2025-08-06, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Mona Sahlin hade boendestöd och fick inte sköta sin egen ekonomi. Ändå var hon partiets statsministerkandidat (och som tur var vann de borgerliga den gången). Men vi var faktiskt en hårsmån från att ledas av någon med boendestöd.
hahahahaha det visste jag inte roff
Citera
2025-08-06, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dustimkroy
Det kan väl bli problem om dom blir inlåsta på psyket och äter tabletter lite svårt att styra landet om man har boendestöd och sånt
Anthony Eden gick på amfetamin under Suezkrisen...
Citera
2025-08-06, 19:26
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dustimkroy
hahahahaha det visste jag inte roff
Det var partiet som skötte hennes ekonomi och fick inte sköta privatekonomin själv. Ändå menade S att hon skulle bli en bra statsminister.
Citera
2025-08-09, 15:09
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Kemp är bara ännu en som cashar in på samtidens diagnoshysteri, precis som snubben bakom Omgiven av idioter. Han säljer förenklade psykologiska etiketter istället för att förstå verklig politik och historia. Att kalla Trump, Putin och Xi för “dark triad” är populistisk lättvikt – snack för klick och bokförsäljning, inte seriös analys.

Tenderar att hålla med.

Trumpen dock en sorts "postmodernistisk president" som slår alla rekord. Trodde först att "Amerikanska gulfen" och hela Grönlandsprylen var skämt, men inser nu att hela karln är ett skämt. Synd, tyckte han var bra fram tills han svor eden i januari. Bra, sånär som blindhet inför klimathoten i e.
Citera
2025-08-16, 20:33
Medlem
pn222jws avatar
Mycket intressanta psykohistoriska tankar. Jag skulle lägga till ytterligare en variabel för att förklara ledarsociopati: dom har alla under långa tider varit utestängda från maktens värme. När dom sen släpps in igen och blir rumsrena dör dom hellre än blir marginaliserade igen. Det förklarar varför dom blir hänsynslösare - dom vet hur det känns att bli sedda som löjliga, så därför förlöjligar dom själva sina motståndare. Sen tror jag nog inte Kina kommer att minska förrän kanske 2100, om 75 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in