• 2
  • 3
2025-07-23, 19:23
Medlem
Besvärjarens avatar
Hade FB tillåigt mer op, memes samt bilder kunde forumet gått långt bättre. Hatar många av fjantarna på Reddit men formatet är attraktivt, vill se videos och bilder utan att behöva öppna ytterligare en sida .
Citera
2025-07-23, 19:24
Medlem
Smått ironiskt så är Flashback ett icke vinstdrivande verktyg för folket, medan Reddit är är kapitalisternas våta drömforum.
Citera
2025-07-23, 22:46
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Samtidigt är Flashback ett däck med pyspunka, vilket man också vet om. Svenskarnas internetvanor förändras med nya generationer och det ser vi tydligt här på forumet. Medelåldern är hög, jag skulle säga över 45, och i stort sett enbart etniskt svensk medelklass. 80-20 i manlig favör. Flashback är ett gubbforum där man är ganska överens om att det var bättre förr och att ungdomen är förtappad.

Det lär inte bli bättre i framtiden. Jag ger forumet max femton-tjugo år till där det är någotsånär relevant och något Svenne Banan känner till. Det är såklart mycket som kan hända så det kan bli irrelevant fortare men skulle jag spela på någonting så skulle jag säga att Flashback har kanske femton år kvar innan målgruppen är för gammal eller redan död.

Ironiskt nog tror jag att Reddit redan är borta sedan länge då. Reddit är extremt misskött och helt kapat av dårhusvänstern. Det kan braka ihop fort om vindarna vänder.

Tycker det mest verkar vara outbildade rasister här, nu snackar jag inte om SD utan folk som spyr ur hat. Vad är din definition av medelklass egentligen?
Citera
2025-07-23, 23:19
Medlem
Närmast löjligt och en väldigt bristande insikt.

För FB räcker det troligen med att de som driver sajten får en inkomst de kan leva på, bra så. I övrigt har de skapat en närmast institution av yttrandefrihet som faktiskt är en del av den fria opinionsbildningen som grundlägger vår demokrati. FB är fan i mig viktigt!, finns några andra forum också. Pengar har fan inte med saken att göra, men vikten av att forum som FB finns, är närmast ovärderligt!
Senast redigerad av Goobleyzook 2025-07-23 kl. 23:24. Anledning: Tryckfelsnisse
Citera
2025-07-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Samtidigt är Flashback ett däck med pyspunka, vilket man också vet om.
Kanske just därför FB finns och lever. Det har blivit en institution, lite gammalmodigt, men laga inte det som inte är trasigt. FB har faktiskt blivit en institution, om än en liten del, i svensk yttrandefrihet och den fria opionsbildningen som grundlägger demokratin. Flashback och dess likar är faktiskt riktigt viktigt sett från ett högre plan.
Citera
2025-09-20, 14:19
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Hur fan kan ett forum omsätta 11 miljarder?? Förklaring tack!

Annonser och möjlighet att köpa awards och annat trams.
Citera
2025-09-20, 14:27
Medlem
Hardstekts avatar
Hela internet håller sakta på väg att försvinna.

Det går inte att söka överhuvudtaget längre. Man får inte upp någonting, det går inte att få tag på någon information. Snart är det bara ai svar och en massa hjärndöda appar som tiktok och instagram, twitter.

Reddit är sjukt dåligt det med, sämsta versionen av ett forum som någonsin har existerat. User groups var bättre.

Om alternativen är ovanstående då kan man lika gärna bara släcka ner och gå ut i fria luften.
Senast redigerad av Hardstekt 2025-09-20 kl. 14:30.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in