2007-07-24, 10:54
Medlem
sillybillys avatar
vadå världens bästa? borde ju heta något i stil med "världens kändaste".

men ja ändå en värdig vinnare.. varför finns inte pantera med på listan?!
Citera
2007-07-24, 15:25
Medlem
Jävligt glad att så många håller med om att EVH är en av de absolut största.
Aint talking about love, skönaste riffen någonsin?
//
Citera
2007-07-31, 21:51
Medlem
Synd & skam att Kirk Hammet bara kom med en gång
Kolla bara solona i Ride the lightning, creeping death, fade to black, escape t ex. Och det var bara från en platta
Citera
2009-06-26, 15:45
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Terry Kath's solo i "25 Or 6 To 4" saknas. Likaså Van Halen's solo i "Beat it": det bästa solot i en poplåt.
Citera
2009-06-26, 15:50
Medlem
Tycker allt att Devin Townsends solo i Deep Peace från Terria-plattan förtjänar en plats på listan. Helt underbart solo i mitt tycke. Mina öron uppskattar det väldigt mycket.

http://www.youtube.com/watch?v=nq-S9FzmcyI
2:50-5:15 ca
Citera
2009-06-26, 16:06
Medlem
Korpikallas avatar
Blir jävligt trött på att tidningar och sajter skall berätta för dig vilket solo som är bäst. Det här är en tråkig lista full av överskattade och superkända solon.
Finns en del som faktiskt förtjänar en hög position, men listan är ju löjlig iallafall.

Vad är meningen med att lista 'bästa solon', 'bästa metalbandet', 'bästa sångaen'? Det slutar alltid med att den mest populäre vinner, vilket är så subjektivt det bara kan bli. Sedan finns det helt enkelt ingen poäng.
Är faktiskt förvånad över att 'Epic' med Faith No More inte är där, den brukar faktiskt dyka upp i dessa sammanhang... hm...

Edit
Självklart var det en omröstning... men det validerar bara min poäng ytterligare tycker jag.

Edit2
Att 'Tornado Of Souls' med Megadeth inte kom med gör mig en aning irriterad.
Senast redigerad av Korpikalla 2009-06-26 kl. 16:09.
Citera
2009-06-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpikalla
text

Edit2
Att 'Tornado Of Souls' med Megadeth inte kom med gör mig en aning irriterad.

Tornado Of Souls hade jag verkligen velat se i en sådan lista. Det är ett riktigt fett solo. Ett annat solo som jag mer än gärna hade velat se vore Under A Glass Moon solot, från Images And Words med Dream Theater. Ett av mina absoluta favorit solon. Det validerar ju ytterligare din poäng, att allas favorit-solon inte fick vara med.
Jag kan ju tycka att det är synd och skam att Cynic - Evolutionary Sleeper-solot inte fick vara med. Paul Masvidal är ju en fruktansvärt duktig gitarrist. Men det solot fick inte vara med..
Citera
2009-06-26, 16:43
Medlem
Sanctuss avatar
Törs man gissa att Planet Rocks lyssnarskara i huvudsak består av vita män i åldrarna 35-55?
Citera
2009-06-26, 16:47
Medlem
CronoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Byt plats på 1:an och 2:an, så blir listan perfekt.

Jag håller med.
Citera
2017-02-08, 16:21
Medlem
Stairway to heaven - Led Zeppelin
Child in time - Deep Purple

Enligt mig två av världens mest välgjorda låtar med två helt underbara gitarrsolon.
Citera
2017-02-08, 16:24
Medlem
Vart är Nazareth - Telegram?
Citera
2017-02-08, 21:30
Medlem
Swe1227s avatar
7, 12, och 13 är mina favoriter på den listan. Kommer inte på vilka låtar som saknas, så det är väl en ok lista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in