2025-07-11, 00:27
Medlem
Stjernadamitdams avatar
Tänker att detta kan ju vara vara tre saker
1. Horner får gå för att Verstappen ska vilja vara kvar
2. Horner får gå för Verstappen redan gått.
3. Han har hittat på någon ny skit som uppdagats.

Kan inte säga att jag kommer sakna honom. Osar rövhatt bara se honom.
Citera
2025-07-11, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
30 sek Ge mig några veckor att träna i en bra bil så håller jag jämna steg med täten. Det är inte skitsvårt. De vill att publiken ska tro att det är skitsvårt. Tänk go-kart.
Ungefär lika troligt som att en otränad på några månader lär sig springa 10 blankt på 100 meter.

Troligtvis är du dessutom för tjock och hade inte ens klarat av att tappa den vikten som krävs för kunna konkurrera. På det ska du också träna muskler, främst nacken, även andra muskler, men du får inte ha för stora muskler heller.
Citera
2025-07-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Det är inte så enkelt, en medioker förare i den bästa bilen kommer inte vinna VM och den bäste föraren vinner inte i en medioker bil.

En riktigt bra förare ger rätt input till ingeniörerna och tillsammans gör de bilen bättre och föraren kan köra ännu snabbare.

Alla bilar körs ofta på gränsen och lite över av vad bilen klarar utan att köra av eller tappa greppet.
Annars är du inte snabb nog i kvalen och tävlingarna och då blir det svårt att vinna.

Ingen bil är så överlägsen att man inte måste ligga precis på gränsen, speciellt i kval. Kör du safe så tappar du direkt minst 0,5-0,7 sek på ett kval varv och kommer inte att vara snabbast.

Och nej, DU skulle inte vinna i den bästa bilen. Du kanske skulle klara ett varv men skulle vara minst 30 sek efter på ett varv. Antagligen skulle du snurra av om du inte kört den typen av bil innan.

Det är skitsvårt.
Det kräver enormt mycket av en bra förare att vara snabbast. Även i den bästa bilen
jag har kört racerbil på en hyffsat hög nivå och kan bara instämma i det du skriver!
Citera
2025-07-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Hur svårt kan det vara att köra formel 1? Den som har bäst bil vinner. Inte svårare än så. Hade jag haft bäst bil hade jag vunnit.

Hahah dummaste jag hört 😂 första du hade gjort är att bromsa för hårt så du låser något hjul sen snurrat in i en vägg.

Märks att du inte har en aning om hur en F1 bil fungerar, du har ju inte direkt ABS osv på en sån där kärra. Du skulle förmodligen inte ens ta dig ifrån start linjen till att börja med. Finns en anledning varför F1 förare är dom vassaste i världen på att köra, skapligt svårt att ens få en plats, måste prestera satan för att ens lyckas ta sig i närheten.

Kan ta gift på att du skulle bli ifrån körd av en F3 förare medans du sitter i F1 bil 😂
Citera
2025-07-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17maj
Hahah dummaste jag hört 😂 första du hade gjort är att bromsa för hårt så du låser något hjul sen snurrat in i en vägg.

Märks att du inte har en aning om hur en F1 bil fungerar, du har ju inte direkt ABS osv på en sån där kärra. Du skulle förmodligen inte ens ta dig ifrån start linjen till att börja med. Finns en anledning varför F1 förare är dom vassaste i världen på att köra, skapligt svårt att ens få en plats, måste prestera satan för att ens lyckas ta sig i närheten.

Kan ta gift på att du skulle bli ifrån körd av en F3 förare medans du sitter i F1 bil 😂

Ge mig några veckor att ställa om från min Golf så ska du se att jag börjar dominera i F1-bilen. Den här uppfattningen som tycks finnas om att man måste vara ett geni för att ens framföra en F1-kärra är naturligtvis helt uppåt väggarna.
Citera
2025-07-14, 16:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Tycker faktiskt att Horners exit inte var så överraskande.

Newey, Whetley, Stevenson och Marshall har alla lämnat RBR under de senaste 1-2 åren (Ngt som har påverkat resultaten), och Horner har inte lyckats med att hyra några värdiga ersättare till dessa herrar. Dessutom så har RBRs 2:a bil aldrig riktigt fungerat, Red Bull har mer eller mindre alltid varit "a one car team".

Annars så sägs det att både Max och Jos hade fått nog av Horner, och ville ha honom bort från Red Bull.
Citera
2025-07-16, 17:25
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Jag tror ingen drar jämnt med Jos Verstappen han verkar vara ett riktigt apskaft.

Jos har alltid varit ett j-a apskaft.
Skulle inte förvåna mig det minsta om han vill åt positionen som Horner hade...
Citera
2025-09-22, 15:09
Christian Horner får en miljard i fallskärm av Red Bull.
https://www.dailymail.co.uk/sport/fo...Halliwell.html
Citera
2025-09-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudderator
Christian Horner får en miljard i fallskärm av Red Bull.
https://www.dailymail.co.uk/sport/fo...Halliwell.html
Kommer aldrig begripa dessa löner och fallskärmar. Känns som man ej tillhör samma planet, eller ens universum.
Citera
2025-09-22, 15:29
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Kommer aldrig begripa dessa löner och fallskärmar. Känns som man ej tillhör samma planet, eller ens universum.

Fina avtal, Red Bull säljer tydligen rätt bra o dyr.

Citat:
Den totala lönen för återstoden av Horners kontrakt ha inneburit 110 miljoner pund, men i och med den här överenskommelsen tillåts Horner nu återvända till F1 redan nästa år – i stället för att vara fast i karantän till 2030, när hans befintliga kontrakt gick ut.
Citera
2025-09-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudderator
Fina avtal, Red Bull säljer tydligen rätt bra o dyr.
Förstår inte riktigt RB.
Varför inte bara betala hela kotraktet vilket tydligen inte är så mycket mer och sätt honom i en fem års förnedrande karantän istället.
Eller tvinga honom att arbeta som gatusopare på fabriken till han väljer att sluta självmant utan ersättning.
Citera
2025-09-23, 15:15
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Förstår inte riktigt RB.
Varför inte bara betala hela kotraktet vilket tydligen inte är så mycket mer och sätt honom i en fem års förnedrande karantän istället.
Eller tvinga honom att arbeta som gatusopare på fabriken till han väljer att sluta självmant utan ersättning.
Varför skulle de göra så illa mot honom.

Han har lett Red Bull till 8 WDC de senaste femton åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in