kan du få sparken. Accountability är kvinnans kryptonik🤣

Hur gammal är du själv? Har du bevis för att hon INTE gjort det?
Lite det som är problemet när man ska kommentera kvällstidningsstorys. Man får inte hela bilden.
Citera
2025-09-05, 12:43
Avstängd
BluePonyGirls avatar
Citat:
Hur gammal är du själv? Har du bevis för att hon INTE gjort det?
Lite det som är problemet när man ska kommentera kvällstidningsstorys. Man får inte hela bilden.

Hon har berättat för sin chef om bloggen, ja, och anmält andra sidoverksamheter som exempelvis sin Vinted-försäljning men det verkar som att hon inte har en skriftlig överenskommelse om att hon just får tjäna pengar på att rekommendera andra företags sparprodukter.

Det blir nog trots allt svårt för SL att argumentera för att annonslänkarna skulle vara en del av ett ”vanligt” bloggande.
Citera
2025-09-05, 14:40
Medlem
Om hon nu inte tjänar en spänn på att dela skit på hennes plattform varför gör hon det då?!
Citera
2025-09-05, 14:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cisan
Om hon nu inte tjänar en spänn på att dela skit på hennes plattform varför gör hon det då?!

Av samma anledning som du skriver här?

För övrigt är det väl inte förbjudet att tjäna pengar.
Citera
2025-09-05, 15:08
Medlem
Blir nog ett till uppvaknande när personalrabatten på familjens bolån försvinner också. Köptes sommarhus 2024 tydligen också.
Citera
2025-09-05, 16:59
Medlem
Citat:
Av samma anledning som du skriver här?

Va?! Jag syftar ju på att hon hävdar att hon inte är illojal och gör reklam för annan bank. Är du helt efterbliven?
Citera
2025-09-05, 20:46
Medlem
"Jag är mamma, jag heter mamma"-personifierat
Citera
2025-09-05, 20:49
Avstängd
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:

Vilken värld lever du egentligen i?
Nu får du ändå ge dig.

Citat:
Va?! Jag syftar ju på att hon hävdar att hon inte är illojal och gör reklam för annan bank. Är du helt efterbliven?

Snubben… Ursäkten HEN… är envis som satan och vägrar inse att fanskapet Sandra är en giftig skata som begår diverse allvarliga brott mot det företaget hon är anställd av. Bland annat att ta betalt för länkar som fanskapet länkar till konkurrerande företag 😱
Citera
2025-09-05, 23:36
Medlem
Har SBAB så dåliga villkor att de måste sparka personal som länkar till bra villkor. Jag trodde att en statlig bank skulle ha de bästa villkoren för medelsvensson med automatik? Varför bedriver staten en bank som är dålig? Fattar inte upplägget! Alla statens gamla verk är nedlagda för att de var dåliga ekonomiskt sedan länge. Lägg ner eländet om de är så dåliga.
Citera
2025-09-06, 07:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Hävdar hon att hon gör reklam för annan bank? Det är inget som framkommit i media i alla fall.

Att arbetsgivaren hävdar saker är en sak. Vad hon själv hävdar kan vara något helt annat.
Citera
2025-09-06, 07:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Vilken värld lever du egentligen i?
Nu får du ändå ge dig.

Snubben… Ursäkten HEN… är envis som satan och vägrar inse att fanskapet Sandra är en giftig skata som begår diverse allvarliga brott mot det företaget hon är anställd av. Bland annat att ta betalt för länkar som fanskapet länkar till konkurrerande företag 😱

Om det blir en rättslig process så syftar den ju till att utreda hur det ligger till med den saken och om arbetsgivaren har saklig grund för att avskeda eller inte. Märkligt att kunskapsnivån om svensk arbetsrätt är så fullständigt obefintlig måste jag säga. Man tror på allvar att en arbetsgivare kan avskeda och låta den anställda gå på dagen utan lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in