• 1
  • 2
2025-08-25, 16:01
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
När under tiden tycker ni att det är som bäst när ni är intresserade, kära och besatta i en annan människa? Jag har kommit fram till att det alltid är bäst innan man känner den och i sitt eget huvud kan fantisera ihop hur den människan är. När man ser verkligheten så blir man alltid besviken och ledsen.

Jag föredrar att lära känna en person och sedan lära sig uppskatta mer av personen ju mer man lär känna denne. Om känslor av attraktion baseras på erfarenheter istället för förhoppningar och fantasier brukar det sluta bättre.
Citera
2025-08-26, 13:41
Medlem
Mätsticka på kärlek borde inte finnas, själsfrände, soulmate, the one, den rätta, det är bara etiketter hippie folket satt vid brist på ord och så är loopen igång av varje generation. Finns ingen perfekt vi var redan perfekt från början innan allt. Om vi ska prata om det förstörda hypade twin flame ett påhittat ord även det på något obeskrivligt i vår 3D värld. Vi kan för att förenkla kalla det flamma. Det är egentligen eld vatten is, den unikaste hårdaste tuffaste relationen som finns av dem alla. Det är inget man söker eller letar efter den dyker upp explosionsartat när en minst anar och tvingar en till uppvaknande as above so below. Vulkan möter hav you do the math vad som sker 🌋🌊💥 När båda lärt sig balansera blir det som menat power couple i slutändan ❤️‍🔥

Det du har varit med om är en false flame annars skulle aldrig ifrågasättande finnas (you just know) det var en vanlig soulmate aka karmic lesson.

Den sidan du relaterar till är nonsens och i likhet med kult Netflix hoax paret som tjänade pengar på desperata människor med sitt new age trams. Kika runt på andra sidor som inte är svenskt så ska du finna rätt tillslut men se upp det finns mkt scam också. Samt klyschor ang the runner and the chaser, det kan vara tvärtom kvinnan som flyr pga svårt balansera yin yang har för mkt maskulina sidor. Vice versa mannen behöver jobba mer på sin feminina sida bli mer ödmjuk, bara då faller allt på plats när två magnetiska motpoler inte stöter bort varann. Samt klyschor gräva mer bearbeta barndom är nonsens, reunion sker när du förstått att du inte kan jaga dig sj ens flamma finns redan inom dig och är redan hel komplett från början ni är trotsallt samma själ bara i två olika kroppar som ska lära sig att älska sig sj först.

En riktig flamma är din egen spegelbild där ni liknar varann på in utsidan. Delar ev liknande datum månad födelsedag om än olika åldersskillnader. Liknande uppväxt. Jobbar studerar eller har liknande hobbies intressen sysselsättning. Känner av din energi både gentemot dig sj och andra allt du vibrerar känner din flamma av glädje sorg ilska kärlek sexuellt. Delar liknande tankar åsikter. Delar varandras frekvens inga ord behövs. Push and pull dynamik dragningskraft uppstår som magneter kan inte vara ifrån varann oavsett avstånd hur många år som gått eller vilka relationer de går in i. Allt en stör sig på triggas hos den andre avspeglar en sj🪞 Båda måste jobba mer på sin feminina eller maskulina sida för att harmonisk reunion ska kunna ske ⚖️ Era världar kolliderar synkar med varann. Universum förbereder sänder synchronicity tills ena flamman surrender förstår sitt uppdrag vad som behövs göras innan återförening. Drömmar om varann. Dark night of the soul och kundalini sätter igång bryter ner ditt ego fullständigt.

Inget av punkterna ovan har du nämnt därav ledsen behöva säga det var en falsk flamma. Att genomgå denna underbara hvetes resa är ingen dans på rosor och skapar bara mer distans hos dig sj och din så kallade flamma vid ångest stress ju mer du pratar om det, tills du fattat vad det verkligen handlar om. Det handlar inte om bullshit uttrycket "twin flame" kalla det vad du vill, utan mer om utveckling växa som människa. Jag må hända prata kryptiskt mystiskt men det är poängen för att du ska leta ta reda på svaren själv som redan finns inom dig 🔑 Let go and trust. Namaste ❤️

Citat:
Ett väldigt intressant och bra svar. Tack för det!

Besvikelsen var ju att det visade sig att vi var så olika. "Gud" hade ju fått oss att hitta till varandra, men sedan när det visade sig att personen var så olik mig så blev jag besviken. Vi var inte alls några "tvillingsjälar", utan jag tyckte bara om personens utseende. Ytligt och dödstråkigt.

Sidan som jag var inne och läste på hela tiden då när jag var som mest kär och besatt var en sida som heter Tvillingsjälar. Trodde då på allting som stod där. Själsfränder skulle vi då vara. Vi är inga själsfränder.

Vill som vanligt be om ursäkt i fall jag skriver och stavar dåligt. Jag mår inte så bra.
Citera
2025-08-26, 14:14
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Visst hade jag ideer och tankar om hur en tilltänkt hustru skulle vara.
Men hur mycket jag än hade byggt upp den fantasin, så slogs den fullständigt i spillror.

En dag stog hon där, genast förstod jag att det här var vad jag egentligen ville ha.
Åt skogen med alla fantasier, den här damen hade jag aldrig någonsin kunnat fantisera ihop.

Det är 35 år sedan.
Citera
2025-08-28, 22:25
Avstängd
Offerviljas avatar
En sak kan jag säga till er och det är att någon Gud finns det inte. Allting är bara helt jävla ytligt, djuriskt och tråkigt. Det finns absolut ingenting magiskt med den som ni blev besatt av, utan den visade sig bara vara helt tom i huvudet. Kärleken är bara logisk och tråkig. Gud hade inte sänt henne till mig. Jag skulle exakt lika gärna ha kunnat bli tillsammans med en annan människor som jag tyckte var någorlunda attraktiv.
Citera
2025-08-29, 20:28
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Tack för fler intressanta och bra svar i tråden! Den här tråden blev mer intressant än vad jag trodde.

Skrev förresten fel. Sidan som jag hela tiden läste på när jag var kär och galen hette inte Tvillingsjälar, utan Ljuslängtan. Tvillingsjälar är ett blogginlägg på sidan Ljuslängtan.

När jag var så där kär, besatt och galen så såg jag liksom också hela tiden en massa tecken som visade på att typ Gud hade fört personen till mig. Kan ni känna igen er i det när ni har varit kära i en människa?
Ja, fast mer svar än att föra mig till en viss person.

En bok öppnade sig, boken hade ett ämne som exakt var relevant till mitt livet och förklarade min livssituation och hur den relaterade till den andre just då. En svår situation. Jag jobbade just då, paketet öppnades, och ut kom en bok. Det kunde lika gärna vara hundmat eller en kaffemaskin. Jag är där och börjar direkt bläddra lite och får upp en sida som beskriver mognadsgraden av borderline sjuklighet att de inte kan hantera känslor

Aha, så det är så det ligger till. Svaren kom från ovan. Jag vet inte men jag finner inte den matematiska sannolikheten så stor att detta skulle hända ofta eller för varje individ att något relevant framkallas mitt framför näsan på en som en skänk från ovan.

Dejavu är ju en annan känsla och man tänker ungefär och funderar: har jag redan levt det här livet en gång och går igenom det här en andra gång nu?

En annan förklaring till ens livssituation är ju allt tidigare i livet. Hade jag inte varit med om allt tidigare så hade jag kanske inte träffat dig vilket precis är den chansen som ges av det som kommit innan. Samtidigt så bestämmer du själv vad du vill göra här och nu och vad det kommer att föra med sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in