2025-06-29, 03:00
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Cronhielm
Jag tror att du har hoppat över några ord eller meningar när jag har förklarat. Trådskaparen avser att studera i framtiden eller i år, och då kan du inte använda information från en webbsida som är avsedd för de som började plugga före 2008. Det var andra mer gynnsamma regler på den tiden. De lagarna gäller inte idag. Du kan inte hävisa till information som är i enlighet med gamla lagar som inte gäller idag förstår du väl.

Du har fel. Jag är sjukpensionär sedan 2007 och skulle jag vilja börja studera så gäller den information som stod i första länken.
Hade min sjukersättning beslutats efter juli 2008 hade informationen i din länk gällt mig.
För en person med beviljad sjukersättning som vill börja studera i år finns det alltså olika regler beroende på om beslutet kom innan eller efter juli 2008.
Klart som korvspad för normalintelligent människa

Ergo, du har fel och när du dessutom är otrevlig när du har fel framstår du som en dumdryg människa.
Senast redigerad av ZenoElia 2025-06-29 kl. 03:02.
Citera
2025-06-29, 03:15
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:

Manuell uppföljning: Alla med sjukersättning följs upp med några års mellanrum, bland annat via enkät om förändrad funktionsnivå. Studier brukar framgå snabbt vid en sådan kontroll.

Mestadels bra och korrekt information i inlägget vill dock kommentera angående manuell uppföljning.
Det står i mitt beslut att uppföljning kommer göras var tredje år men i verkligheten är FK manuella uppföljning på en helt annan nivå än vad lagen säger och FK utlovar. Inte en endaste uppföljning sedan mitt beslut togs 2007.
Får jag ingen enkät i år heller så har FK missat sex stycken kontroller av min status och begått sex lagbrott. Undrar om jag skulle polisanmäla dem?
Citera
2025-06-29, 03:34
Medlem
Victor-Cronhielms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenoElia
Du har fel. Jag är sjukpensionär sedan 2007 och skulle jag vilja börja studera så gäller den information som stod i första länken.
Hade min sjukersättning beslutats efter juli 2008 hade informationen i din länk gällt mig.
För en person med beviljad sjukersättning som vill börja studera i år finns det alltså olika regler beroende på om beslutet kom innan eller efter juli 2008.

Ergo, du har fel och när du dessutom är otrevlig när du har fel framstår du som en dumdryg människa.

Vi pratar inte om dig. Vi pratar om TS.
Citera
2025-06-29, 03:37
Medlem
Victor-Cronhielms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenoElia

Jag har inte hänvisat till gammal information. Jag har hänvisat till nuvarande reglering, eftersom att det som gällde förr inte är relevant i förhållande till TS.
Citera
2025-06-29, 03:39
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:

TS skriver att inlägget handlar om en person som hade hälsoproblem för 25 år sedan men TS uppger ej när beslut om sjukersättning togs. Innan TS återkopplar till när beslutet togs kan vi konstatera vilken länk som ger TS rätt information för dennes fall.
Senast redigerad av ZenoElia 2025-06-29 kl. 03:49.
Citera
2025-06-29, 03:43
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Jag har inte hänvisat till gammal information. Jag har hänvisat till nuvarande reglering, eftersom att det som gällde förr inte är relevant i förhållande till TS.

Du har hänvisat till de regler som gäller de med sjukersättning from juli 2008. De med beslut tidigare har andra regler. Hur svårt är det att förstå?
Innan TS uppgett datum för beslut om sjukersättning kan vi inte veta vilka regler som gäller TS.
Citera
2025-06-29, 03:47
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:

Om TS fall gäller person som fick beslut om sjukersättning innan juli 2008 gäller samma regler för TS som för mig och alla andra som fått beslut innan juli 2008. Om TS beslut kom efter juli 2008 lyder TS de regler som du länkade till.

Varför fortsätter du ihärdigt bevisa att du har missförstått en hel del?
Citera
2025-06-29, 04:54
Medlem
Nej. Fuska på bäst du vill.

Det går att gå på socialbidrag, lyfta a-kassa, vara student och sjukersättning samtidigt.

Är inte Sverige ett fantastiskt land?
Citera
2025-07-07, 14:37
Medlem
Citat:
Jag tror att du har hoppat över några ord eller meningar när jag har förklarat. Trådskaparen avser att studera i framtiden eller i år, och då kan du inte använda information från en webbsida som är avsedd för de som började plugga före 2008. Det var andra mer gynnsamma regler på den tiden. De lagarna gäller inte idag. Du kan inte hävisa till information som är i enlighet med gamla lagar som inte gäller idag förstår du väl.

Nej, en apelsin är ju smartare än vad du är.
När man tänkt söka är irrelevant.
Båda sidor är aktuella idag och gäller såklart fortfarande.
Det står ju förtusan klart och tydligt att det beror på när man fått beslut om sjukersättning.

Med andra ord fick du beslutet 2008 om sjukersättning men vill studera idag så är den sidan högst aktuell...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in