Citat:
Ursprungligen postat av
Skarparattarn
Jag ska till Dubrovnik i April. Hur hade du det där?
Kolla mitt inlägg! Jag var där i somras. Dessutom har jag Split att jämföra med.
Dubrovnik är väldigt turistinfekterad. Gissar att April kommer att bli lite lugnare.
Själva gamla stadskärnan är helt magiskt att besöka. Det är som att förflytta sig till en sagovärld.
När du har lugnat dig efter ett tag så inser du att gamla stadskärnan är ett enda stort museum och att själva Dubrovnik som stad har sitt liv utanför den där stadskärnan.
En del av borgen i stadskärnan skall tydligen ha en topprankad nattklubb (jag har själv inte besökt den). Gillar du öl, så missa inte Dubrovnik Beer Factory. Sjukt fin öl tillskillnad från det pissiga industriölet som Kroatien annars har.
Något som jag rekommenderar dig tidigt, helst första dagen är att ta en prommenad till Gruz och färjeterminalen där. Kolla gärna lite färjor för det kan finnas öar och destinationer som du blir superintreserad av. Jävligt bull att upptäcka sådant sista dagen.
Sist men inte minst, ta tillvara på vyerna och solnedgången. Den är helt magnifik!!!