Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-07-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Du blir nog nöjd. Det där är verkligen en riktigt bra "Deal". Mycket dator för pengen.

Av de datorer jag ägt så har de från Asus varit minst problematiska.

Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Skulle aldrig någonsin köpa begagnat.
Man har ju ingen som helst aning om hur förra ägaren tagit hand om sakerna.
Samma sak när folk köper fråm såkallade refurbs, mycket har visat sig vara extremt dåligt.

Ja, sedan är säkert de flesta hederliga och ärliga och att man ofta kan få sig en bra deal där. Jag är dock en smula paranoid och tänker alltid det värsta, t.ex. att folk installerat någon sorts sak i datorn som kommer spionera eller hijacka mig när jag sitter och gör bankärenden.
Citera
2025-07-25, 13:16
Medlem
Loikkaris avatar
Köp en med minst 16 Gb minne
Citera
2025-07-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen

Ja, sedan är säkert de flesta hederliga och ärliga och att man ofta kan få sig en bra deal där. Jag är dock en smula paranoid och tänker alltid det värsta, t.ex. att folk installerat någon sorts sak i datorn som kommer spionera eller hijacka mig när jag sitter och gör bankärenden.

Tangentbord som är misshandlat, powerjack som är utnött, touchpad som är söndertryckt, för att inte tala om skärmpanelen som säkert legat konstant på 100% kontrast och ljus hela tiden.
Citera
2025-07-25, 13:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Tack! Får nog bli Asusen då.

Jag skulle också säga att Asusen är bättre än HP'n.

Men för guds skull... köp inte på El-giganten vad du än gör.
Citera
2025-07-25, 13:48
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/laptop/asus-vivobook-x1504-i3-1315u-8gb128ips-156-barbar-dator/910443

Undrar om denna är prisvärd eller om det är en dålig processor?

Kan tilläggas att den bara ska användas för att surfa på webben, kolla videos på Youtube, Facebook etc, bankärenden på Avanza/Nordnet och dylikt. Räcker då denna laptopen mer än väl, eller finns det någon ännu mer prisvärd därute just nu?

Det är ibland mystiska "original" priser på Elgiganten. Denna datorjävel har aldrig varit värd 7500kr. Man kan tro dom släpper skiten till överpris där bara oinsatta blir övertygade av säljare att köpa, för att sen sänka till det riktiga värdet. Det vill säga, detta.

Det finns inte heller någon annanstans enligt prisjakt (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14644513) så man får ingen rättvis bild av prissättningen. Men ja, den duger bra till det du ska ha den till. 8gb RAM minne får mig dock att bli ledsen att det säljs 2025 på en vanlig windows laptop. Efter en viss tid kommer det vara jävligt lite att röra sig med.
Citera
2025-07-25, 14:20
Medlem
Kalaskula544s avatar
Kan man utöka RAM'et? Om inte så kan datorn vara låst på single channel och då är datorn seeeeeeeeg.
Citera
2025-07-25, 14:31
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Inget fel på processorn, men de har ju prutat på allting. Lite minne, lite lagringsutrymme, litet batteri, dålig skärm, förmodligen dåliga högtalare, dåligt tangentbord etc.

Citat:
Ursprungligen postat av beteendevetare77
Köp den här: "https://www.blocket.se/annons/stockholm/msi_gaming_laptop_i7_16gb_gtx_960_/1212468760" från blocket istället, mer prisvärd.
Men är du vansinnig människa? Jag köpte en likadan dator år en kompis för tre år sedan. Då betalde jag en tusenlapp för den. Det där är ren dynga numera.
Citera
2025-07-25, 14:57
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Den duger bra fast jag tycker ASUS-datorer är rätt dåliga!
ASUS laptops är den skrot, undvik som pesten.

Deras grafikkort är däremot helt okej. Extrema kvalitetsvariationer.
Citera
2025-07-25, 15:44
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
Det beror nog snarare på att du är komplett jävla dum i huvet. Det är samma datorer. I ditt fall handlar det om skit bakom tangentbordet.

Köp datorn vart fan som helst, blås den, ladda ned windows iso och installera från scratch från usb.

Vad snackar du om? Det är två helt olika datorer. Den ena är ASUS och den andra är HP. Snacka om att vara efterbliven.

I mitt fall handlar det om vad? Vadå mitt fall? Helt obegripligt vad du yrar om.
Citera
2025-07-25, 15:48
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/laptop/asus-vivobook-x1504-i3-1315u-8gb128ips-156-barbar-dator/910443

Kan tilläggas att den bara ska användas för att surfa på webben, kolla videos på Youtube, Facebook etc, bankärenden på Avanza/Nordnet och dylikt. Räcker då denna laptopen mer än väl, eller finns det någon ännu mer prisvärd därute just nu?
Är inte förtjust i märket men den duger till ändamålet.
Citera
2025-07-25, 16:01
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
Det finns noll anledningar att använda nån form av "support" från Elgiganten i dagens läge vad gäller datorer.

Så nej.. du svammlar såklart. Du har noll koll din pajas.

Problemet kommer med reklamationer, där är dom klappmongon som dig. Dom kan ingenting. Helt oförstående över varför folk spenderar pengar där.
Citera
2025-07-25, 17:04
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:

Värdelöst skit. Marknaden där ute svämmar över av mer prisvärda maskiner än denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in