2026-02-25, 18:48
Medlem
-GGs avatar
Juventus kommer givetvis inte att vända och gå vidare.

Ett oavgjort resultat ligger närmast till hands att tro på. Att inte skämma ut sig mer och visa hjärta är viktigare än resultatet. Avsluta snyggt.

Bara Di Gregorio inte spelar är jag nöjd. En jävla pajas som förstört för oss hela säsongen egentligen.
Senast redigerad av -GG 2026-02-25 kl. 18:52.
Citera
2026-02-25, 19:19
Medlem
Jag tyckte att jag läste ett inlägg i tråden för ett tag sedan om ett lag som hade spelat i Serie A historiskt, men som hade bra sång? Jag kan inte hitta inlägget, och det finns många som kan falla in i den beskrivningen.

Men min gissning, skulle nog vara Ascoli? De spelade i Serie A för ca 20 år sedan.

Från oktober 2025 (Serie C):
https://www.youtube.com/watch?v=9N_-ODsj7_s

Från 15 år sedan (Serie B):
https://www.youtube.com/watch?v=gAqWgBLfysQ
Citera
2026-02-25, 19:40
Medlem
-GGs avatar
Atalantas Grinta är suverän!

Hade Juve haft bara den hade utsikten sett helt annorlunda ut.
Citera
2026-02-25, 20:34
Medlem
-GGs avatar
Carnesecchi är tio gånger bättre än vad Di Gregorio någonsin har visat.
Citera
2026-02-25, 20:42
Medlem
-GGs avatar
Ja!

Atalanta grejade det!

Härligt!

Stor dramatik. Två italienska målskyttar.
Senast redigerad av -GG 2026-02-25 kl. 20:44.
Citera
2026-02-25, 20:45
Avstängd
skogsburkans avatar
Inter floppade totalt mot ett gult lag igår. Atalanta med samma förutsättningar som Inter på förhud men mot ett bättre lag visar var skåpet ska stå och tar sig vidare. Vilken dramatik mot slutet, tack för showen.

Juventus pinsamma insats mot Gala förra veckan är ett minne blott nu. Inter har tagit över staffetpinnen. Helvete vad uselt.
Citera
2026-02-26, 21:51
Medlem
Bloodzeeds avatar
Jagiellonia Bialystok. Måste ju googla för att få namnet rättstavat. Det är t.o.m en konstig bokstav där nånstans i namnet.

Fiorentina hade 3-0 från bortamötet men tappade till 3-3. 5-4 efter tilläggstiden.

Vilken säsong. Mot titeln!
Citera
2026-02-27, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Carnesecchi är tio gånger bättre än vad Di Gregorio någonsin har visat.

Går rykten om flera målvakter som isåfall ska ersätta di greg nästa säsong. Även möjlighet vi tar in en andra målvakt om Perin lämnar, glömt namnet men spelar för Olympiakos.

Namnen som kan ersätta Di Gregorio:

1. Carnesecchi
2. De Gea
3. Alisson
4. Caprile
5. Vicario

Alla alternativen är jag ok med men osäker på Caprile. Billigaste lösningen lär bli Caprile oavsett. Brille blir nog inte så glad isåfall, är han väldigt bra du som följer Cagliari?

Carnesecchi drömmen men jag är inte så sugen på att splasha 40-50 miljoner euro från budgeten på en målvakt när det finns andra hål att laga överallt. Går att hitta bra lösningar ändå som inte kostar skjortan.
Citera
2026-02-27, 23:18
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Japp, om jag inte minns fel så var grundarna fans till Juventus? Jag håller med om att det är problematiskt med U23-lag som spelar i riktiga ligor. Samtidigt kan det även bli problematiskt med mindre lag som är helt beroende på utlånade spelare från något av de stora lagen.

Vi vill att talanger ska få tid att utvecklas och spela. Frågan är hur man gör det bäst. Jag föredrar nog utlåning, med någon slags begränsning på hur beroende ett lag får bli av ett storlag. Det bästa är såklart att man spelar in dem i det riktiga laget som t ex Pio Esposito. Näst bäst som Milan gör med Camarda, som är utlånad till Lecce.

Att låta U23 spela i de riktiga ligorna blir en märklig övergång mellan Primareva tävlingar, och de ”riktiga” ligorna.

Chievo var en anomali. En liten klubb strax utanför Verona som lyckades tack vare att klubben var välskött, och att man hade en generation av spelare. Men de ska inte kunna utmana i Serie A, utan en rik ägare. Deras bas var för liten, inte minst när Hellas klättrade.

Vackert att Pellissier är med om att rädda klubben från undergång.

Hellas däremot, har fans. Men ägarna har inget hjärta för klubben.

Ja det är trist hursomhelst. Jag hoppas Hellas reser sig.
Citera
2026-02-28, 15:17
Medlem
En viktig poäng för Cagliari borta mot Parma igår. Men man behöver några trepoängare trots att tabellen ser ok ut. De har bara tagit två poäng på de senaste fyra matcherna. Nästa match är mot Como.

Men just nu verkar både Parma och Cagliari kunna klara sig kvar, dock utan att kunna utmana om Conference League.

Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
Jagiellonia Bialystok. Måste ju googla för att få namnet rättstavat. Det är t.o.m en konstig bokstav där nånstans i namnet.

Fiorentina hade 3-0 från bortamötet men tappade till 3-3. 5-4 efter tilläggstiden.

Vilken säsong. Mot titeln!
Så jävla häftigt att Fiorentina fortsätter att prestera i Conference, trots att de egentligen måste koncentrera sig på Serie A för att klara la Salvezza. Det visar på att bredden i Serie A är bättre än den absoluta toppen, och det är svårt att mäta.
Citera
2026-02-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torricelli
Går rykten om flera målvakter som isåfall ska ersätta di greg nästa säsong. Även möjlighet vi tar in en andra målvakt om Perin lämnar, glömt namnet men spelar för Olympiakos.

Namnen som kan ersätta Di Gregorio:

1. Carnesecchi
2. De Gea
3. Alisson
4. Caprile
5. Vicario

Alla alternativen är jag ok med men osäker på Caprile. Billigaste lösningen lär bli Caprile oavsett. Brille blir nog inte så glad isåfall, är han väldigt bra du som följer Cagliari?

Carnesecchi drömmen men jag är inte så sugen på att splasha 40-50 miljoner euro från budgeten på en målvakt när det finns andra hål att laga överallt. Går att hitta bra lösningar ändå som inte kostar skjortan.

Caprile är riktigt bra, ung och relativt billig ca €15m. Men hans erfarenhet är från Cagliari, som såklart skiljer sig från vad Juventus ambitioner. Jag tror på ett lån på ett år med köpoption på ca €20m - €25m. Om han lyckas även i Juventus så har ni en målvakt som kan spela i 10 - 15 år, han är bara 24 år.

Det blir lite av en chansning, istället för att köpa en etablerad målvakt. Men om man vågar så kan det ge en riktigt bra utdelning.

Och jag har inte hört något negativt om hur han fungerar socialt utanför fotboll.
Citera
2026-02-28, 17:27
Medlem
Como vann idag säkert hemma mot Lecce. Och Lecce besegrade Cagliari på Sardinien för några omgångar sedan. Så allt tyder på att Como besegrar även Cagliari i nästa omgång.

Jag har inte riktigt koll på om Mina är tillbaka till matchen mot Como. Jag hoppas att han får spela, eftersom han till stor del var med om att erövra en poäng borta mot Como.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in