2026-05-03, 05:25
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Dom startar med reservlaget men när det går åt helvete sätter dom in eliten och då funkar mål skyddet
Visst, men 9 minuters tillägg och skott i stolpen och tar på ryggen på målvakten och rullar sakta över mållinjen
Citera
2026-05-04, 17:39
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Vad hände med dom som såg ut att vara de nya super tyskarna?

Max Meyer, Kramer, Draxler, Volland är några namn jag fortfarande i bland tänker på.
Citera
2026-05-07, 22:59
Medlem
Steff83s avatar
Freiburg till final i Europa League!! Kul
Citera
2026-05-07, 23:20
Medlem
Bloodzeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vad hände med dom som såg ut att vara de nya super tyskarna?

Max Meyer, Kramer, Draxler, Volland är några namn jag fortfarande i bland tänker på.
Kramer blev knockad i vm-finalen och minns inte ens matchen. Draxler chillade i Paris, Volland chillade i Monaco. Götze levde väl någorlunda upp till hypen, avgjorde ju vm-finalen men sen fick han nån sjukdom eller nåt. Byggde upp sig i Holland och återvände sen till BL. Meyer hamnade väl i England helt random.

Minns inte om Kramer sågs som en talang men hade varit mest besviken om jag var Meyer... karriären jag hade haft mest ågren över var Badstubers

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Freiburg till final i Europa League!! Kul
Allez allez allez
Citera
2026-05-11, 12:03
Medlem
fchansas avatar
En omgång kvar. Visserligen lite strider kring CL- och Europaplatser men efter Heidenheims vinst i helgen är det ju ett getingbo i botten om vem som ska knipa kvalplatsen. Dessutom möts väl St Pauli och Wolfsburg tror jag, två lag jag inte har något till övers för men inte heller Heidenheim är ju särskilt roliga. Nåväl en kvalplats är ju ingen garanti. Även om kvalplatsen i 2.BL är det en kamp mellan tre lag. Eftersom Elversberg möter avsågade Münster i sista matchen så får man hoppas på att Hannover tar den platsen och slår ut vilka som nu än lyckas knipa kvalplatsen i BL.

En omgång kvar och tråden har påbörjat sin femte sida. Sämsta säsongen hittills? Nå, man är ju själv medskyldig
Citera
2026-05-11, 17:53
Medlem
Verkligen spännande i botten och i 2 BL toppen vem får gå resp går upp. Sen får vi inte glöma tyska cupen FC B mot Stuttgart. Väldig mycket shaffs om CL domaren mellan psg o FC B han verkar bli avstängt, eller
Citera
2026-05-12, 16:33
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
En omgång kvar. Visserligen lite strider kring CL- och Europaplatser men efter Heidenheims vinst i helgen är det ju ett getingbo i botten om vem som ska knipa kvalplatsen. Dessutom möts väl St Pauli och Wolfsburg tror jag, två lag jag inte har något till övers för men inte heller Heidenheim är ju särskilt roliga. Nåväl en kvalplats är ju ingen garanti. Även om kvalplatsen i 2.BL är det en kamp mellan tre lag. Eftersom Elversberg möter avsågade Münster i sista matchen så får man hoppas på att Hannover tar den platsen och slår ut vilka som nu än lyckas knipa kvalplatsen i BL.

En omgång kvar och tråden har påbörjat sin femte sida. Sämsta säsongen hittills? Nå, man är ju själv medskyldig
Så går det när motvalls och cyberkalle lämnar. Apelsinen var ju länge sedan man såg också. Vilka fler har vi varit?

Jag använder inte ens flashback, bara denna tråden, som är mitt sätt att skriva av mina tankar på svenska för att jag fortfarande inte går hela vägen fram på det tyska forumet, och jag har fortfarande inte hittat några svenska vänner i min stad med samma intresse.

Det var ju roligare när det var mer levande här, nu känns det inte som att jag missar något även om jag inte loggar in på ett par månader.
Citera
2026-05-12, 20:12
Medlem
Kruxet är väl att FL har stoppat all reklam ensidig i början på IPTV sidan men reklam har dom ju nästan hela tiden, så det är inget kul längre att skriva. Säger man Wolfsburg så gör man ju reklam fr klubben och det är enligt reglarna förbjuden på FL osv osv
Citera
2026-05-12, 23:34
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag var så jäkla orolig för skador inför Freiburgs match mot Mainz, och mycket riktigt kunde två freiburgspelare inte slutföra matchen. Om Manzambis skada är allvarlig kan det kosta oss lika mycket som den nya stadion.
Vi är verkligen en smal trupp iår, och ändå spelar vi så många matcher som möjligt, förutom DFB-pokalfinalen.

Manzambi klarade sig, men mot Wolfsburg Yuito fick en sen hockeytackling bakifrån och bröt nyckelbenet(?), och missar slutet av säsongen. Innebär att vi måste spela med antingen Höfler (sämre defensiv) eller Höler (sämre offensiv). Det kan kosta oss sjundeplatsen i ligan, och det är en stor svaghet mot Aston Villa i EL-finalen.

Tror detta är fjärde gången vi har chans att spela Champions league bara vi vinner en viss match. De tidigare gångerna har det varit sista ligamatchen, som vi förlorat varje gång.

Nu är det en final, och jag ser inte hur vi ska kunna sätta emot något alls. Vi har en okej förstaelva, även om det skaver med Hö(f)ler. Men sen... Manzambi orkar inte en hel match, men vi har ingen att byta in. Faktum är att vi knappt har någon med kvalitet på bänken, så det blir kanske inga byten alls? Ogbus, Günter, Makengo, Scherhant, Irié är alla klart sämre än sina alternativ just nu.

Om vi hade sjundeplatsen klar genom att ha vunnit mot Hamburg i helgen hade vi kunnat ställa upp med en B-elva mot Red Bull, men tyvärr är det Villa som nu har råd att vila sina bästa spelare.

Får ge oss 25% iallafall, och ser fram mot onsdag så länge vi inte blir överkörda (:
Citat:
Kruxet är väl att FL har stoppat all reklam ensidig i början på IPTV sidan men reklam har dom ju nästan hela tiden, så det är inget kul längre att skriva. Säger man Wolfsburg så gör man ju reklam fr klubben och det är enligt reglarna förbjuden på FL osv osv
Vad är FL?
Citera
2026-05-12, 23:40
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

FL = Flashback eller vad menar du?
Citera
2026-05-13, 12:00
Medlem
japp Flashback
Citera
2026-05-15, 01:45
Medlem
Drickbacks avatar
Tre lag gör upp om sista CL platsen i sista omgången.

4. Stuttgart 61p 69-47
5. Hoffenheim 61p 65-48
6. Leverkusen 58p 67-46

Vem kniper den åtråvärda platsen?

Tre lag riskerar åka ut men bara ett lag klarar sig!

16. Wolfsburg 26p 42-68
17. Heidenheim 26p 41-70
18. St. Pauli 26p 28-57

Vem är det lyckliga laget som klarar sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in