2025-08-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Aha, ett mönster. I twitterbabblet och rundgången I media läser du in ett mönster. Just det mönster du Vill se! Kommer fram sedan du klickat på Google.
Bor i Dubai! Därför islamsympare.
Tja, det är för korkat för att ens kommentera.
Men..
Vad om moderata ministrar som vägrar kalla Saudiarabien diktatur...

Så du försvarar hennes åsikter om slöjan och Hamas och ISIS? Ja, då är det inte konstigt att du inte tycker att hon sympatiserar med islamister om du tycker de åsikterna är ok. Det är väl gängse i dina kretsar.

Sen har du, vilket man kan se på dina frågor, inte ens följt henne. Men det hindrar dig inte en sekund att uttala dig tvärsäkert om henne? Hur kan du veta vad hon tycker när du inte följt henne? Annars hade du ju tex kunnat läsa hennes uttalanden om flickvän och nystartade tidning helt själv i stället för att fråga och gnälla.

Det är inte lönt att förklara för en som har noll kunskap men redan har bestämt sig. Magda/Hamas/slöja är bra. Alla som säger annat är dumma…...

Herregud, du kunde ju inte ens googla själv. Lat och obegåvad.
Citera
2025-08-20, 16:25
Medlem
Låt Magda hålla på. Alla vet att det misslyckas eftersom skribenter redan har andra plattformar typ X ocv Youtube, instagram mm. Och det hon vill orera om är bara hennes egna åsikter som är en kopia av msms ledarsidor. "Parroting"

Att hon bor i Dubai och blåser en miljardär på lite pengar är motsägelsefullt då Dubais polis skulle arrestera henne och utvisa på en sekund om hon sprang runt och skrek med en palestinaflagga på stan där. Arabländerna hatar palestinier och deras kamp för sin reformerade sharia i marxistisk form under muslimska Brödraskapet. Deras ideologi är en en missfosterhybrid av kommunism och radikal Islam. Muslimska Brödraskapet håller I trådarna.

Magda är tyvärr gravt lika DN-skadad som de flesta i 08 området.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2025-08-20 kl. 16:56.
Citera
2025-08-20, 16:56
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Så du försvarar hennes åsikter om slöjan och Hamas och ISIS? Ja, då är det inte konstigt att du inte tycker att hon sympatiserar med islamister om du tycker de åsikterna är ok. Det är väl gängse i dina kretsar.

Sen har du, vilket man kan se på dina frågor, inte ens följt henne. Men det hindrar dig inte en sekund att uttala dig tvärsäkert om henne? Hur kan du veta vad hon tycker när du inte följt henne? Annars hade du ju tex kunnat läsa hennes uttalanden om flickvän och nystartade tidning helt själv i stället för att fråga och gnälla.

Det är inte lönt att förklara för en som har noll kunskap men redan har bestämt sig. Magda/Hamas/slöja är bra. Alla som säger annat är dumma…...

Herregud, du kunde ju inte ens googla själv. Lat och obegåvad.
Jag är öppen för omvärdering av Magda om jag presenteras ett relevant exempel på utsagor från henne som uttrycker sympatier för islamism.
Eftersom hon i sin journalistiska gärning konfronteras med våldsamma islamister så är det en så oerhörd anklagelse att jag vill se två ,(2).

Att hon bor i Dubai och säger sig vara OK med att tjejer bär slöja alt visar sig mer avklädda är inget belägg.

Tror man det är man helt enkelt korkad.
Citera
2025-08-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Jag är öppen för omvärdering av Magda om jag presenteras ett relevant exempel på utsagor från henne som uttrycker sympatier för islamism.
Eftersom hon i sin journalistiska gärning konfronteras med våldsamma islamister så är det en så oerhörd anklagelse att jag vill se två ,(2).

Att hon bor i Dubai och säger sig vara OK med att tjejer bär slöja alt visar sig mer avklädda är inget belägg.

Tror man det är man helt enkelt korkad.

Magda gräver guld hos miljardären Akelius. Motsägelsefullt att hon bor i ett arabiskt shoppingcentrum där palestinier sannolikt har inreseförbud. Att en palestinier skulle få asyl där finns inte på kartan. Kuwait försökte ta in 50 000 palestinier och det sket sig. När Saddam anföll tog de Saddams sida direkt och började våldta och sina direkt. Totalt opålitlig kultur. Neomarxistiska islamister.

Hon suger pengar ur Akelius. Det är min gissning. Lite som Gardell o finnen som sög till sig arv, lägenheter och skärgårdshus av gamla miljonärsbögar i innerstan. Akelius tycks vara Sugardaddy.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2025-08-20 kl. 18:17.
Citera
2025-08-21, 08:39
Medlem
moralhoras avatar
Emanuel Karlsten om Gads chanser:

Citat:
Magda Gad lämnar rollen som frilansande krigskorrespondent och stjärnreporter för att starta en egen nyhetssajt. Det har Martin Schibbye gjort tidigare med Blankspot, Thomas Gür med Kvartal och Marcus Oscarsson med sajten som bär hans eget namn. Så hur kommer det gå för Gad? Utifrån de tre nyss nämnda exemplena skulle man kunna dra slutsatsen att det kommer att gå rätt bra. För de är alla exempel på hur en ny medievärld öppnat sig, men också hur svår balansen är för att hamna rätt.

https://www.gp.se/kultur/kulturkronika/magda-gad-behover-hitta-ratt-kokschef-for-sitt-nyhetsprojekt.0cd9e575-6b4c-4eb2-8243-2e548461daa0
Citera
2025-08-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Magda gräver guld hos miljardären Akelius. Motsägelsefullt att hon bor i ett arabiskt shoppingcentrum där palestinier sannolikt har inreseförbud. Att en palestinier skulle få asyl där finns inte på kartan. Kuwait försökte ta in 50 000 palestinier och det sket sig. När Saddam anföll tog de Saddams sida direkt och började våldta och sina direkt. Totalt opålitlig kultur. Neomarxistiska islamister.

Hon suger pengar ur Akelius. Det är min gissning. Lite som Gardell o finnen som sög till sig arv, lägenheter och skärgårdshus av gamla miljonärsbögar i innerstan. Akelius tycks vara Sugardaddy.

Akelius är antisemit. De finner varandra där. Sen är ju han inte direkt en liten mjuk kattunge, han är väl hård som sten. Så det är väl ett ömsesidigt utnyttjande, eller varför inte samarbete för att uppnå ett mål.

Det är väl väldigt vanligt bland vänstern att de propagerar för ideal som de absolut aldrig vill leva upp till. Gör som jag säger, inte som jag lever.

Jag tror inte vi ser Magda kritisera homofobin inom arabvärlden i allmänhet och Hamas och Dubai i synnerhet till exempel. Eller dikaturen i Dubai.
Citera
2025-08-21, 10:25
Medlem
Amors avatar
Citat:
Akelius är antisemit. De finner varandra där. Sen är ju han inte direkt en liten mjuk kattunge, han är väl hård som sten. Så det är väl ett ömsesidigt utnyttjande, eller varför inte samarbete för att uppnå ett mål.

Det är väl väldigt vanligt bland vänstern att de propagerar för ideal som de absolut aldrig vill leva upp till. Gör som jag säger, inte som jag lever.

Jag tror inte vi ser Magda kritisera homofobin inom arabvärlden i allmänhet och Hamas och Dubai i synnerhet till exempel. Eller dikaturen i Dubai.
Saudiarabien, Förenade Arabemiraten rör sig i riktningen att de vill normalisera arabvärldens relationer till Israel och västvärlden. Iran-Hizbollah-Hamas-Yemens aktioner senaste åren måste förstås i det ljuset, avnormalisering av Israel är en stor del av målet.

Men det kommer inte hindra tror jag att normaliseringen kommer ske i framtiden. För Saudiarabiens kungahus handlar det framförallt om affärer, och de är själva inte extremt religiösa.

Kan tänka mig att Gad kan skriva lite om deras "svek" mot den palestinska saken. Palestina är ju en symbol för många i den moderna vänstern, de kan applicera sina akademiska teorier om orientalism och postkolonialism på deras "motståndskamp".

Arabvärlden är inte lika entusiastiska eftersom att de vet hur svårt de är att leva med palestinierna. Däremot de religiösa extremisterna brinner för frågan eftersom att de tror att utrotandet av judar har eskatologiska implikationer. Även att muslimer ska ha ensamrätt till Jerualem.
Citera
2025-08-21, 10:26
Medlem
Citat:

I UAE är det olagligt att kritisera regimen eller framställa landet i dålig dager. Så det lär ju inte Magda göra om hon vill bo kvar där. Det är kanske krångligt att ha Dubai som sin bas om hon som journalist vill ägna sig åt "oberoende" rapportering från inbördeskriget i Sudan eller belysa migrantarbetarnas situation i gulfstaterna.
Citera
2025-08-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBateman
I UAE är det olagligt att kritisera regimen eller framställa landet i dålig dager. Så det lär ju inte Magda göra om hon vill bo kvar där. Det är kanske krångligt att ha Dubai som sin bas om hon som journalist vill ägna sig åt "oberoende" rapportering från inbördeskriget i Sudan eller belysa migrantarbetarnas situation i gulfstaterna.

Ja, det belyser ju om igen hur lite "oberoende" hon egentligen är.

Jag tänker också att befinner hon sig i väst måste hon redovisa varifrån hon får sina pengar. I Dubai får hon ju inte bara pengar från Hakelius, men säkert från allehanda Hamassupportrar som gillar att hon driver deras sak. Blir krångligt i väst med lagar om penningtvätt mm.
Citera
2025-08-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Saudiarabien, Förenade Arabemiraten rör sig i riktningen att de vill normalisera arabvärldens relationer till Israel och västvärlden. Iran-Hizbollah-Hamas-Yemens aktioner senaste åren måste förstås i det ljuset, avnormalisering av Israel är en stor del av målet.

Men det kommer inte hindra tror jag att normaliseringen kommer ske i framtiden. För Saudiarabiens kungahus handlar det framförallt om affärer, och de är själva inte extremt religiösa.

Ja, gultstaterna är väl inte så intresserade av att stå allt för nära den övriga islamiska världen, särskilt inte Iran och därför inte heller Palestina. Stenrika kungahus som vältrar sig i lyx och som dessutom innehar den politiska makten saknar legitimitet i islam. Man vill ogärna ingå i ett islamiskt kalifat och vill inte utsättas för islamiskt inflytande från andra länder.
Citera
2025-08-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ja, det belyser ju om igen hur lite "oberoende" hon egentligen är.

Jag tänker också att befinner hon sig i väst måste hon redovisa varifrån hon får sina pengar. I Dubai får hon ju inte bara pengar från Hakelius, men säkert från allehanda Hamassupportrar som gillar att hon driver deras sak. Blir krångligt i väst med lagar om penningtvätt mm.

Jag vet inget om hennes finansiering. Pengar från Dubai kan hon kanske få även om hon inte bor där?

GAD kommer att vara starkt förknippad till Magda som person. Kan hon då skriva från Dubai om hur Sudan anklagar UAE för medhjälp till folkmord i inbördeskriget i Sudan? Eller vilken roll UAE haft i Jemenkriget och lidandet för folket där? Känns knepigt.
Citera
2025-08-21, 13:14
Medlem
Det insinuerades i krönikan från GP att det finns olika skäl till varför klimatreportern hoppade av. Kan det redan ha uppstått konflikter eller är det den uppenbara slagsidan mot att skriva om Gaza istället för klimatet som är boven i dramat tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in