2026-05-16, 19:46
Medlem
Offerviljas avatar
Eurovision Song Contest 2026

Jag har varit ledsen som en noshörning och sovit en stund. Min mamma kom hem hit till mig idag och vi skulle äta thaimat. Thailandsmat. Plötsligt blev jag full som en idiot och började prata om lesbiska förhållanden. Sedan sov jag i nästan tre timmar. Nu är jag vaken igen. Varför kan inte min mamma vara här och titta på Eurovision tillsammans med mig? Min mamma noshörning. Min mamma norshörningsnos. Nordafrikanska Yasmine på beroendeakuten som hade druckit handsprit när hon kom in dit. Hjälp mig! Hjälp mig som en noshörning, mamma noshörningsnos! En lesbisk keps. Jag vill vara vaken ända till klockan 01:00 och titta på hela Eurovision Song Contest. Hålla på och gulla sig med hundar hela dagarna. Hjälp mig! Jag har ont i magen också. Hjälp mig, noshörningsnosmamma!
Citera
2026-05-17, 05:31
Medlem
Gurotesukus avatar
Det är någonting allvarligt fel på dig.
Citera
2026-05-19, 16:10
Medlem
Offerviljas avatar
Det är polacker på balkongen

Nu är polackerna här och skrapar på väggen på balkongen. Fasaden ska bli ny och fin. De ringde på min dörr klockan 14:57. Vad ska jag göra då? Ska jag sitta här och dricka vin och vara berusad medan de är där på balkongen och skrapar, lever och håller på? Jag har en sådan liten lägenhet också. Sitter i köket just nu och försöker att gömma mig så gott det går. Obehagligt är det tycker jag. Man måste släppa in dem också, för annars går de in med huvudnyckeln har svinen hotat med i ett brev. Läskighet. Fan i helvetes jävlar. När kommer de att åka hem idag och i hur många dagar kommer de att hålla på med den här jävla skiten? Jag tycker att detta är mycket otrevligt.
Senast redigerad av Offervilja 2026-05-19 kl. 16:16.
Citera
2026-05-21, 22:35
Medlem
Offerviljas avatar
Mamma

Min mamma har blockerat mitt nummer, trots att hon vet att jag är jätteledsen och ligger och gråter och skriker i lägenheten. Hon bryr sig mycket mer om knullgubben än om mig. Jag är så himla ensam. Varför tycker inte min mamma om mig på riktigt? Knullgubben är mycket viktigare för henne än vad hennes egen dotter är. Hjälp mig! Min syster svarar mig inte heller när jag ringer till henne. Föräldrar borde ta hand om sina barn när de är små tycker jag, inte bara bry sig om sig själva. Nu är jag ju vuxen och ful, men det var likadant när jag var barn. Jag har en sådan fruktansvärd ångest. Det är inte rättvist det här. Hur ska man orka leva? Hjälp mig, snälla! Jag vill att min mamma ska bry sig mer om mig än vad hon bryr sig om knullgubben. Loggar ut nu och försöker att sova. Förlåt om jag är konstig och dålig.
Citera
2026-05-26, 11:16
Medlem
Offerviljas avatar
K.W. 3

Fisk- och skaldjurslåda. Havskräftor, rökta räkor, rökta laxfenor, ostron, sallad och citron. Sista inlägget skrivet 18:02. Sömn och en nystart. Ute är det jättevarmt. Vaknar tidigt. Duschar, städar och diskar. Tar mig ut ur lägenheten. Går omkring. Varv på varv. Letar som en galning. Här ska jag gå. Hur många gånger kan jag gå här utan att människor tycker att jag är helt sjuk i huvudet? Jag går omkring och letar hela dagen, men hittar ingenting. Fisk- och skaldjurslådan har stått bredvid sängen i natt. Hur länge kan skaldjur stå framme i värmen utan att de blir dåliga? Nu är det kväll. Herregud, jag tror inte att det är sant. Hunden blir tvungen att kissa i badrummet. Somnar och vaknar. Vaknar säkert 50 gånger på natten. Drömmer konstiga drömmar. Läser på en hemsida och blir livrädd. Får nästan panik. Gud finns. Vattenmelon som är så himla gott. Äter rommen på den rökta räkan. Nu är det en ny dag. Tvättar kläder i tvättstugan. Igår var det förresten mors dag. Gratulerade inte mamma. Tvättar och tvättar och tvättar. Under tiden som kläderna tvättas så går jag omkring. Varv på varv. Nu kan jag inte gå mer, för då tror väl grannarna att jag är helt psyktokig. Trötthet. Blev tvungen att bara sitta och flåsa en stund. Jag är väldigt smal, men har dålig kondition. Gråa jeansbyxor. De rökta laxfenorna smakar godast just nu. Faktiskt så smakar laxfenorna bättre än vad havskräftorna gör. Nu är det kväll igen. Men herregud, jag tror inte att det är sant. Hunden har lärt sig att kissa inomhus. Går hela tiden in och läser på hemsidan. Blir lika livrädd varje gång. Skakar av skräck. Mamma svarar inte i telefonen. Nu är nog mamma riktigt arg på mig för att jag har kallat henne för en massa saker. Jag är som en 14-åring som skriker hora och smäller igen dörrar jättehårt. Vilka konstiga drömmar. Den här natten vaknade jag nog 70 gånger. Jag går som vanligt ut och går omkring. Varv på varv. Hela tiden är jag nervös för vad grannarna ska tänka. Hälsar på en gubbe och hälsar även på en tant. Idag kommer mamma hit. Vi ska äta lunch tillsammans. Det känns som att jag har gått in i en psykos. Mamma pratar och pratar och pratar, men jag hör inte ett ord av vad hon säger. Jaha, ska vi åka hela vägen ut till Ljusterö nu. Här bor det en bonde. En gång så gick min lillasyster och jag omkring i en skog vid havet. Vi bara gick och gick. Ett brant stup varifrån man kan döda sig själv om man hoppar. Åh, det är så satans varmt. Trosor och ett linne. Trosbyxor. Nu kommer maten in. Då hade jag även jeansbyxor på mig. Strumpor, punkskor, troskläder, jeansbyxor och ett linne. Ingen lesbisk keps. Lax och gurka passar så bra ihop. Vad är det här för sorts sås? Laxrätten har asiatiska smaker. När ska jag titta på
Lost in Translation nästa gång? Den filmen har jag nog tittat på minst 100 gånger. En brygga där båten stannar. Waxholmsbolaget. Fitthora! På andra sidan ön. Ett bageri. Nu köper mamma bröd och kanelbullar. Tänk om flashbackarna visste vem min mamma var. Här badar de. Jag blir nästan också sugen på att bada. Lesbiskheten måste bli vacker. Vinstroms på TikTok, inte Nina Ramsby. Versionen av Glimmande nymf är dock magiskt vacker. På Bellmans tid. De prostituerade i Stockholm på 1700-talet kunde ha namn som Sidfläsket och Lilla lammet. Lilla lammets liv var nog inte särskilt trevligt. Jag orkar inte med allt lidande som finns här i världen. Alla som mår dåligt och som lever dåliga liv är mina vänner. Vi kan bada fötterna. Det är inte så kallt. Därborta kommer båten också. Ska den till Mariehamn, Åbo eller Helsingfors? På kvällen vandrar jag omkring igen. Men herregud igen! Hunden kissar inomhus hela tiden. Eller kissar han på balkongen kanske? Kissar och fnissar. Kissar så att kisset rinner ner på balkongen hos grannen under. Drömmer lika konstigt den här natten och vaknar återigen upp minst 70 gånger. Redan vid 07:00 går jag ut och plockar blommor på gräsmattan. Vad heter de där blommorna? Måste googla. Paus. Tusensköna heter den. Ställer dem i ett shotglas i köket. Så vackert. Plockar fram dagboken för att minnas. Klockan 11:44. Flanellskjorta. Klockan 14:04. Jävla gubbjävel! Klassisk SD-Thailandsboomergubbe. Knullgubbe! Klockan 14.34. Jag känner mig inte lika livrädd och panikslagen längre. Efter en konstig natt med mycket dålig sömn är jag skräckslagen igen. Klockan är bara 07:14. Värst kommer det att bli på lördag, men det ska jag skriva om i nästa text.
Senast redigerad av Offervilja 2026-05-26 kl. 11:31.
Citera
2026-05-28, 02:18
Medlem
Du är jättetalangfull,offervilja. Sluta inte skriv!

Jag älskar att läsa dina texter, och visst du är lite psyksjuk, men vad gör det? Du har talang , sluta inte skriv!
Citera
2026-06-17, 19:10
Medlem
Offerviljas avatar
K.W. 4

Starta trådar om fotbollsmatcher. Det är ju bara på grund av dig. Inte bryr jag väl mig om fotboll. När jag gör det så kommer jag på något vis nära dig. Jag går bakom henne. Keira Walsh står där utanför och pratar med en gammal tant innan hon ska gå in till sitt mainstreamjobb. Så jävla värdelös. Jag trodde att du var cool och därför blev jag lesbisk. Inuti mig upplever jag det som att du svek mig. Du ska ju inte ha ett arbete, och särskilt inte ett jävla töntigt Svenssonarbete. Min Keira Walsh. I resten av mitt liv ska jag vara ensam. Dö så fruktansvärt bitter ska jag göra. Skärgårdshunden. Vara ute i skärgården hela tiden på våren 2024. Min mamma är borta ur mitt liv nu i alla fall. Det är en hemsk stämning i lägenheten. Keira Walsh har varit här en gång i tiden och ätit filmjölk med banan i på morgonen.
Citera
2026-06-26, 16:42
Medlem
Offerviljas avatar
Noshörningen

Jag tänker mycket på djuret noshörning nuförtiden. Tänk om det flyttar ut en noshörning till landstället någonstans i Roslagen då? Vad ska man göra då? Vad ska man ta sig till? För guds skull, hjälp mig! Det går omkring noshörningar som nosar sig. Nos. Nosaktighet. Ska jag bo här under julen nu då? På morgonpromenaden fick jag se uttrar. Åh, så gulliga! Vid 08:00 fick jag se en noshörning också. Ska du åka hem till mamma och pappa och fira jul nu? Jag ska vara ensam här. Alldeles själv ska jag vara. Jag bodde på julafton inuti mitt gamla rum. Min pappas hus är det. Det är ett fint och mysigt hus. Noshörningen åkte buss in till stan och lämnade mig helt ensam här ute. Då kändes det helt onödigt att jag åkte ut hit.
Citera
2026-07-01, 17:19
Medlem
Offerviljas avatar
Så likadan

Noshörningarna har stora horn i ansiktet. De kan springa mot människor och stånga ner dem och orsaka jättesvåra skador på människokroppen. Jag ser nästan exakt ut som den polska Beata som var med i TV4-programmet Spårlöst för jättelänge sedan. Hon kom till Älgarås som ett litet barn, där Danielsson och Magnusson numera håller till. Stackars Beata. Jag har en tavla här på min vägg där det finns en grekisk gubbe på. Åh, vilken grekisk gubbe. Den grekiska gubben har käpp, en hatt på sig och dricker någonting ur ett litet glas. Hur såg jag ut när jag var en bebis? Beata har blåa ögon, medan jag har bruna ögon. En dag trodde jag att jag skulle bli tvungen att åka in till akuten, för jag hade så himla ont i magen. Hur ska man se ut om rumpan? Jag har inte ont i underlivet, utan i själva magen. Magmys! Titta på lillrumpan då. Jag förstår inte hur någon människa bara kan stå så där på alla fyra och känna sig bekväm med att ha sex med en vilt främmande människa och visa upp rumpan. Flodhästar är också ett livsfarligt djur. Flodhästar är extremt farliga. Elefanter är också farliga. Nästan alla djur är farliga om man retar upp dem. Få träffa alla barnen igen. Snäll. Snäll och så likadan. Hantverkarna har hållit på här i mer än en månad snart nu. Stört mig i mitt vardagsliv. Blir de aldrig någonsin färdiga? Innerst inne så föraktar jag dem. När ger de sig av härifrån?
Citera
2026-07-07, 11:36
Medlem
Offerviljas avatar
25 dagar

Det räcker nu. Förutom några besök på Systembolaget och mataffären så har jag varit isolerad här inne i lägenheten i 25 dagar i rad. Varje dag har jag druckit vin och varit full. Idag har jag bestämt mig för att sluta dricka. Det känns inte som att min kropp orkar längre. De senaste dagarna har jag känt mig helt utmattad. När jag dricker så här längre så blir jag till slut inte längre full av att dricka. Bäst är den första dagen då man dricker. Det finns ingenting som är mer underbart. All ångest bara försvinner bort från kroppen. Äckligheten finns inte längre där.

Nu har jag duschat jättelänge. Jag ska försöka orka gå ut på en promenad. Köpa någon nyttig och näringsrik mat. Äta mig fet. De säger att man blir tjock av att dricka alkohol, men så är det inte för mig. Jag rasar i vikt när jag dricker. Blir lika smal som på Ingrid & Conrad-tiden.

En ganska lång tid av sommaren har gått nu. Redan i början av augusti brukar det börja kännas lite höstaktigt. Om bara en månad är det kräftpremiär. De mest prisvärda kräftorna brukar vara de turkiska. Färska turkiska bergsjökräftor. Någonting som är otroligt gott är annars riktigt fina havskräftor. En gång så köpte jag havskräftor som kostade nästan 100 kronor styck. Just nu äter jag gurka som jag doppar i soja.
Citera
2026-07-07, 14:27
Medlem
Offerviljas avatar
En massa ord

Min dagbok. En massa ord. Sömnproblem nästan jämt och ständigt. I natt var det en hemsk ångestnatt där jag knappt sov någonting alls. Att ligga så där ensam i en säng och lida är fruktansvärt. Idag är det den 20 december. Om fyra dagar får man doppa sitt gamla vörtbröd i skinkspad och slafsa i sig det som om man vore en människa från medeltiden. Nej, någon dopp i grytan kommer det inte att finnas på mitt julbord, men om jag orkar så ska jag nog äta lite julmat på julafton. Kanske gör jag en egen Janssons frestelse och egna köttbullar. Allt annat köper jag färdigt i affären. Eller så skiter jag i allt och äter snabbnudlar eller pasta med pesto på julafton. Jag har Youtube på i bakgrunden och där gör en vacker och lyckad mamma gräddstuvad grönkål tillsammans med sin dotter. Grönkål är lite trevligt. En sallad bestående av grönkål, riven brysselkål, rucola, russin, apelsin, äpple, granatäpple, valnötter, honung, citron, olivolja och havssalt skulle jag kunna göra. Jag ska åka ut till landet och kommer att vara helt ensam där ute. Det blir skönt och perfekt för mig. Dagen innan julafton ska jag lyssna på nazistisk uppesittarkväll och äta choklad. Choklad och nazistiskt julmys är underbara grejer! I år har jag inte varit så snäll. Nästa år ska jag bli en bättre människa. Framför allt ska jag bli mycket snällare mot alla de fina människorna i den nationella rörelsen. De nationalister som är öppna med sina åsikter är de bästa människorna som finns i hela världen. Som anonym har jag ingen rätt att skriva någonting negativt om dem. Vilka kryddburkar har jag i mitt skåp? Klistermärken uppsatta i Upplands Väsby. Örtte med smak av lakritsrot och citronmeliss. Det vi ser Tommy Robinson göra är att fortsätta Angela Merkels arbete. Göra en påhittad meny på Tivedstrollets framtida restaurang i Älgarås. Hel pocherad sjötunga med champagnesås, forellrom, pilgrimsmusslor och havskräftstjärtar. På Flashback sitter de och hatar på Aladdin- och Paradisaskarna. Enligt många är chokladaskarna alldeles för dyra och chokladen i dem håller en för låg kvalitet. De har säkert rätt i det som de skriver om chokladaskarna, men jag ska nog köpa ett par sådana askar ändå. Om fyra dagar får man om man varit snäll besök av jultomten. I morgon är det vintersolståndet. Pendeltåg och buss tidigt på morgonen. Handla i den stora affären. Är det mörkt i hennes hus? Eller lyser det en liten lampa? Hur länge ska jag stanna där ute? Ska jag hålla på och julpynta där? Finns det ens något julpynt i huset? Eftersom ingen brukar vara där på julen så finns det nog inte det. På nyårsafton har pappa varit där ibland, men han ska inte vara där i år. Det är väldigt få människor som är ute på landet på vintern. På sommaren är det annorlunda. Någon dag kanske jag blir tvungen att hälsa på de närmsta grannarna. Borsta tänderna ska jag givetvis göra. Om fyra dagar får man titta på tecknad film på TV. Engelsmännen visar återigen upp att de är nästan översnälla mot djur när det där nu ska bli förbjudet att koka hummer och krabba levande. Engelsmännen och svenskarna är bäst! Farmor har helt slutat att prata svenska nu. Gå till affären ful, trött och eländig. Jag är så jävla meningslös och tråkig när jag är nykter. Högsta betyget som har delats ut är 9,6 och det lägsta är 0,9. Som jag längtade till att Tivedstrollet skulle öppna. Våren 2024. Tivedstrollet och mitt förnuft bara försvann. Hejade på Israel i Eurovision. Jag var nästan inne i en psykos kan man säga. Sista inlägget klockan 18:02. Tillbaka två veckor senare klockan 13:47. The Gentle Waves. Det är dags att börja om nu. Egentligen så vet jag exakt vad som är rätt. Just nu är klockan 14:27 och det är den 7 juli 2026.
Citera
2026-07-28, 00:52
Medlem
Offerviljas avatar
Sommarnatt

Nu har jag varit full i 13 dagar igen. Jag somnade en stund, men vaknade upp nyss med en ångest från helvetet. Mitt mående är så dåligt. Senast jag pratade med en människa i det verkliga livet var i maj. Förutom en period på två veckor när jag var nykter så har jag nästan bara varit här inne i lägenheten hela sommaren. När jag var nykter kunde jag inte sova en blund, utan fick vara vaken dygnets alla timmar. En massa finnar i ansiktet fick jag också. Gick på promenader på nätterna och morgnarna. Fick se olika djur. Rådjur, vildsvin, rävar, harar och grävlingar. Varje dag ser exakt likadan ut. Jag vaknar, dricker kaffe, röker på balkongen, sitter vid datorn och dricker vin, går och lägger mig. Sedan börjar det om igen. Dag ut och dag in. Just nu dricker jag faktiskt inte vin, utan franskt öl, för man kan inte dricka rödvin till kräftor. Jag gjorde ett sista försök att älska en annan människa, men det gick inte. Lesbiskheten är borta nu. Livet är fruktansvärt plågsamt. I morgon ska världens finaste Gustav Kasselstrand sommarprata. Han är så bra och jag är så dålig. Gustav är nog det enda här i världen som får mig att vilja sluta dricka.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in