2025-08-02, 09:36
Medlem
Skriver det en gång till eftersom du inte verkar lyssna:
Om förändringen gått så fort som du beskriver så är det inte en optiker du ska gå till, utan sjukvården. Det kan vara tecken på sjukdom eller skada.
Citera
2025-08-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolarensPolare
Skriver det en gång till eftersom du inte verkar lyssna:
Om förändringen gått så fort som du beskriver så är det inte en optiker du ska gå till, utan sjukvården. Det kan vara tecken på sjukdom eller skada.

Sorry tack! Jag tänker att optikern, efter jag har berättat om det snabba förloppen även kan ge råd om eventuell sjukdom?
Citera
2025-08-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Sorry tack! Jag tänker att optikern, efter jag har berättat om det snabba förloppen även kan ge råd om eventuell sjukdom?
Kanske.
Eller så ser han dig som en blivande (god)trogen kund som han kan mjölka på pengar
Citera
2025-08-02, 17:36
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
För 6 månader sen såg jag världen klart och tydligt! Typ i 108K! Skojar inte! Sen dess har det blivit avsevärt sämre och idag måste jag använda läsglasögon med 1+ och det funkar bra. Men fy va jobbigt att bära glasögon Lika bra att boka tid för synundersökning? Hur fattig kommer jag bli? Var ska jag gå?

Gå till en ögonläkare. Kan vara glaucom vilket kan gå fort. Då behöver du ledarhund isf glojärn.
Citera
2025-08-19, 20:22
Medlem
Om möjligt, när det gäller glasögon välj kvalitet före pris. Eftersom man bär dem varje dag så står man inte ut med dåliga. Jag har haft ett bra par nu i fyra år, gissar att det lönat sig ekonomiskt.
Senast redigerad av bazaar 2025-08-19 kl. 20:24.
Citera
2025-08-22, 10:27
Bannlyst
När man är medelålders behöver man ofta börja använda läsglasögon. Många tycker det duger med vanliga som man köper.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in