Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
är Pucko i tetra det samma som i flaska? Tycker det är godare i flaska, men det kanske bara är psykologiskt?
Håller med dig om att glasflaskans Pucko smakar godare.
En liten rolig (iaf. för mig som var med om det) historia med anslutning till Pucko.
Detta drar sig tillbaka då jag jobbade åt Pressbyrån. Denna höstdag/vinterdag så var det ganska kallt och jag befann mig då i en liten mysig butik i centrala Göteborg. Jag hade kaffe och tepannan på så det fanns färskt kaffe och varmt vatten till te till våra kunder (japp, kaffekokare inte maskin. Butiken var för liten för såndana "lyxigheter").
In kommer ett ungt par, flickan i sällskapet säger att hon är sugen på varm choklad och letar upp våran påschoklad vi hade (tyvärr Oboy! som f.ö. är närapå odrickbar i påsform). Herrn i sällskapet frågar då mig om vi inte har någon annan choklad vi kan erbjuda. Jag stod vid denna stund vid kassan och drömde mig bort till vita sandstränder, hör vad kunden frågar men tänker inte mig för riktigt utan säger tydligt "Pucko!".
Herrn i sällskapet trodde först att jag menade att han var ett pucko, men fattar snabbt att jag syftade på drycken Pucko.
Vi skrattade gott åt det lilla missödet och drack lite varm choklad. Sällskapet försvann sedan ut i blåsten och jag fortsatte att drömma mig bort bakom kassan.