2025-07-21, 23:18
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bwndbdneb
Vad får dig att luta åt sådan mörk och dyster teori? Alla som jobbar inom vården är alltså sadistiska psykopater som försöker/vill ta koll på patienter? Inte första gången jag ser att du skriver liknande påståenden..

Nädå, har rätt bra insyn i vården. Finns gott om bra människor som jobbar där.

Men vi HAR en allvarlig kris och brist på kompetenta läkare. Denna kommer från läkarna själva vilket absolut inte är ett påhitt. De vill vara viktiga. Man blir syrra om man vill hjälpa människor.
Citera
2025-07-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Är det det du säger till dig själv?
Nej, jag sade det till Richard09.
Citera
2025-07-22, 01:06
Medlem
Testa att ta en dos Amitriptylin på 80 mg eller ännu mer.
Senast redigerad av Bjornmat 2025-07-22 kl. 01:09.
Citera
2025-07-22, 01:49
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornmat

Du måste ha perfekt nedbrytning av mediciner som klarar den medicinen. De flesta som tar hög dos får typ 10-15 olika biverkningar.

Har blivit erbjuden, sa att då tar jag istället inget alls, lättare leva med smärta än så mycket biverkningar.
Citera
2025-07-22, 02:39
Medlem
TS har under årens lopp fått tolerans och tar större dos än vad som uppges i tråden?
Vanligt förekommande vid opoidbruk.
Som skrivits tidigare: den första läkaren som skrev ut Oxynorm för post-strokesmärta handlade omdömeslöst och ansvarslöst mot sin patient. Tacka fan för att det är surt att bara ha Alvedon att ta till när abstinensen slår till.
Hoppas att du får kontakt med en smärtklinik och rätt hjälp.
Citera
2025-07-22, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
TS har under årens lopp fått tolerans och tar större dos än vad som uppges i tråden?
Vanligt förekommande vid opoidbruk.
Som skrivits tidigare: den första läkaren som skrev ut Oxynorm för post-strokesmärta handlade omdömeslöst och ansvarslöst mot sin patient. Tacka fan för att det är surt att bara ha Alvedon att ta till när abstinensen slår till.
Hoppas att du får kontakt med en smärtklinik och rätt hjälp.

Aldrig fått tolerans då jag aldrig ökat min dos. Vissa veckor tar jag inte en en tablett och andra tar jag 2 ( Totalt 10mg)

Förstår inte att det är ett problem när man har ett fullt fungerande liv med den låga dosen när vissa tar många mg varje dag pga ryggskott eller dylikt..
Citera
2025-07-22, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amitriptylin
Du ska inte vänta på någonting, du ska boka ny tid med annan läkare för ett fysiskt möte.
Förklara att du kan inte hålla på på detta sätt då det inte är bra för den mentala hälsan.
Du är i behov av smärtlindring och de kan inte ta bort din nuvarande medicinering utan att ha alternativ.
Så inte nog med att du får skov av migränanfallsliknande smärtor nu ska du gå runt med konstant ångest över att du ska inte ska kunna lindra smärtorna, förlora arbetsinkomst osv

Jag känner det också, är ju en påfrestning med den osäkerheten jag känner nu. Jag vet ju att jag får denna smärta och att den inte går över om jag inte somnar. Har jag inget smärtstillande så tar det upp till ett dygn innan jag somnar av utmattning men tar jag smärtstillande så kan jag somna efter en timme och sedan vakna upp några timmar senare och mår hyfsat bra. På det sättet jag kan fortsätta familje samt jobb liv.

Ska ringa privat läkare och boka tid idag.
Citera
2025-07-22, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemep55
Lider med dig.

Men ska jag vara nyanserad så är det ju faktiskt inte speciellt smart att tvinga bort kroppens varningssignaler på kemisk väg för att kunna leva livet som "vanligt".

Kanske inte, men om man tänker så finns det otroligt mycket vi människor gör för att få livet att rulla på ”normalt” men som är mer socialt accepterat.
Citera
2025-07-22, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123
Tyvärr tror jag inte att det räcker att byta läkare eller vårdcentral.
Tidigare fick jag 10 mg zolpidem, ca 30 tabletter per år. Det fungerade jättebra och jag vaknade morgonpigg av dem. Sedan sa en läkare inom regionen att det var för beroendeframkallande. Jag bytte vårdcentral. Pratade med en sköterska och hon sa "Det står att du ska inte ska ha zolpidem!"
Det står inget sådant alls i min journal, så jag tror att det är en intern hemlig anteckning som inte jag kan se.
Har fått zopiklon, vilket har hjälpt mycket, men jag känner mig inte 100 % säker i trafiken på dessa. Dessutom står det att det bör gå 12 timmar mellan intag av zopiklon och bilkörning för att inte riskera rattfylleri!!!

Så du menar att du fick det igen efter du bytt central?
Citera
2025-07-22, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roevert
Vad är det för smärtanfall du får som gör att du måste ta oxy? Hur länge hjälper det? Opioider är precis som ana666 skriver inget man ska stå på under längre tid av olika anledningar. Mot långvarig smärta är det bättre med annat.

Migränliknande anfall som gör att jag måste snabbt hem och lägga mig i mörkret. Pulserande smärta som gör en galen då det håller på under många timmar utan smärtlindring. Jag spyr och kan inte ställa mig upp så får kissa i en behållare.
Citera
2025-07-22, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornmat

Har testat det och fick väldiga bieffekter samt noll effekt på migränen. Blev helt hängig och nästintill deprimerad.
Citera
2025-07-22, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Ja och det finns ju läkare som trots detta föreskriver opioider i långa perioder för vissa patienter så tycks ju finnas en hel del spelrum i dessa rekommendationer.

Det är alltid samma typ av läkare, och samma typ av patient som skapar/hamnar i dessa situationer. Exakt samma argumentation som TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in