Citat:
Ursprungligen postat av
Kalkonkungen
Du tycker inte att det är ett problem om någon använder läkemedel som inte förskrivits? Du tror inte att läkare är kompetenta att ordinera läkemedel med hänsyn till tillstånd. Du tycker att alla bara skall kunna åka utomlands och köpa läkemedel?
Du är en idiot, en extra jävligt korkat sådan.
Och förmodligen vill du byta läkarvetenskapen mot google.
Adjö idiot!
Vad varken jag eller du anser om saken är inte relevant. Jag bara redogör för de faktiska omständigheterna. Ozempic är inte olagligt eller en kontrollerad substans. Det är kanske möjligt att blodprover skulle kunna visa att någon har tagit Ozempic, men det skiter läkarna i. De kommer inte fråga vart eller hur man fått tag på det. Lika lite som att de kommer fråga hur eller vart man fått tag på snus om de hittar nikotin i proverna.
De kan säkert ha åsikter om att man borde ta det lugnt med Ozempic, precis som de möjligen kan föreslå att man borde snusa mindre. Men de kommer inte börja undersöka hur man fått tag på varken Ozempic eller snus eftersom det är helt lagligt och går att få tag på lite överallt.
Sen får du såklart tycka att jag är en idiot för att jag redogör för hur sjukvården fungerar. Men det är inte jag som skriver lagar och regler.