2025-08-07, 16:37
Medlem
Att scrolla strular ofta på Expressen.se. Väldigt ofta kan man scrolla en bit sen stoppar det. Sen kan man inte gå upp eller ner, inte med scroll eller dra mus eller med tangenter När man uppdaterar sidan kan det funka en stund ibland. Web läsare Crome och har Ad block plus. När man stänger av ABP funkar det, men då får man förbannat med reklam. Sen funkar det en stund även med ABP påslaget sen strular det igen efter ett tag.

Aftonbladet.se scrollar alltid fint med ABP igång och alla andra sidor jag testat.
Vad kan det vara med Expressen.se som går att sidan går inte att rulla normalt?
Citera
2025-08-07, 18:02
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Att scrolla strular ofta på Expressen.se. Väldigt ofta kan man scrolla en bit sen stoppar det. Sen kan man inte gå upp eller ner, inte med scroll eller dra mus eller med tangenter När man uppdaterar sidan kan det funka en stund ibland. Web läsare Crome och har Ad block plus. När man stänger av ABP funkar det, men då får man förbannat med reklam. Sen funkar det en stund även med ABP påslaget sen strular det igen efter ett tag.

Aftonbladet.se scrollar alltid fint med ABP igång och alla andra sidor jag testat.

Har du testat en annan webbläsare? Chrome stödjer inte annonsblockerare längre.

Testa Edge + uBlock, fungerar prima för mig.
Citera
2025-08-07, 18:21
Medlem
InteMassmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo

Låter som det ska visas någon fullscreen popup på expressen, som antagligen blockas av din webbläsare.
När dessa visas brukar det sättas overflow hidden på bodyn eller något annat parent element så du inte kan scrolla.
Du får antingen ladda ner Brave browser, sluta block ads eller så kan du testa att lägga detta i webadressen när du inte kan scrolla längre:
Kod:
javascript:document.body.classList.remove("didomi-popup-open")
Senast redigerad av InteMassmedia 2025-08-07 kl. 18:25.
Citera
2025-08-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Har du testat en annan webbläsare? Chrome stödjer inte annonsblockerare längre.

Testa Edge + uBlock, fungerar prima för mig.

Ska inte det funka med AdBlockers i Chrome längre? Men det funkar ju bra med ABP? Utom på Expressen.se
Citera
2025-08-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMassmedia
Låter som det ska visas någon fullscreen popup på expressen, som antagligen blockas av din webbläsare.
När dessa visas brukar det sättas overflow hidden på bodyn eller något annat parent element så du inte kan scrolla.
Du får antingen ladda ner Brave browser, sluta block ads eller så kan du testa att lägga detta i webadressen när du inte kan scrolla längre:
Kod:
javascript:document.body.classList.remove("didomi-popup-open")
Tack för tipsen. Du kan ha rätt, när jag inte har ABP igång så kommer det ofta upp en helsides annons på Expresssen.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in