2025-07-14, 23:00
Medlem
bralesss avatar
Idag drack jag en hel flaska gin (den lilla på systemet 350 ml). Har mått psykiskt mycket dåligt en tid och ville försöka dämpa ångest-nivåerna. Lyckades tyvärr inte, kände mig knappt påverkad, utan sökte mig sedan till akutpsyk. Där blåste jag endast 0.76. Jag finner det förvånandsvärt? Hade ingen lång väg till psykiatrin från drinktillfället.

Jag har alltid ansett mig extremt svårpåverkad, vilket detta bekräftar? Jag har inga tidigare alkoholproblem, har tagit regelbundna PET-prover som alltid varit normala och i det lägsta.

Vad jag vill göra med den här informationen vet jag ej. Jag är kvinna och väger under 65 kg. Finner det ev mest fascinerande?
Citera
2025-07-14, 23:33
Medlem
Finns alldeles för många faktorer som spelar in för att svara på det rakt av.
Gällande hur mycket man tål. Dagsform, nedbrytning, kön, osv.

Hur drack du kvartingen? Det är också relevant.
Drack du den rent på 2 minuter eller groggade du under flera timmar?

Men:
Vid 0,8 får du köra bil lagligt i t.ex Storbritannien och USA.

Lägger bara in det som en måttstock.
Folk får tolka bäst de vill utifrån denna.
Senast redigerad av tedshiro 2025-07-14 kl. 23:37.
Citera
2025-07-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Idag drack jag en hel flaska gin (den lilla på systemet 350 ml). Har mått psykiskt mycket dåligt en tid och ville försöka dämpa ångest-nivåerna. Lyckades tyvärr inte, kände mig knappt påverkad, utan sökte mig sedan till akutpsyk. Där blåste jag endast 0.76. Jag finner det förvånandsvärt? Hade ingen lång väg till psykiatrin från drinktillfället.

Jag har alltid ansett mig extremt svårpåverkad, vilket detta bekräftar? Jag har inga tidigare alkoholproblem, har tagit regelbundna PET-prover som alltid varit normala och i det lägsta.

Vad jag vill göra med den här informationen vet jag ej. Jag är kvinna och väger under 65 kg. Finner det ev mest fascinerande?

Testa att dricka en hel 70s nästa gång och se om det ger nått resultat!
Citera
2025-07-15, 00:03
Medlem
Tar du SSRI?

Det kan blockera en del av alkoholens effekt.
Citera
2025-07-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Tar du SSRI?

Det kan blockera en del av alkoholens effekt.
Påverkar det promillehalten?
Citera
2025-07-15, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Påverkar det promillehalten?

Vet ej.
Citera
2025-07-15, 14:47
Medlem
Svårt och säga då du inte berättar under hur långtid.

Men det låter väldigt lite ändå, kräks, eller så spolar din kropp bara igenom det.

Men duon vi säger att du dricker det under 8 timmar 6shots á 40cl så borde du ligga på ~1,75

Halsar du flaskan så bör du landa över ~2,5 använder kalkyler som finns på internet med kvinna 65kg och en ålder på 30

Finns även möjligheten att du drack och blåste för tidigt.

Vet inte om du tar annat också så det kan ju påverka effekten av alkohol, tex centralstimulerande amfetamin/kokain osv
Senast redigerad av Hateuu 2025-07-15 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in