2006-08-31, 12:42
Medlem
L.Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Finns det ett gitarrsolo i den?
Det har passerat mig obemärkt i så fall.

jepps, typ 3 sekunder långt bestående av endast två toner. Man kan beskriva det som essensen av ett solo.
Citera
2006-08-31, 16:11
Medlem
Quorthons avatar
Vilket sammanträffande, listan ser precis ut som min lista över världens mest överskattade och tråkiga gitarrsolon.
Citera
2006-08-31, 16:22
Medlem
loafmasters avatar
Instämmer med Quorthon. Dessa listorna som görs ungefär en gång om året av de största hårdrockstidningarna innehåller aldrig några intressanta nykomlingar. Alltid samma gamla uttjatade solon som repeteras.

Världens häftigaste solo är förövrigt det otroligt enkla och rock n' roll doftande solot i Opeths låt "Wreath".
Citera
2006-08-31, 16:30
Medlem
chillionaires avatar
Trakigt att de bara listat rock musik, finns ju massa gitarr solon inom andra musikstilar som sakerligen ar "battre" an dessa.
Citera
2006-08-31, 16:34
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Att inte J Mascis svårt häftiga solo i Get Me med Dinosaur Jr är med är skandal. Bara en massa sjaskig hårdrock och diverse boogie. Och Pink Floyd... kom igen!
Citera
2006-08-31, 16:45
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Vilket sammanträffande, listan ser precis ut som min lista över världens mest överskattade och tråkiga gitarrsolon.
Håller med, förutom Comfortably Numb och Aqualung så är det väl knappast några supersolon med på listan. Extremt tråkiga val faktiskt, men så blir det då man låter lyssnarna till en (hård)rockradiostation bestämma. Var fan är Funkadelic, Sisters of Mercy, Fleetwood Mac och Cocteau Twins till exempel?
Citera
2006-08-31, 16:48
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Instämmer med Quorthon. Dessa listorna som görs ungefär en gång om året av de största hårdrockstidningarna innehåller aldrig några intressanta nykomlingar. Alltid samma gamla uttjatade solon som repeteras.
".

Kan ju bero på att solona av idag inte står sig i konkurrens!? Man kan ju inte rösta på nån bara för att de är intressanta nykomlingar.
Citera
2006-08-31, 16:48
Bannlyst
En av otaliga listor på i stort sett samma låtar. Inget direkt fel på listan, det är nog snarare så att det inte görs några gitarrsolon värda namnet längre.
Citera
2006-08-31, 16:54
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Trakigt att de bara listat rock musik, finns ju massa gitarr solon inom andra musikstilar som sakerligen ar "battre" an dessa.

Jaha? du missade kanske att det var radiostationen Rock Planets lyssnare som röstat? Att just Pink Floyds Comfortably Numb kom etta tycker jag vittnar om att ev genre får ge vika om solot verkligen är värt det, de flasta är ju annars tunga Hård Rock låtar.
Citera
2006-08-31, 16:56
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
En av otaliga listor på i stort sett samma låtar. Inget direkt fel på listan, det är nog snarare så att det inte görs några gitarrsolon värda namnet längre.

Och skönt är väll det. Sjukt tråkigt med minutlånga gitarronanidelar i låtarna. Men för övrigt tycker jag att det är för mycket GnR, klassiks 70-80 tals rock och för mycket think inside the box låtar på listan. Inget direkt överraskande och kul.
Citera
2006-08-31, 17:08
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodstone
Jaha? du missade kanske att det var radiostationen Rock Planets lyssnare som röstat? Att just Pink Floyds Comfortably Numb kom etta tycker jag vittnar om att ev genre får ge vika om solot verkligen är värt det, de flasta är ju annars tunga Hård Rock låtar.
haha ok. im sorry
Citera
2006-08-31, 17:13
Medlem
skinner5000s avatar
1. Pink Floyd, Comfortably Numb

Jag kan bara hålla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto