2025-08-14, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Vem i helvete säger
Ja, what to do liksom?

Från Aftonbladet

what to do, liksom?”
[---]

Ja, det var därför jag delade länken, jag reagerade också på uttrycket.
Citera
2025-08-14, 01:28
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, det var därför jag delade länken, jag reagerade också på uttrycket.
Kan det var Filip Ham*ars flickvän? aLB? De var ju på Mallis iaf
Citera
2025-08-14, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Kan det var Filip Ham*ars flickvän? aLB? De var ju på Mallis iaf

Ja, nån av den typen vore kul. Kan svengelskan i AB-intervjun bero ALBs tid i LA? Jag tror inte M*rie G*ranzon och liknande damer skulle svara så.

Vilka andra har vi med utlandskopplingar?

Jag har läst tråden kursivt - nån som vet i vilken domstol en stöld på Arlanda hamnar...?
Senast redigerad av banal 2025-08-14 kl. 04:36.
Citera
2025-08-14, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, nån av den typen vore kul. Kan svengelskan i AB-intervjun bero ALBs tid i LA? Jag tror inte M*rie G*ranzon och liknande damer skulle svara så.

Vilka andra har vi med utlandskopplingar?

Jag har läst tråden kursivt - nån som vet i vilken domstol en stöld på Arlanda hamnar...?

Attunda Tingsrätt
Citera
2025-08-14, 05:32
Avslutad
Citat:
Vem i helvete säger
Ja, what to do liksom?

Från Aftonbladet

what to do, liksom?”
Skådespelaren säger att hon ”erkänner de faktiska omständigheterna” gällande att hon lämnat butiksområdet utan att betala för parfymen.

– Det är ju en stöld eftersom jag tagit den från hylla och lämnat butiken.

När Aftonbladet når skådespelaren upprepar hon att det rör sig om ett misstag från hennes sida.

– Jag har redan sagt det. Det var skitmycket folk vid min gate, jag blev stressad, jag gick dit och för långt från affären.

Hon säger, som i förhöret, att hon kommer att betala eventuella strafföreläggande.

– Ja, what to do liksom?

En yngre person och skulle kunna vara någon med invandrarbakgrund, då de ofta har sämre svenska och slänger in ”engelska” uttryck oftare.
En lågutbildad person.
Influencers pratar så, hon, psykfallet Parnevik, Joakim Lundell, Jackie Ferm såna personer.
Så det är väl nån yngre person som snarare skådespelat 2-3 ggr i sitt liv, snarare än är skådespelerska.
Eller så är det en äldre, omogen person som tror de är evigt unga, typ RL…
Citera
2025-08-14, 05:56
Medlem
Citat:
Vem i helvete säger
Ja, what to do liksom?

En gravid och förvirrad C. Gynnin* kanske?
Enligt hennes Instagram var hon på Ibiza i mars. Flugit till Mallorca och tagit färjan över då?
Enligt Femina.se är Coco Mademoiselle, Chanel, hennes favoritparfym.

Så det får bli min gissning.
Citera
2025-08-14, 07:03
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Vem i helvete säger
Ja, what to do liksom?

Från Aftonbladet

what to do, liksom?”
Skådespelaren säger att hon ”erkänner de faktiska omständigheterna” gällande att hon lämnat butiksområdet utan att betala för parfymen.

När Aftonbladet når skådespelaren upprepar hon att det rör sig om ett misstag från hennes sida.

– Jag har redan sagt det. Det var skitmycket folk vid min gate, jag blev stressad, jag gick dit och för långt från affären.

Hon säger, som i förhöret, att hon kommer att betala eventuella strafföreläggande.

– Ja, what to do liksom?
Ja, de här ordvalen stämmer inte med tidigare spekulationer om att parfymtjuven måste vara 50+ p.g.a valet av parfym. Chanel no5 är tydligen inte bara en tantdoft.

Den första person som dök upp i min skalle när jag läste "what to do, liksom" och "skitmycket folk vid min gate" är en som ofta blandar in anglicismer och en del svordomar i språket och hon är redan nämnd: Nour El-Refai.

Hon passar även in på de knappa uppgifter vi hittills har att gå på, att tjuven har varit med i flera filmer och tv-serier.

Nour är visserligen för många mer känd som "komiker", vilket talar emot att det skulle vara hon men det kan ju vara så att Expressen och Aftonbladet inte nämner det för att det ska bli svårare att lista ut vem det rör sig om?
Senast redigerad av DoktorNo 2025-08-14 kl. 07:45.
Citera
2025-08-14, 07:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Ja, de här ordvalen stämmer inte med tidigare spekulationer om att parfymtjuven måste vara 50+ p.g.a valet av parfym. Chanel no5 är tydligen inte bara en tantdoft.

Den första person som dök upp i min skalle när jag läste "what to do, liksom" och "skitmycket folk vid min gate" är en som ofta blandar in anglicismer och en del svordomar i språket och hon är redan nämnd: Nour El-Refai.

Hon passar även in på de knappa uppgifter vi hittills har att gå på, att tjuven har varit med i flera filmer och tv-serier.

Nour är visserligen för många mer känd som "komiker", vilket talar emot att det skulle vara hon men det kan ju vara så att Expressen och Aftonbladet inte nämner det för att det ska bli svårare att lista ut vem det rör sig om?
Det tror jag också. Hon har ju dessutom brutit upp med fjanten Schyffert så hon är säkert mer förvirrad än vanligt....
Citera
2025-08-14, 08:24
Avslutad
"Enligt åtalet...", då är stämningsansökan inskickad till en tingsrätt från åklagare. Om det är Arlanda flygplats brottet skett vid, så bör det vara Attunda tingsrätt som är dennes domsaga.
Citera
2025-08-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RinkebyParadiso
"Enligt åtalet...", då är stämningsansökan inskickad till en tingsrätt från åklagare. Om det är Arlanda flygplats brottet skett vid, så bör det vara Attunda tingsrätt som är dennes domsaga.
Då är det bara att ringa och begära ut åtalet så saken löst.
Citera
2025-08-14, 09:49
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Vem i helvete säger
Ja, what to do liksom?

Från Aftonbladet

what to do, liksom?”

– Ja, what to do liksom?

Victoria Silvstedt pratar så där.
Citera
2025-08-14, 09:58
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Victoria Silvstedt pratar så där.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Victoria_Silvstedt

Citat:
Silvstedt har arbetat som skådespelare sedan 1990-talet. Hon har medverkat i flera tv-serier,[8] bland annat Malibu, CA 1999[9] och under 2002 i Melrose Place.[10] Utöver detta har hon medverkat i en rad Hollywoodfilmer, bland annat Baseketball (1998),[11] The Independent (2000),[12] Out cold (2001) och Boat Trip (2002).[13]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in