Citat:
Ursprungligen postat av
LeJesus
Shirin har verkligen en osviklig känsla för tajming. Det är nästan så man blir lite imponerad. Första killen pratar hon med vid midnatt – pang, tjugo minuter senare. Andra killen ringer hon tre gånger på fyra dagar och får tag på honom dagen innan – pang igen. Hon är som en mänsklig nedräkningsklocka. Man undrar nästan om hon har ett bokningssystem.
Och grejen med Insta-kontot – hon borde få en Kalkonrulle för den prestationen, riktigt Razzie-material. Vi har alla hört dåliga bortförklaringar, men ”jag var svartsjuk så jag fejkade dödshot mot mig själv” är ändå i en klass för sig. Det är inte en ursäkt, det är ett performance art-projekt. Vem skriver ”0 ligger död som din pojkvän” till sig själv?
Och sen stod hon där på brottsplatsen och guidade sorgegruppen. Visade bilder, berättade för mammor. De flesta hade inte ens velat titta. Hon såg till att bli the main character i en tragedi där hon egentligen borde ha varit statist. Det kräver antingen is i magen eller en väldigt speciell personlighet.
Men okej, jag ska vara rättvis, tekniskt sett kan det vara en osannolik serie slumpartade händelser. Om man råkar tro på enhörningar också. Jag gör inte det. Och jag tänker inte dra några slutsatser, men undrar när resten av utredningen får syn på samma sak.
Ja det är för mycket slumpar för att jag ska kunna släppa det.
I FUP läste jag först chattarna där hon fick hoten. Jag får erkänna att jag tänkte typ: men gud vilken idiot skriver så till henne!
Sen när jag läste hennes förhör där hon erkände det var hon själv som gjort det...
Hur kommer man ens på en sån sjuk sak?
Ok att låtsas vara en annan tjej o skriva till sin pojkvän (levande), det kan jag ändå förstå.
Men att skriva till
sig själv ? 1 vecka EFTER pojkvännens död.
Ordspråket hon använde sig av visar iofs på vad hon är för sorts tjej
Som jag skrivit tidigare, hennes förklaring:
"Shirin berättar att det hela kan se konstigt ut men kontot som skickat meddelanden till henne är
skapat av Shirin själv. Shirin har skickat de här meddelandena till sig själv med anledning av att hon fått höra att Dawand var ute natten 24/8-25/8 för att träffa tjejer, Shirin tänkte att det
inte fanns en chans att han precis umgåtts med henne för att sen träffa andra tjejer. "
är ju inte heller en förklaring. Hade meddelandena varit liknande: "Dawand älskade dig, han skulle aldrig vara otrogen" osv då kunde förklaringen vara passande.
Men här spär hon ju bara på "otrohetsryktena" (fanns det ens såna rykten? , hon sa hon eventuellt läst det här på FB, får gå tillbaka o kolla igenom senare)
Nej, jag tror det finns en mening med hotmeddelandena!
Och det var att få anledning att ta kontakt med "Skynet" som hon kontaktade efter hoten.
86!!!! meddelanden på bara ett dygn dem sinsemellan.
FUP:
"Till följd av tidigare hotfulla meddelanden tar innehavare av BG105878-1 kontakt med
skynetl H där hon vidarebefordrar skärmklipp. Totalt finns 86st meddelanden under
perioden 2025-08-31 2025-09-01 med skynetl telefonen: Endast de som bedömts
handla om den tidigare konversationen har tagits med detta PM."
Skulle vara intressant att få "Skynets" syn på saken, nu när han mest troligt fått veta att hon fejkat hotmeddelandena.
Och framför allt, vem är "Skynet" och i vilket syfte kontaktade hon honom egentligen?
Hoppas verkligen att polisen/åklagaren kollar upp henne lite mer, särskilt om hennes koppling mellan detta mord och mordet på Mattias.
Hade åklagaren/utredarna i Mattias fallet känt igen hennes namn är jag säker på att hon kallats till förhör angående kopplingen men de måste missat det helt.
Tack och lov för uppmärksamma Flashback användare
@Refraktor
Antar att hon svettas lite nu när flashback strikes again