Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Hur får man ut en sådan mängd cigaretter som det troligen kan bli frågan om? Det räcker inte med att ha ett par pizzerior som säljer dem vidare.
Dessutom så tror jag att skvaller om billiga cigg sprids mer och snabbare än skvaller om droger, så risken för att bli ertappade torde vara stor. Dessutom stora volymer.
Minns tidigt 2000-tal på festivaler i Sverige att det gick runt polacker som sålde smuggelcigg som var uppenbart hemtillverkade eftersom kartongen och färgen kändes "amatörmässig". 5 paket för 100kr, så man fattade ju att nåt var lurt. De brann ju, men de var helt klart ihopsnurrade och paketerade i någon källare. Minns samma tidpunkt då de i media propagerade om arsenik och råttbajs i smuggelcigg, så det var säkert någon våg då av öststatscigg.
Minns att en lirare jag kände som hade ena foten i den undre världen (MC), en gång snackade om att han kanske skulle åka till Pakistan för att utbildas i att använda någon slags maskin. Jag har länge klurat kring vad denna mystiska maskin var som de ville utbilda honom i, vilka som i så fall skulle utbildat honom och varför just i Pakistan, för det lät som någonting ur en Wes Anderson-film. Men jag förstår nu att det antingen handlade om cigg eller piller för ett liknande upplägg antagligen.