2026-01-15, 23:46
Medlem
Sedan har vi ju det som har uppstått men sponsor meddelanden mitt i en video... Om du inte har adblock på så får du se på i en 20 minuters video säkert 3 reklamer, samt att de ska tala om deras sponsor för videon... Jag spolar förbi skiten givetvis, men om man inte har adblock så kan man mycket möjligt hamna i en ny reklam... Har inte adblock på paddan så jag råkar ut för detta skiten dagligen....
Citera
2026-01-15, 23:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman

Sedan har vi ju det som har uppstått men sponsor meddelanden mitt i en video... Om du inte har adblock på så får du se på i en 20 minuters video säkert 3 reklamer, samt att de ska tala om deras sponsor för videon... Jag spolar förbi skiten givetvis, men om man inte har adblock så kan man mycket möjligt hamna i en ny reklam... Har inte adblock på paddan så jag råkar ut för detta skiten dagligen....

Jag kollade mest på kanaler som inte satte för mycket reklam och på bra ställen. Nu kan de inte bestämma var den ska vara, så den bara avbryter mitt i. Och beroende på ämne på videon, är reklamen därefter. Kollar man en medicinsk video, kan det komma en 50 minuters reklam som är om ett bluffpreparat. Man kan skippa, men ofta ligger jag bekvämt och bara lyssnar, och undrar varför reklamen aldrig tar slut. Dessutom händer det ganska ofta att ett videoämne får reklam på sig som är motsatt videons idé. Det känns inte bra för kreatörerna. Och på det, så tillåts reklam för något som skulle få kreatörerna avstängda om de gjorde liknande.

Och förr såg jag mer på bra researchade och bra utförda videor. Ibland stod en enda person bakom hela kanalen, som kanske var väldigt bra. I de fallen kände jag att det var OK med reklam, eftersom jag gärna stöttar dem så. Men just nu har jag tröttnat.

Har adblock på datorn och kommer skaffa en reklamfri app för telefonen.

Om man inte ligger och vilar och lyssnar så kan man spola förbi sponsorerna. De som mest behöver sponsorer är mer seriösa kanaler som nästan är shadowbannade, och som inte drar in lika mycket pengar. Kan vara åldersgräns. Går det tillräckligt långt får de inte ha annonser alls, fastän kanalen är bra, men rör ett känsligt ämne, så att man måste säga vissa triggerord som YT inte tillåter.
Citera
2026-01-16, 02:17
Bannlyst
Jag stör mig på alla svenska kanaler. De är störande människor och man lär sig aldrig nåt. De pratar långsamt och drygt och är allmänt efterblivna. Pinsamt är det! Så jag undviker dom i allra högsta grad men ibland händer det att man kollar men ångrar mig alltid efteråt. Fy fan för svenska kanaler.
Citera
2026-01-25, 16:11
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har bara träffat en islänning, och han var ju snäll men jag skulle aldrig kalla honom för en sköning. Men det hör inte hit.

Det var du som skrev att han var skön.
Citera
2026-01-25, 16:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Det var du som skrev att han var skön.
Alltså "han jag tycker är skön" och "den islänning som jag faktiskt har träffat" är två olika personer. Alltså givet mina erfarenheter så vill jag inte säga att islänningar som grupp är sköna. Dessutom; den här sköna islänning är skön för att han har bra humor och komisk timing, inte för att han är islänning.

Claro?
Citera
2026-01-25, 19:37
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Alltså "han jag tycker är skön" och "den islänning som jag faktiskt har träffat" är två olika personer. Alltså givet mina erfarenheter så vill jag inte säga att islänningar som grupp är sköna. Dessutom; den här sköna islänning är skön för att han har bra humor och komisk timing, inte för att han är islänning.

Claro?

Jo, jag fattar hur du menar.

Men först skriver du att han är skön, varpå jag skrev då att islänningar är sköna.
Då skriver du att du inte skulle kalla honom för en sköning... ok?
Jag svarar: men du skrev att han var skön.
Och nu skriver du att han är skön igen.
Hur ska du ha det?

Är det gigantisk skillnad för dig på att vara skön kontra att vara en sköning?
Citera
2026-01-25, 20:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Jo, jag fattar hur du menar.

Men först skriver du att han är skön, varpå jag skrev då att islänningar är sköna.
Då skriver du att du inte skulle kalla honom för en sköning... ok?
Jag svarar: men du skrev att han var skön.
Och nu skriver du att han är skön igen.
Hur ska du ha det?

Är det gigantisk skillnad för dig på att vara skön kontra att vara en sköning?
Nej, jag skrev så här:

Citat:
Jag har bara träffat en islänning, och han var ju snäll men jag skulle aldrig kalla honom för en sköning. Men det hör inte hit.

Det är alltså bortom uppenbart att han som jag har träffat är den som jag aldrig skulle kalla för sköning. Jag har varit helt stringent, det är du som tappade tråden.
Citera
2026-01-26, 18:15
Medlem
PingPongZongs avatar
Dom populäraste så kallade shorts videorna stör mig. Miljontals tittare som inte fattar att det är AI. Oftast är det videos där det äts buffé. Feta AI människor tycker folk om och se videos om.

Exempel https://www.youtube.com/shorts/U2HX7kkUwYc
Senast redigerad av PingPongZong 2026-01-26 kl. 18:19.
Citera
2026-03-14, 15:25
Medlem
Jag stör mig som f*n på två YouTube kanaler(ja jag har slutat prenumererat) det är Familjen Reinhold- som från början handlade om en familj m hästar mamma, pappa och 2 döttrar- helt ok att titta på men nu handlar det om mamman (asnajs är hennes favoritord) och 2 bortskämda snorungar🙄 ungarna målar sig så dom ser ut som apelsiner i ansiktet pga all brunkräm 😵‍💫
Sen har vi Familjen Nilsson..ljuger om det mesta, rasister och så tillhör definitivt inte begåvnings reserven 🙄
Citera
2026-03-19, 14:57
Medlem
mjukmjukares avatar
Urvalet, som algoritmerna på YouTube, vänligt sänder mig, har fullständigt gått över styr.
Fullständigt gränslöst långsökt.

,
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här