2025-07-08, 19:11
Medlem
Havamal.s avatar
Hej

Stämmer det att mängden koffein i koffeintabletter från apoteket är mer tillförlitlig än dem köpta från kosttillskottsaffärer?

Tack på förhand
Citera
2025-07-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havamal.
Hej

Stämmer det att mängden koffein i koffeintabletter från apoteket är mer tillförlitlig än dem köpta från kosttillskottsaffärer?

Tack på förhand

Nej självklart inte. Hur kan du ens tänka tanken, Kostillskottsaffärer har labb i multi miljardklassen och de är mycket noga, medan på ett apotek chansar man.

En gång fick jag feldoserad oxycodon på apoteket. Tänkte för mig själv att det hade aldrig hänt om jag köpt på gymgrossisten.
Citera
2025-07-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Nej självklart inte. Hur kan du ens tänka tanken, Kostillskottsaffärer har labb i multi miljardklassen och de är mycket noga, medan på ett apotek chansar man.

En gång fick jag feldoserad oxycodon på apoteket. Tänkte för mig själv att det hade aldrig hänt om jag köpt på gymgrossisten.

Jaså, Gymgrossisten kan leverera så potenta grejer, det hade jag ingen aaaning om!
Citera
2025-07-09, 07:22
Medlem
Jag har testat många olika sorter och märker ingen större skillnad. De senaste åren jag har köpt från topformul4. De är billiga, 200mg starka och fungerar bra. Men du får samma effekt med valfria koffeintabletter från Gymgrossisten eller annan tränings- eller kosttillskottåterförsäljare. Däremot rekommenderar jag inte de små 50 till 100mg-tabletterna från just apotek. De är onödigt dyra för en lägre styrka.
Citera
2025-07-09, 07:30
Medlem
zombie-nations avatar
Har jämfört andra mediciner på apoteket och på nätet, inte just dessa, men mina har varit helt utbytbara.
Citera
2025-07-09, 08:32
Medlem
De flesta är likvärdiga tycker jag. Men tycker att det är skillnad på effekt av syntetisk koffein och naturligt koffein. Läkemedelstillverkare brukar vara syntetiskt på 100mg och ganska små tabletter. Kosttillskottsmärken som även säljs på apotek har naturligt koffein.

Det ända märke är Skip som jag aldrig har varit nöjd över oavsett vilket kosttillskott. Annars tycker jag att de flesta har varit likvärdiga.
Citera
2025-07-10, 08:13
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havamal.
Hej

Tack på förhand

Koffeintabletter som är registrerade som läkemedel genomgår en mera noggrann kontroll än kosttillskott, detta påverkar också priset.

Exempel på koffeintabletter som är läkemedel:

https://www.apoteket.se/produkt/koffein-viatris-tablett-100-mg-30-st-burk-214711/
Senast redigerad av trottwell 2025-07-10 kl. 08:15.
Citera
2025-07-10, 14:26
Medlem
Enda som fungerar för mig är MM Sports egna. Kört dem i 10 år. En gång köpte jag gymgrossisten och började ta 10 stycken. Men ingen effekt så tog 30 stycken dagen efter. Det slutade med att jag fick svårt att sova så jag kollade film halva natten. Dumt gjort tänkte jag efteråt för det kunde ju hänt något. Hade dock ingen känsla av effekt alls vilket jag alltid får av mm sports.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in