2025-07-03, 11:15
Medlem
Flyer6s avatar
Tråkigt om de konkar, behövs inte mindre konkurrens i vissa städer. Stadium har ju inte speciellt mycket sportprylar, inte heller Intersport. Mest kläder känns det som. Kommer sakna XXL om de försvinner.
Citera
2025-07-05, 22:14
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Tråkigt om de konkar, behövs inte mindre konkurrens i vissa städer. Stadium har ju inte speciellt mycket sportprylar, inte heller Intersport. Mest kläder känns det som. Kommer sakna XXL om de försvinner.

Jag skulle också sakna XXL! Varför vet jag dock inte. Har nog köpt något därifrån tre gånger totalt. Och två av dessa skedde nyligen. Så egentligen är det väl bara tanken att kunna handla därifrån om behovet uppstår som är engagerande.
Citera
2025-07-07, 13:05
Medlem
svampdamps avatar
Är väl liten risk att de försvinner? Målet bör vara en rekonstruktion där man kan hitta nya ägare eller stänga ner olönsamma butiker.
Citera
2025-08-07, 14:14
Medlem
update?
Citera
2025-08-08, 11:14
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Riktigt tråkigt om de försvinner.
Min xxl är skitbra. Trevlig personal som är lagom på, även om de inte kan så mycket
....
Men det är vääldigt tomt på kunder
Medhåll i dina två första meningar men även reflekterat över det faktum att man känns ständigt överbemannade med 1-2 personer konstant på respektive avdelning. Kan omöjligen vara lönsamt i längden att vara så många som jobbar ute i butik och säkerligen ett stort antal bakom dörrarna också. Jobbade tidigare i en bygghandel där vi kunde vara fyra till fem personer som arbetade och servade 50-60 samtida kunder. på anläggningen. Känslan på XXL är att även om man kommer in på "prime time" runt 18-19 en vardagkväll så är ofta fördelningen personal och kunder nästan 50/50.
Citera
2026-02-10, 21:59
Medlem
Har dom konkat ännu?
Citera
2026-02-10, 23:53
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Har dom konkat ännu?

Inte igår i vart fall...

LL
Citera
2026-02-11, 00:47
Medlem
Dom har tydligen blivit uppköpta av nån annan stor sportkedja och enligt personal jag känner har de fått garantier att affären jag besöker finns kvar i allafall första halvåret -26, dom har gjort om i butiken och har nu mycket större fokus på kläder och jag tycker mig se att övrig sportutrustning har minskat, priserna på vissa saker t ex fiskeutrustning har skjutit i höjden och vissa saker på den avdelningen är nu mer än dubbelt så dyra som för ett år sedan.
Citera
2026-03-06, 22:49
Medlem
Nu är jag väldigt sen på bollen här. Men för att uppdatera lite så kan jag säga att jag aldrig gjort en så bra deal som jag gjorde på XXL.
Köpte proteinpulver, lundhags-jacka, vandringskängor, regnbyxor med mera. Allt jag köpte var på rea och faktiskt till riktigt bra priser. Betalade ca 6000kr totalt och efter 30 dagar kom ett presentkort på 3000kr så att jag kunde plocka ut en Garmin-klocka helt gratis. Som sagt, aldrig gjort en såhär bra deal i hela mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in