2006-09-07, 11:36
Medlem
20Qs avatar
Implicit, vafan, kolla PM!
Citera
2008-04-06, 20:38
Medlem
100apor.ses avatar
är Pucko i tetra det samma som i flaska? Tycker det är godare i flaska, men det kanske bara är psykologiskt?
Citera
2008-04-07, 00:29
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
är Pucko i tetra det samma som i flaska? Tycker det är godare i flaska, men det kanske bara är psykologiskt?
Håller med dig om att glasflaskans Pucko smakar godare.

En liten rolig (iaf. för mig som var med om det) historia med anslutning till Pucko.

Detta drar sig tillbaka då jag jobbade åt Pressbyrån. Denna höstdag/vinterdag så var det ganska kallt och jag befann mig då i en liten mysig butik i centrala Göteborg. Jag hade kaffe och tepannan på så det fanns färskt kaffe och varmt vatten till te till våra kunder (japp, kaffekokare inte maskin. Butiken var för liten för såndana "lyxigheter").

In kommer ett ungt par, flickan i sällskapet säger att hon är sugen på varm choklad och letar upp våran påschoklad vi hade (tyvärr Oboy! som f.ö. är närapå odrickbar i påsform). Herrn i sällskapet frågar då mig om vi inte har någon annan choklad vi kan erbjuda. Jag stod vid denna stund vid kassan och drömde mig bort till vita sandstränder, hör vad kunden frågar men tänker inte mig för riktigt utan säger tydligt "Pucko!".

Herrn i sällskapet trodde först att jag menade att han var ett pucko, men fattar snabbt att jag syftade på drycken Pucko.

Vi skrattade gott åt det lilla missödet och drack lite varm choklad. Sällskapet försvann sedan ut i blåsten och jag fortsatte att drömma mig bort bakom kassan.

Citera
2008-04-07, 09:35
Medlem
Alan Aldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se

Pucko i flaska är original Pucko.
Pucko i tetra kallas för Pucko "extra kakao" alternativt Pucko Ischoko.
Dessa två tetravarianter har inget med originalreceptet på Pucko att göra.
Citera
2008-04-07, 10:49
Medlem
Laktosfri

Mina knoddar där hemma blandar Oboypulver med laktosfri mjölk (Valio var nog märket på mjölken om jag inte kommer ihåg fel) och påstår att det smakar som Pucko.
Vet dock inte om det stämmer, har inte testat det själv.
Citera
2008-04-07, 10:52
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Dem har en chocklad-mjölk på willy`s i tetra pack som jag tycker är jävligt god, och jävligt lik Pucko. Testa den, rätt billig också

Den kan vara bland de äckligaste dryckerna jag förtärt Har visserligen bara smakat på den en gång, kan ju ha varit utgånget datum eller något. Men jag fick en sjukt äcklig eftersmak utav den. En originell pucko går inte av för hackor. Synd bara att man slukar den i ett par klunkar.
Citera
2008-04-07, 15:13
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magias
Mina knoddar där hemma blandar Oboypulver med laktosfri mjölk (Valio var nog märket på mjölken om jag inte kommer ihåg fel) och påstår att det smakar som Pucko.
Vet dock inte om det stämmer, har inte testat det själv.

Den laktosfria mjölken är sötare och därför påminner smaken till viss del om Pucko. Har man en Magic Bullet eller liknande så rekommenderar jag att blanda mjölkchockladen i den. Den tillför luft och gör Oboy godare än någonsin.
Citera
2008-04-07, 23:04
Medlem
Sedan man började tillverka Pucko i Danmark anser jag inte den är lika god. Nu är den för lik Cocio. Kan det vara för att den körs på samma linje, tro?
Citera
2008-04-08, 20:33
Medlem
[Shinra Corp]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Plupp som namn har fasats ut, nu verkar drycken enbart heta Norrmejerier chokladmjölk.

Ett smart drag.
Det sista man vill komma och tänka på, när man sitter där vid köksbordet och dricker sin brunfärgade dryck, är något annat som färgar vatten brunt och låter "plupp, plupp" när det ramlar ner, i toaletten.

Långsökt kanske?
Citera
2008-04-09, 03:21
Medlem
Isnatts avatar
Mjölken i pucko är autoklaverad. Bäst resultat hemma borde alltså uppnås med klövermjölk som grund
Citera
2008-04-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Mjölken i pucko är autoklaverad. Bäst resultat hemma borde alltså uppnås med klövermjölk som grund
Är den fortfarande det? Vill minnas att produktionstekniken ändrades när den flyttades från Semper i Laholm till Cocio i Esbjerg. Är det inte UHT-behandlad mjölk nu?
I och för sig så har Klövermjölken också en typ av Uht-behandling, så det kan du ha rätt i.
Citera
2008-04-09, 23:28
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Är den fortfarande det? Vill minnas att produktionstekniken ändrades när den flyttades från Semper i Laholm till Cocio i Esbjerg. Är det inte UHT-behandlad mjölk nu?
I och för sig så har Klövermjölken också en typ av Uht-behandling, så det kan du ha rätt i.
Är inte tillverkningen tillbaka i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in