2025-06-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vilka raffinaderier i Haifa blev träffade och vilka skador uppstod? Hur länge beräknas produktionen vara utslagen?

Hur ska jag veta det? Jag bara konstaterar att du inte visste ett jota men ändå var tvärsäker.
Citera
2025-06-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Du underskattar maktvakuum. Exempel:

Jugoslavien: Högutbildad befolkning -> brutala inbördeskrig
Weimar-Tyskland: Högt utbildad -> nazistiskt maktövertagande
Libanon: Mycket utbildad befolkning -> decennier av instabilitet

Sen är det felaktigt att islamister inte kan stärkas vid kollaps av institutioner. Nuvarande regim = shia-islamistisk men impopulär. Vid kollaps kan sunni-islamistiska grupper fylla maktvakuum. ISIS/Al-Qaeda-inspirerade rörelser ser Iran som kättare (shia vs sunni).

I Jugoslavien var Nato inblandat till att Jugoslavien föll eftersom Tito höll motstånd både mot väst och öst men utan han kunde Nato enkelt splitra landet och Ryssland valde sin självklara spelare Serbien
Citera
2025-06-15, 22:47
Avstängd
Är det sant att det är svårt att se vad so maler i Iran just nu. Stora nedstängningar av internettrafik?
Citera
2025-06-15, 22:47
Medlem
Alsenos avatar
Israel kör fullständigt över iran!
Citera
2025-06-15, 22:48
Medlem
Xeliouss avatar
Patetiskt hur Hezbollah helt gett upp. Iranska tomtar som Israel krossade lätt.

"Hezbollah is not interested in fighting, the so-called Axis of Resistance no longer truly exists".

Snart ger ledningen i Iran upp också. De vet att risken att de dör är stor.
Citera
2025-06-15, 22:48
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Det ryktas att USA kan vara villiga att hjälpa till med GBU-57 för att ta bort Fordow från kartan.

Ryktas för övrigt också att Israel planerar att gå in med elitstyrka och tillintetgöra Fordow (såsom "Operation Many Ways").

När det är klart är nog Israels operation i Iran över för den här gången.

Kommandoräd skulle kunna fungera som enkelresa. Du kan få in gubbarna och förstöra anläggningen, men du kommer få svårt att exfiltrera dem.
Citera
2025-06-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
HAH? du tror verkligen det var Irak som hängde Hussein? Däremot tror jag Israel kommer börja skaka ifall Ryssland lägger in sin fot här! Tror inte de flesta vet hur nära dem är med Iran, Pakistan har också kärnvapen och har hotat nu med! Judarna kommer inte få det lätt, bättre de försöker ockupera det dem förlorade 1944 i europa!

Har faktiskt reagerat på just detta många gånger.
Det allmänna tekniska kompetensen är kolossalt mycket högre i Iran än i Pakistan, och varför skulle inte detta också gälla förmåga tillverka kärnvapen?
Har sett video från iranska fabriker, och det ser ungefär ut som i Sverige, medan pakistanska fabriker ser ut som för 120 år sedan i Sverige.
Menar att Israel och USA har ingen chans hindra Iran från att skaffa kärnvapen, om nu de iranska politikerna bestämmer sig för detta.
Citera
2025-06-15, 22:50
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Hur ska jag veta det? Jag bara konstaterar att du inte visste ett jota men ändå var tvärsäker.

Jag har aldrig varit tvärsäker, utan hela tiden frågat dig om information om vad som träffats och med vilken effekt. Detta efter att du påstått att iranska robotar träffat allt möjligt.

Jag vet vad som träffades i Haifa och vilken effekt det fick. Vad jag är intresserad av är att få reda på om du vet det, eller om det rör sig om fria fantasier.
Citera
2025-06-15, 22:50
Medlem
Varför anlitar man inte bara Israel /mossad för att slå ut ut ledarskapet i Ryssland ? Dom verkar ju vara bäst på det dom gör . nu i efterhand så är jag helt hundra på att dom hjälpt Ukraina med drönar attacker med tanke på Ryssland är Irans största allierade , allt detta så kort tid emellan
Citera
2025-06-15, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
"Iran’s Police Chief, Sardar Radan, was reportedly assassinated in an Israeli operation."

https://t.me/beholdisraelchannel/57345

Denna herre har blod på sina händer så KARMA.

Han är skyldiga till många revolter blodiga underkuvande.
Citera
2025-06-15, 22:52
Medlem
Kriget känns redan över. Israel bombar på som bara den i Iran. Senast igår såg jag klipp på när Iran försökte skjuta ner plan med kulspruta med spårammunition, känns desperat. Ser fint ut på himlen vilket verkar vara det ända som dom är kapabla till i nuläget. Säger som i Johan Falk filmen "Vill du att det ska se ut som att vi gör något eller ska vi göra det på riktigt?"

Edit: Hamas och Hizbollah dessutom knäpptysta, dom vet att det redan är förlorat.
Senast redigerad av Olle-Johnny 2025-06-15 kl. 22:54.
Citera
2025-06-15, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det måste nästan vara så. Helt bisarr tråd.

Haha jaja. Vi som är pro-Israel kommer med riktiga källor, fakta och logik bakom våra påståenden. Medan pro-Islamisterna blir avslöjade med konstanta lögner, propaganda och falsk ryktesspridning ända sedan tråden startade.

Vilka är det som gör tråden bisarr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in