Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppsasteg
Akelius är antisemit. De finner varandra där. Sen är ju han inte direkt en liten mjuk kattunge, han är väl hård som sten. Så det är väl ett ömsesidigt utnyttjande, eller varför inte samarbete för att uppnå ett mål.
Det är väl väldigt vanligt bland vänstern att de propagerar för ideal som de absolut aldrig vill leva upp till. Gör som jag säger, inte som jag lever.
Jag tror inte vi ser Magda kritisera homofobin inom arabvärlden i allmänhet och Hamas och Dubai i synnerhet till exempel. Eller dikaturen i Dubai.
Saudiarabien, Förenade Arabemiraten rör sig i riktningen att de vill normalisera arabvärldens relationer till Israel och västvärlden. Iran-Hizbollah-Hamas-Yemens aktioner senaste åren måste förstås i det ljuset, avnormalisering av Israel är en stor del av målet.
Men det kommer inte hindra tror jag att normaliseringen kommer ske i framtiden. För Saudiarabiens kungahus handlar det framförallt om affärer, och de är själva inte extremt religiösa.
Kan tänka mig att Gad kan skriva lite om deras "svek" mot den palestinska saken. Palestina är ju en symbol för många i den moderna vänstern, de kan applicera sina akademiska teorier om orientalism och postkolonialism på deras "motståndskamp".
Arabvärlden är inte lika entusiastiska eftersom att de vet hur svårt de är att leva med palestinierna. Däremot de religiösa extremisterna brinner för frågan eftersom att de tror att utrotandet av judar har eskatologiska implikationer. Även att muslimer ska ha ensamrätt till Jerualem.