2026-02-22, 18:57
Medlem
mishimas avatar
Lite som det brukar se ut i de här matcherna. Vi briljerar knappast, men gör vad som krävs.
Citera
2026-02-22, 19:05
Medlem
Dalulvens avatar
Skönt med 3 poäng. Det hettade till ett par gånger även kring Olsen, som var solid idag.

Bortsett från ett parodiskt felpass i början ...

Backlinjen stabil med en med tiden mycket aktiv Ponne i offensiven. Flera starka nickar.

Johan Karlsson gjorde en hel del bra.

Kul att se Karabelyov. Inte gnistrande, men han springer rätt och passar rätt. Bröt ett par kontringar.

Ali bjöd på sina sedvanliga Captain America-räder utan att det ledde till så mycket. Stark ändå.

Dagens utropstecken torde vara Botheim. Om han spelar med sån här energi är han given.

Vågat av nye tränaren att kasta in så många ungtuppar på slutet, med bara en 1-0-ledning.

Det blev rörigt. Theodor Lundbergh ser dock mycket intressant ut. Lite Paul Gascoigne-flow!

Phew.
Citera
2026-02-22, 19:19
Medlem
cokehyenas avatar
https://x.com/fantomen/status/2025623284323160432

Otroligt ologiskt resultat när Djurgården torskar mot Falkenberg.

Helt annorlunda mot Solna som torskar helt logiskt och rättvist.
Citera
2026-02-22, 19:31
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://x.com/fantomen/status/2025623284323160432

Otroligt ologiskt resultat när Djurgården torskar mot Falkenberg.

Helt annorlunda mot Solna som torskar helt logiskt och rättvist.

Otroligt pinsam insats. Men väntad. Du borde börja kolla matcherna istället, speciellt om du ska ha åsikter om dom. Fubbick.

Planenlig vinst mot Varberg. Såg inte jättebra ut men 3 poäng är 3 poäng.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-02-22 kl. 19:36.
Citera
2026-02-22, 23:01
Medlem
Valvantos avatar
Såklart tvillingarna följer varandra. Den ena vill inte vara bättre än den andra. Enda skillnaden mellan lagen i år är pengarna på banken.
Citera
2026-02-23, 04:39
Medlem
Skönt att VSK lyckades göra mål äntligen efter tre mållösa träningsmatcher. Vill ju inte ha repris på 2024 då de gjorde allt utom mål. Fula försäsongströjor har de däremot alltid.
Citera
2026-02-23, 07:17
Medlem
50-Cents avatar
Jippo gnaget drar 14 K i cupen.
Pratar publik när Daniel från hovet går på en match per år.
Suger åt sig siffror från oss och apan två ggr per år.
Om man räknar in VSK s följe igår var ni troligen sämre än just apan.

Prata inte publiksiffra med oss är ni snälla.

Vi är ENDA ekenlaget. Ni kan för övrigt ge fan i att festa och gästa Södermalm. Stockholms enda urbana miljö.
Citera
2026-02-23, 09:14
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Såklart tvillingarna följer varandra. Den ena vill inte vara bättre än den andra. Enda skillnaden mellan lagen i år är pengarna på banken.

Tror tyvärr inte att båda åker ur
Citera
2026-02-23, 13:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-Cent
Jippo gnaget drar 14 K i cupen.
Pratar publik när Daniel från hovet går på en match per år.
Suger åt sig siffror från oss och apan två ggr per år.
Om man räknar in VSK s följe igår var ni troligen sämre än just apan.

Prata inte publiksiffra med oss är ni snälla.

Vi är ENDA ekenlaget. Ni kan för övrigt ge fan i att festa och gästa Södermalm. Stockholms enda urbana miljö.
Denna fixering kring publiksiffror kan ni gärna fortsätta med. Tycker själv det som händer på planen är mycket mer relevant än hur många det är som bevittnar skiten..
Citera
2026-02-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Jag tror att Peking åker ur. Fansen förtjänar dessutom inte bättre efter kvalmatchernas patetiska uppträdande.

Risken finns väl alltid antar jag men jag tycker risken är riktigt liten. Det finns ett antal lag som bör hamna under oss. Ditt Östersund ser jag som ett av de lagen. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att vi hamnar någonstans i mitten. Det är mycket som snabbt ska falla på rätt plats för att vi ska gå upp redan i år.
Citera
2026-02-23, 21:29
Avstängd
skogsburkans avatar
Efter omgång 1 kan vi iallafall konstatera att Allsvenskan är några nivåer över superettan. Alla de Allsvenska lagen vann, ja förutom 1 då.

Citera
2026-02-23, 23:12
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Efter omgång 1 kan vi iallafall konstatera att Allsvenskan är några nivåer över superettan. Alla de Allsvenska lagen vann, ja förutom 1 då.

Det är iaf glädjande i mörkret. Hellre få stryk av VSK än Falkenberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in