2025-08-25, 18:47
Medlem
vemedinmas avatar
Är det ens klarlagt vilken adress det handlar om? Vad var det för märke på bilen som var avspärrad?
Citera
2025-08-25, 18:52
Medlem
Tisifones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
En person har påträffats död på Måndagen.
Polisen misstänker mord.
En person är gripen i bostaden.

Någon som vet mer?

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/

Enligt kvittrande fåglar är det självmord men då en person var i bostaden när det hände blev hon initialt misstänkt?
Citera
2025-08-25, 19:03
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisifone
Enligt kvittrande fåglar är det självmord men då en person var i bostaden när det hände blev hon initialt misstänkt?
Hur vet de det? Lägenheten borde rimligt vara avspärrad fortfarande och ingen ny info om att någon släppts har kommit..
Citera
2025-08-25, 19:25
Medlem
Tisifones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hur vet de det? Lägenheten borde rimligt vara avspärrad fortfarande och ingen ny info om att någon släppts har kommit..

Nej det är ju vilda spekulationer från alla håll som synes.
Men det verkar vara en mor och en dotter, varav mamman lidit av psykisk ohälsa osv. Who the fuck knows.
Citera
2025-08-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Är det ens klarlagt vilken adress det handlar om? Vad var det för märke på bilen som var avspärrad?
En blå t-roc stod på första högra parkeringen. och den skall tillhöra en som bor på Gunnarshagsgatan. Där stog även 3 poliser när jag lämna en kompis.
Citera
2025-08-26, 01:17
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Svartsjuka möjligtvis, det andra brukar väl inte kvinns ha ihjäl varann för.
Kvinns nu för tiden, går det förutse något som de kan tänkas ha i görningen?
Citera
2025-08-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappadie
Finns bara en kvinna registrerad på 3B, en K*rin. Men hon verkar bor en trappa upp. Grannen A**ika som intervjuades i UT bor i 6an. Så kan nog vara annan lägenhet än 3B med. 3A bor det en äldre dam också ensam.

Jag tror att det handlar om Karin. Nedervåning där en äldre kvinna bodde var avspärrad, namn är jag inte säker på men det är sannolikt denne person.

Citat:
Ursprungligen postat av Tisifone

Att det skulle vara självmord finner jag osannolikt, eftersom den gripna kvinnan nu blivit anhållen.
Citera
2025-08-26, 08:38
Medlem
Ja den döda är K*rin M*rtinsson i 3B, den som just nu är anhållen är dottern M.

Tydligen har K*rin varit ”konstig” enligt grannar (troligtvis någon form av psykisk sjukdom, alternativt demens) och stått och stirrat in hos grannar, gått in på deras uteplatser osv. Dottern M har hjälpt mamman mycket under flera år, och verkar ha sökt hjälp och avlastning som aldrig kommit eller beviljats av kommun/socialen/hemtjänst.

Tragiskt om hon nu bett om hjälp och aldrig fått den och det slutar såhär.

Vet ju inte om hon till slut fått nog bara, eller rent av hamnat i bråk med sjuk mamma och i försök att försvara sig bragt henne om livet på ett eller annat sätt.
Citera
2025-08-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varselljus

Tydligen har K*rin varit ”konstig” enligt grannar (troligtvis någon form av psykisk sjukdom, alternativt demens) och stått och stirrat in hos grannar, gått in på deras uteplatser osv. Dottern M har hjälpt mamman mycket under flera år, och verkar ha sökt hjälp och avlastning som aldrig kommit eller beviljats av kommun/socialen/hemtjänst.

Vet ju inte om hon till slut fått nog bara, eller rent av hamnat i bråk med sjuk mamma och i försök att försvara sig bragt henne om livet på ett eller annat sätt.

Hon heter Ma**a M*rtinsson gift L*nnström
Citera
2025-08-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackTherabbit
Hon heter Ma**a M*rtinsson gift L*nnström

Vet du om hon bor i närheten? Hittar lite olika när jag söker, finns en M*ria M*rtinsson som jobbar som florist i staden, ser ut att vara i 40-50-årsåldern, men henne hittar jag inte på Ratsit. Finns också en L**** M*ria L*nnström i Borås i rimlig ålder, till yrket läkare. Är det någon av dem vi kan avskriva från spekulationer direkt?

Finns även en M*ria L*nnstrom i Alingsås, vilket heller inte är jättelångt bort geografiskt.
Senast redigerad av plastgaffel 2025-08-26 kl. 10:56.
Citera
2025-08-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varselljus

Ja hon var lite underlig så, men känslan jag fick var att hon inte ville något illa. Hon hälsade glatt när man gick förbi osv.
Citera
2025-08-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastgaffel
Vet du om hon bor i närheten? Hittar lite olika när jag söker, finns en M*ria M*rtinsson som jobbar som florist i staden, ser ut att vara i 40-50-årsåldern, men henne hittar jag inte på Ratsit. Finns också en L**** M*ria L*nnström i Borås i rimlig ålder, till yrket läkare. Är det någon av dem vi kan avskriva från spekulationer direkt?

Finns även en M*ria L*nnstrom i Alingsås, vilket heller inte är jättelångt bort geografiskt.

M L*nnström bor inte långt ifrån Täljstenen där mamman bodde, och jobbar/jobbat som florist ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in