Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Relativt bra analys. Förutom (C) De har gått från Bondeförbundet till att bli något slags innerstads miljöparti
SD. Tycker jag inte är Tumpvänliga, jag är det definitivt inte! Däremot är jag Israelvänlig, den här gången måste de krossa terroristerna till siste man, bränna av varje avknoppning vid dess linda, det kommer aldrig att bli fred förrän alla kidnappade gisslan är hemma igen och alla kidnappare är döda.
Så skulle jag resonera..
Tack.
"Israel-frågan" är inte för mig fråga om att ta kål på terrorister eller att försvara de av FN godkända officiella gränserna mot alla angrepp. Det har Israel självklart full rätt till, så länge det är någorlunda rimligt. Det är olagliga annekteringar, urskiljningslösa bombningar av civila, destruktion av samhällelig infrastruktur, medveten utsvältning av en hel befolkning, prickskjutning av oskyldiga barn och ett uttalat mål att fördriva en hel befolkning (för att kan ta området i Israels besittning). Det är värre än vad Putin sysslar med.
Man förstås tycka att allt det är ok, men ett svenskt politiskt parti som tycker att det är "åtminstone semi-ok" har inget i en svensk regering att göra. Nu är inte SD det värsta på den punkten, det är i själva verket KD (som bakom kulisserna är totalt pro-Israel, men utan att stå för det). Men SD har, precis som hela Tyskland, fnattat ur pga. tidigare anti-semitism och klarar inte av att greppa att det nu enbart är fråga om sionism (för eller emot).
Om SD ska fullborda sin "resa" till största högerparti i Sverige så måste de klara av att hoppa över en slags avgrund, att ersätta populistiskt skitsnack (som går hem hos en del av deras väljarkår) med faktabaserad och lösningsinriktad politik. Eller åtminstone faktabaserad populism. Och det behöver partiet göra så länge de har kvar sitt rykte om att "säga som det är" och "stå för vad de säger". Det som ALLA andra partier i Sverige, inklusive deras Tidö-kompisar, helst av allt skulle vilja smula sönder (en process som för övrigt är igång hela tiden). Och då behöver man fixa att landa rätt på de värsta krigsbrotten och brotten mot mänskligheten i Europas närhet sedan andra världskriget. Också fast utövarna råkar vara "judar", eftersom det är fråga om israeler. Det SKA ett svenskt politisk parti klara av, oberoende av färg och form (se bara på hur M nu försöker slingra sig och låtsas ta en sån "linje", men i praktiken inte göra nånting).