Jag kan ibland tycka att riktigt lökiga scener i riktigt B filmer kan beröra lite.
Som den här scenen i Robocop 3. En film som är mycket sämre än 1an, men ändå inte så totalt värdelös som de säger på nätet. Tycker den är klart bättre än 2an.
Flera bra filmer där.
Pappor och mammor som dör är nog min svaga punkt. Då får man bita sig i läppen som en liten tönt.
ÅÅÅÅÅÅÅÅH ok förutom mitt tips om Paris is Burning vill jag langa in Eldflugornas Grav.
Jag har sett den en(1) gång och det var för 20 år sen ungefär och jag kommer aldrig se om den. Den är för sorglig och jag kan inte hantera mitt eget fulbölande.
Men den är otroligt bra.
Har inte läst igenom hela tråden så antar att några av dessa redan har nämnts men men:
My life without me (2003)
The Farewell (2019)
Lady Bird (2017)
Past Lives (2023)
Harakiri (1962)
Monster (2023)
It's such a beautiful day (2012)
Perfect days (2023)
Eldflugornas grav är väldigt bra, om du gillar animerad film
Håller med..
Kan bli ganska lätt sentimental till filmer när det är starka scener, men denna film storbölade jag till. Så jävla mörk och hemsk men ändå så vacker 10/10.
Mitt tips är "Extremt högt och otroligt nära" med Thomas Horn, Tom Hanks och Sandra Bullock. Den handlar om 9/11 och den lille killen (Horn) spelar väldigt bra.
Minns när man var yngre. Man kunde hitta en film som var ett mästerverk. Något riktigt bra. Objektivt bra. Man såg filmen och satt liksom helt paff efteråt. Som att man hade växt som människa.
Den känslan får jag aldrig idag. Känns som man vet hur det skall sluta innan det börjar och man berörs inte av något direkt.
Därför tar jag nu hjälp av flashback.
Snälla ge mig tips på filmer som faktiskt berör. Något riktigt bra. Spelar ingen roll vilken genre. Det måste finnas en massa film som man inte ens känner till som gör detta.
Om du går igenom imdb’s topp 100, eller topp 250-lista så kommer du hitta flertalet filmer som du aldrig sett.