2026-09-29, 22:14
Medlem
Har inte börjar titta på säsong 2 ännu eftersom jag såg klart hela säsong 1 först igår.

Det som störde mig enormt är att dom uppenbarligen klippt för att man inte ska ha någon som helst misstanke om den personen som kommer röstas ut för att det ska resultera i "shock value".
Att inte ens visa att deltagare "snackat" om att en person ska röstas ut, enbart andra - och sedan så åker en person som vi inte sett varit i farozonen ut - vafan är det man tittat på då?
Det hade kanske fungerat i 1 eller max 2 avsnitt, men det var fler än det.

Ja, jag vet att det är så TV-branschen fungerar, hade vi vetat allt så hade det inte fungerat.
Samtidigt vill man ju åtminstone veta att det "finns på tapeten" att en person åker ut.

Det är tyvärr den stora nackdelen med den här typen av produktioner - dom vill inte avslöja för mycket, men samtidigt måste det ju finnas någon logik, inte bara helt styrt av klippningen.
Citera
2026-09-29, 23:03
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurShelby
Det som störde mig enormt är att dom uppenbarligen klippt för att man inte ska ha någon som helst misstanke om den personen som kommer röstas ut för att det ska resultera i "shock value".

Tycker de flesta produktioner klipper så att den som i synken säger "finns inte en chans att jag röstas ut/förlorar", till 99% är den som gör det och den som säger "jag vet redan nu att jag röstas ut/är chanslös i denna tävling", till 99% inte är den som gör det, utan i själva verket vinner eller hänger kvar.
Citera
2026-09-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Ptja, bra fråga! Håller inte med om att Anders är värre. Lojalitet mot andra och lögn är två separata grejer, men det visar ännu mer att Mike inte platsar i spelet. Iaf enligt mig. Och jo, han spelar otroligt korkat hittills.
Fast hur är lögn värre? Att kasta sin nära vän direkt är ju värre imo, visar ju att personen inte har någon lojalitet eller någon som man kan lita på
Citera
2026-09-30, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Så detta är ett hotell och inget science tower jag trodde det var kista Science tower

Victoria Tower i Kista.
Översta våningarna är kontor, annars hotell.

Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
De använder väl bara huset som kuliss, resten är säkert platser i studios.

Nej, uppenbart att dom faktiskt spelar in i byggnaden. Man ser ju bostäder och trafiken på E4 utanför flera gånger per avsnitt. Har bott på det hotellet ett par gånger och kände igen mattan på golvet utanför "förrådet" när dom öppnade dörren i ett av dom första avsnitten säsong 1, se bild.

https://ibb.co/Y7TsVhhR

Tävlingarna som spelas in i "källaren" är förmodligen i Kista Mässan som ligger i direkt anslutning (enbart en gissning från min sida, har noll koll på vart "källaren" faktiskt ligger).
Senast redigerad av ArthurShelby 2026-09-30 kl. 01:16.
Citera
2026-09-30, 15:24
Medlem
Gaggmarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurShelby
Tävlingarna som spelas in i "källaren" är förmodligen i Kista Mässan som ligger i direkt anslutning (enbart en gissning från min sida, har noll koll på vart "källaren" faktiskt ligger).

”Källaren” är i själva verket Studio F1 som ligger i Filmhuset vid Gärdet inne i Stockholm – typ 20 minuters bilfärd från Victoria Tower i Kista (och därmed är det alltså inte heller någon riktig hiss som deltagarna åker från sviten till tävlingslokalen).
Citera
2026-09-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggmarken
”Källaren” är i själva verket Studio F1 som ligger i Filmhuset vid Gärdet inne i Stockholm – typ 20 minuters bilfärd från Victoria Tower i Kista (och därmed är det alltså inte heller någon riktig hiss som deltagarna åker från sviten till tävlingslokalen).

Åhfan, där ser man!
Nästan som man ska börja tvivla på att deltagarna faktiskt sover tillsammans i rummen vi ser när det faktiskt finns hotellrum ett par våningar under "sviten". Känns nästan mer troligt till och med.
Citera
2026-09-30, 23:47
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggmarken

Sover/bor de överhuvudtaget på hotellet? Det är väl bluff, precis som Sveriges dummaste och Förrädarna, som sover i baracker.
Citera
2026-10-01, 13:58
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Fast hur är lögn värre? Att kasta sin nära vän direkt är ju värre imo, visar ju att personen inte har någon lojalitet eller någon som man kan lita på

Anders är inget dumhuvud. Han kan ju ha tänkt steget längre och tänkt att de ska samarbeta längre fram. Sedan är det klart att Markus ser det som ett svek, men skenet kan bedra framåt. Återstår att se. Att ljuga angående pengarna när personer sitter på facit om hur det ligger till är ju bara otroligt korkat.
Citera
Igår, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Anders är inget dumhuvud. Han kan ju ha tänkt steget längre och tänkt att de ska samarbeta längre fram. Sedan är det klart att Markus ser det som ett svek, men skenet kan bedra framåt. Återstår att se. Att ljuga angående pengarna när personer sitter på facit om hur det ligger till är ju bara otroligt korkat.
Han kunde väl bara ha nämnt Rachel till mike. Det är ju ett svek, hur skulle dom samarbeta när Marcus ser det som ett svek? Och Mike sa att han inte visste att folk kunde kolla facit för att han inte hade sett programmet innan
Citera
Igår, 04:44
Medlem
Alltså hur fan misslyckades nick och katrin på det dör uppdraget
Citera
Igår, 11:36
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Han kunde väl bara ha nämnt Rachel till mike. Det är ju ett svek, hur skulle dom samarbeta när Marcus ser det som ett svek? Och Mike sa att han inte visste att folk kunde kolla facit för att han inte hade sett programmet innan

Allting handlar om att se och tänka ett steg längre. Vissa behärskar det, andra inte.
Citera
Igår, 17:10
Medlem
Citat:
Bettina: Jag har alltid skrattat såhär, och folk har alltid reagerat. Och folk som skrattar åt det tycker jag bara är kul. Det är ju alltid kul om man kan göra någon annan glad. Och folk som tycker det är jobbigt, då får det va så, jag kommer ju aldrig sluta skratta liksom, har Bettina sagt i en intervju med Nyheter24

Ooops! 46:10 i dagens avsnitt råkar Bettina skratta helt normalt. Visste att hon gjorde till sig, men ändå gött att få det bekräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in