2025-06-17, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Varför ljuger du? Internet fungerar utmärkt där nere pratade nyss med folk som bor där online.

Vad säger dom som bor i Iran om hela situationen? Tror du majoriteten vill bli av med regimen? Eller lackar dom på Israel ännu mer?
Citera
2025-06-17, 05:36
Medlem
Masingas avatar
https://www.instagram.com/reel/DKKbl5MNw4s/?igsh=dTk2Y3ljZ2hyOHRr

Det utspelar sig framför våra ögon.
Citera
2025-06-17, 05:51
Medlem
kaktjuvens avatar
Herre jösses...

Folk härinne är helt tappade.
Kärnvapen.. Aa tjena proffsen..
Citera
2025-06-17, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Tyckte den såg bekant ut. Men har inte sett filmen i hd och så lång.
Känner mig lättlurad nu.. hehe
Jag med 😂
Citera
2025-06-17, 05:55
Medlem
argaangelicas avatar
Teheran har inga skyddsrum och ändå fortsätter Israel att attackera Iran. Nu måste FN agera! Vad händer med kvinnorna och barnen som inte har möjlighet att fly? Såg hur en kvinna behövde fly från en nyhetskanal som attackerades.
Citera
2025-06-17, 05:57
Medlem
Madagascars avatar
G7-mötet slutar med ett joint statement. Har ni hört det här förut?

We, the leaders of the G7, reiterate our commitment to peace and stability in the Middle East.

In this context, we affirm that Israel has a right to defend itself. We reiterate our support for the security of Israel.

We also affirm the importance of the protection of civilians.

Iran is the principal source of regional instability and terror.

We have been consistently clear that Iran can never have a nuclear weapon.

We urge that the resolution of the Iranian crisis leads to a broader de-escalation of hostilities in the Middle East, including a ceasefire in Gaza.

We will remain vigilant to the implications for international energy markets and stand ready to coordinate, including with like-minded partners, to safeguard market stability.

Guardian nyss
Citera
2025-06-17, 06:01
Medlem
Någon mer än jag som tror Israel kommer använda kärnvapen mot Iran (jag är något ambivalent i denna tanke)?

Hur skulle då omvärlden reagera? Skulle omvärlden förskjuta Israel? Kommer då omvärlden sätta fulla sanktioner mot Israel och behandla dem som paria?
Kommer Israel krävas på skadestånd och deras tillgångar frysas etc?

Jag tror inte ovan skulle tryckas mot Israel eftersom Israels med USA i ryggen styr merparten av Västvärlden och Globalisteliten i den.
Citera
2025-06-17, 06:01
Medlem
Oavsett vad man tycker om judar så måste väl i princip alla hålla med om att Israel styre är demokratiskt och enda land i mellanöstern där kvinnor har samma rättigheter som män. Det är väl ändå bra?

Jämför med Iran som styrs som på medeltiden av religösa fanatiker som tycker att kvinnor ska täcka sitt hår för att inte locka männen. Men va fan - alla måste väl inse att det är sjukt i en modern värld?

Om man sen tänker på alla gånger de religösa ledarna i Iran uttalat att Israel och judar ska utplånas, måste man ju inse att det är något som är tokigt i huvudet på dessa människor. Varför ska ett folk utplånas?

Dessutom har Iran under lång tid petat i olika konflikter och proxystött olika gäng som hatar Israel och väst. Varför ska vi tillåta att Iran skickar skickar "agenter" runt om i världen för att likvidera oliktänkande Iranier?

Nä, nu får det vara slut på denna fars, passa på att precisionsbomba bort så mycket kärn- och militärinstallationer i Iran som möjligt. Gärna under flera månader. Sen är det upp till den Iranska folket att göra nått - om dom verkligen vill.

Sen kan väst göra likadant med raketmannens Nordkorea. Vi kan ju för fan inte har självutämnda diktatorer på planeten år 2025.
Senast redigerad av retina 2025-06-17 kl. 06:11.
Citera
2025-06-17, 06:05
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Oavsett vad man tycker om judar så måste väl i princip alla hålla med om att Israel styre är demokratiskt och enda land i mellanöstern där kvinnor har samma rättigheter som män. Det är väl ändå bra?

Jämför med Iran som styrs som på medeltiden av religösa fanatiker som tycker att kvinnor ska täcka sitt hår för att inte locka männen. Men va fan - alla måste väl inse att det är sjukt i en modern värld?

Om man sen tänker på alla gånger de religösa ledarna i Iran uttalat att Israel och judar ska utplånas, måste man ju inse att det är något som är tokigt i huvudet på dessa människor. Varför ska ett folk utplånas?

Dessutom har Iran under lång tid petat i olika konflikter och proxystött olika gäng som hatar Israel och väst. Varför ska vi tillåta att Iran skickar skickar "agenter" runt om i världen för att likvidera oliktänka fd Iranier?

Nä, nu får det vara slut på denna fars, passa på att precisionsbomba bort så mycket kärn- och militärinstallationer i Iran som möjligt. Gärna under flera månader. Sen är det upp till den Iranska folket att göra nått - om dom verkligen vill.

Sen kan väst göra likadant med raketmannens Nordkorea. Vi kan ju för fan inte har självutämnda diktatorer på planeten år 2025.

Det är bara riktiga idioter som försvarar Iran… Ett värre shithole-country är svårt att hitta. Hoppas de bombar den där skit-regimen och befriar populationen
Citera
2025-06-17, 06:07
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
G7-mötet slutar med ett joint statement. Har ni hört det här förut?

We, the leaders of the G7, reiterate our commitment to peace and stability in the Middle East.

In this context, we affirm that Israel has a right to defend itself. We reiterate our support for the security of Israel.

We also affirm the importance of the protection of civilians.

Iran is the principal source of regional instability and terror.

We have been consistently clear that Iran can never have a nuclear weapon.

We urge that the resolution of the Iranian crisis leads to a broader de-escalation of hostilities in the Middle East, including a ceasefire in Gaza.

We will remain vigilant to the implications for international energy markets and stand ready to coordinate, including with like-minded partners, to safeguard market stability.

Guardian nyss
Det var det sjukaste! Snacka om att Israel och USA fullständigt kontrollerar dessa länder. Dessa länder "godkänner" Israels krig mot Iran. Och så moralisera de över ryssen krig mot Ukraina.
Vilket skämt till värld vi lever i.
Citera
2025-06-17, 06:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Någon mer än jag som tror Israel kommer använda kärnvapen mot Iran (jag är något ambivalent i denna tanke)?

Hur skulle då omvärlden reagera? Skulle omvärlden förskjuta Israel? Kommer då omvärlden sätta fulla sanktioner mot Israel och behandla dem som paria?

Jag tror inte ovan skulle tryckas mot Israel eftersom Israels med USA i ryggen styr merparten av Västvärlden och Globalisteliten i den.
Netanyahu och säkert många fler i Israel tror jag absolut är kapabla till att använda kärnvapen. Men jag tror inte det är vidare strategiskt. Det finns antagligen starka krafter i t ex IDF som håller emot användning av kärnvapen.
Citera
2025-06-17, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end

Nuförtiden innebär begreppet "kärnvapen" flera saker.
Det är ett spektrum av olika vapen. Allt är komplext.

Det handlar inte om att släppa en stålklump på 1 ton som dödar 500 000 människor på 2 minuter.

Jag saknar kompetens för att svara egentligen.

Men jag utesluter inte att Israel kommer att använda mindre kärnvapen för att slå ut anläggningar under jord.

Man kommer naturligtvis inte att utplåna Teheran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in