2025-08-09, 12:19
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Det bör nämnas att det förekommer svenskar på sådana här jobb som är helt störda också, samt extremt samvetsgranna och högempatiska personer som kommit hit och verkligen gör så fina insatser i vården. Har egen erfarenhet av svensk whitetrash-personal i vården som försummar patienter och vissa invandrare som är så fina i kontakten med patienter. Problemet är inte invandrare per se, utan de som beter sig illa. De förstör ryktet för hjältarna.
Citera
2025-08-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Lägger man ut sådan här verksamhet som självklart borde drivas i allmän regi till vem som helst som är billig är detta det självklara resultatet.
Det är dina socialdemokratiska invandrade gängkriminella som har ställt till detta!

Det hade inte skötts bättre under offentlig regi, tvärtom så hade kvaliteten och kontroll sjunkit katastrofalt.
Citera
2025-08-09, 20:16
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Billigaste möjliga anställda utan krav på dom anställda då dom inte får andra jobb. Både White trash och invandrad.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2025-08-09 kl. 20:26.
Citera
2025-08-09, 20:22
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swordtoploughshare
Men i det här fallet stängde kommunen av personal. Det kan dom knappast göra om verksamheten är utlagd. Det förekommer grava missförhållanden även inom kommunal verksamhet fast det är nog vanligare inom privat. Oftast påpekas att det är ett företag när det är privat verksamhet, om det inte står så kan man räkna med att det är kommunen.
Ja detta sker även på kommunala verksamheter. Dom anställer folk till skitlön utan några krav på dom anställda då. WT och invandrad.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2025-08-09 kl. 20:25.
Citera
2025-08-09, 20:27
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Det bör nämnas att det förekommer svenskar på sådana här jobb som är helt störda också, samt extremt samvetsgranna och högempatiska personer som kommit hit och verkligen gör så fina insatser i vården. Har egen erfarenhet av svensk whitetrash-personal i vården som försummar patienter och vissa invandrare som är så fina i kontakten med patienter. Problemet är inte invandrare per se, utan de som beter sig illa. De förstör ryktet för hjältarna.
Jag håller helt med!
Citera
2025-08-12, 20:55
Medlem
Allvarliga brister har upptäckts på Nora korttids- och växelboende samt Linné vård- och omsorgsboende efter en intern granskning. Nu genomförs en rad åtgärder utifrån en framtagen handlingsplan för att stärka patientsäkerheten och tryggheten i verksamheten.
Uppsala kommun har gjort en Lex Maria-anmälan till IVO efter en intern granskning som visat allvarliga brister i bland annat läkemedelshantering, tillsyn av boende och rehabiliterande insatser. Bristerna har identifierats på Nora korttids- och växelboende samt Linné vård- och omsorgsboende och rör hela verksamheten men grundar sig i flera enskilda händelser.
https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/nyheter-och-pressmeddelanden/2025/kraftsamling-for-trygghet-pa-boendena-nora-och-linne/
Äldre som blivit liggandes i blod och avföring i timmar och personal som hotat med gängkriminella.
Lotta Eek berättar att personalomsättningen varit hög och att vissa i personalen har svårt att skriva och läsa svenska, vilket påverkar vårdanteckningarna.

– Många gånger är det språkförbristningar, vilket kan leda till missförstånd och det känns inte tryggt och säkert.
https://www.tv4.se/artikel/5fQQSWUb1sXDuwKIKIVE0E/vittnar-om-skraecken-pa-boendet-mamma-aer-orolig-vill-aka-hem

Med tanke på att vi får allt fler äldre, och att allt färre vill jobba i branschen, kommer det knappast att bli bättre. För övrigt verkar det som om kommunen driver stället.
Citera
2025-08-12, 21:22
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora

Ja, eller hur? Jag har varit på en del äldreboenden och sett negerhonor sitta dagarna långa på samma plats fifflandes med sin lur. Medans äldre ropade efter hjälp, jag sa åt till personalen att skärpa sig!
Citera
2025-08-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, eller hur? Jag har varit på en del äldreboenden och sett negerhonor sitta dagarna långa på samma plats fifflandes med sin lur. Medans äldre ropade efter hjälp, jag sa åt till personalen att skärpa sig!
Vad jag förstår används mobilen som arbetsredskap. Men självklart ska man ta hand om de äldre.
Citera
2025-08-12, 21:33
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad jag förstår används mobilen som arbetsredskap. Men självklart ska man ta hand om de äldre.

Skrattar man och flinar när man använder mobilen som arbetsredskap? Skärp dig för fan!
Citera
2025-08-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Skrattar man och flinar när man använder mobilen som arbetsredskap? Skärp dig för fan!
Varför inte? Jag ser en hel del bilder på Instagram från ett boende, och på dessa bilder är det ofta glada miner.

Det jag ville få fram var att man använder mobilen som ett arbetsredskap.

Däremot sitter man såklart inte och slösurfar med sin privata mobil när någon behöver hjälp.
Citera
2025-08-12, 21:39
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför inte? Jag ser en hel del bilder på Instagram från ett boende, och på dessa bilder är det ofta glada miner.

Det jag ville få fram var att man använder mobilen som ett arbetsredskap.

Så, nöje är viktigare än att hjälpa de äldre? Hejdå pucko!
Citera
2025-08-12, 21:40
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
Vad är det som pågår på våra äldreboenden? Det är sjuka missförhållanden. Hur har det blivit såhär?
Vi har varit naiva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in