Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-07, 23:17
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglimtsjakt
Min upplevelse var motsatta, jag såg halva förra deltävlingen och blev äcklad. Men den här gången tyckte jag det var riktigt bra! Bra lett av programledarna, lättsam humor med mello-associationer i mellanakterna och jag tyckte hela programmet var roande. Det var roligt att titta!
Kvinnan som sjöng bidrag nummer två hade mycket kraft i sin röst och fyllighet, men det saknades lite carola fläktar och schlager. The System hade cool show och musiken/sången påminde lite om gamingmusik med female vocal och jag gillar sånt. Brandsta city släckers var ju för goa! Kul att se deras leende ansikten och energi trots att de nått pensionsåldern. Jag tyckte de gjorde det riktigt bra och kul att höra att de fortfarande kunde sjunga (enligt min åsikt).

Jag tyckte alla bidrag var bra (förutom han som gick vidare till andra chansen) och artisterna var duktiga, programledarna var bra, så denna deltävling blir svårslagen tror jag!

Jag tyckte det var trevligt att se perelli på scen då hon är ett känt ansikte inom mello-sfären, tyvärr fick inte hennes röst någon rättvisa men jag tror hon hade kul på scen (eller jag hoppas det iallafall).

Så i mina ögon verkar upplevelsen av programmet färgas lite av vilken inställning man går in i när man tittar på programmet - om man ska vara kritisk eller om man vill ha roligt.

Det eller så tycker man olika? Jag hade ingen inställning alls, annat än att jag och familjen skulle tillbringa två timmar tillsammans med förhoppnignsvis en trevlig tevestund. Men ja alla i familjen tyckte det här var skit. Det var såååå långsamt och tråkigt.
Citera
2026-02-07, 23:20
Medlem
Solglimtsjakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Knappnål 🤣😅 så träffsäkert.
Som Tilde de Paula då , också en knappnål.
Gina är smal, jag vet inte om hon går på diet, men hon är inte så smal så man ser alla revben osv (iallafall inte vad jag såg). Det såg ut som att hon har en ganska nätt benstruktur och det ger skenet av att hon är mer tunn/liten.
Alla kroppar ser olika ut, jag är själv smal och har alltid varit lite underviktig och så är det bara. Jag tycker det är viktigare hur man är som person på insidan, men sen är det ju bra om man försöker ta hand om sig själv och sin hälsa så gott man orkar/kan!

En annan sak är att om hon inte tränar något så har hon inte några direkta muskler och då ser man också tunnare ut.
Citera
2026-02-07, 23:22
Medlem
Solglimtsjakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Det eller så tycker man olika? Jag hade ingen inställning alls, annat än att jag och familjen skulle tillbringa två timmar tillsammans med förhoppnignsvis en trevlig tevestund. Men ja alla i familjen tyckte det här var skit. Det var såååå långsamt och tråkigt.
Jo såklart. Oki förstår, vad synd att det blev så trist för er men kul att ni gav det ett försök. Hoppas ni hittar något annat som kan roa er lite bättre
Citera
2026-02-07, 23:23
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther

Instämmer, drog inte ens på smilbanden en enda gång. Som tur var började vi kolla en timme senare så man kunde spola förbi det som inte gick att stå ut med. Vem skriver manus och skämt? Finns ju inget som är roligt längre och då har jag ändå tyckte att det funnits vissa delar från tidigare år som kan vara lite skoj men vad finns i år? Känns helt platt i år. Programledare och manus funkar inte alls.
Citera
2026-02-07, 23:25
Medlem
Var Gina berusad ikväll, verkade så, "tjafset" innan resultat 2 verkade legit, det med "varför är du sur"
Citera
2026-02-07, 23:28
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Instämmer, drog inte ens på smilbanden en enda gång. Som tur var började vi kolla en timme senare så man kunde spola förbi det som inte gick att stå ut med. Vem skriver manus och skämt? Finns ju inget som är roligt längre och då har jag ändå tyckte att det funnits vissa delar från tidigare år som kan vara lite skoj men vad finns i år? Känns helt platt i år. Programledare och manus funkar inte alls.

Faktiskt. Att skämta om killens tråkiga tidigare bidrag föll helt platt för mig. Dels kände jag inte ens igen honom och dels var "skämtet" så otroligt krystat och tråkigt.

Jobbar vissa helger så kommer missa en del deltävlingar oavsett men det är synd att man inte kan snabbspola bort programledarna och "sktecherna".
Citera
2026-02-07, 23:39
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Nä inte direkt. Huvudet är ju större än hela kroppen. Hon ser ut som en knappnål.
Det är fan dom sämsta programledarna i melodifestivalens historia.

Måste säga att de är oväntat dåliga och jag är faktiskt förvånad. Båda är riktigt duktiga på den tekniska biten, finns ingen nervositet eller osäkerhet men de saknar helt känsla för att leverera skämten med timing, inlevelse och kemi. Gina verkar vara ganska likgiltig inför uppdraget och känns närmast nonchalant. Hampus är duktig men blir väldigt fyrkantig och får ingen kontakt med tittarna.

Det verkar vara en bättre taktik att välja programledare som inte är van vid rollen eller uppdraget. Skapar en helt annan nerv i produktionen.
Citera
2026-02-07, 23:41
Medlem
Felicias låt var för mycket techno, tror inte det kommer gå hem lika bra i finalen med alla de bästa låtarna.
Citera
2026-02-07, 23:47
Medlem
526s avatar
Glitter och fröken snusk var det enda bra låtarna hittills. Hamashoran är vidrig.
Citera
2026-02-07, 23:50
Medlem
Felicias låt funkade bättre sista ggn utan lasrarna.
Det behövs bättre manus och så kan dom låta killen vara programledare ensam
Citera
2026-02-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Nä inte direkt. Huvudet är ju större än hela kroppen. Hon ser ut som en knappnål.
Det är fan dom sämsta programledarna i melodifestivalens historia.

Vad har hon gjort dig i verkliga livet egentligen? Ut med språket nu , har hon dumpat eller avisat dig? Du beter dig så vidrigt jävla omoget bakom din skitiga skärm. Aldrig sett nån bittrare .
Citera
2026-02-08, 00:14
Bannlyst
En äkta Flashbackare tittar inte på mello.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in