K.W. 3
Fisk- och skaldjurslåda. Havskräftor, rökta räkor, rökta laxfenor, ostron, sallad och citron. Sista inlägget skrivet 18:02. Sömn och en nystart. Ute är det jättevarmt. Vaknar tidigt. Duschar, städar och diskar. Tar mig ut ur lägenheten. Går omkring. Varv på varv. Letar som en galning. Här ska jag gå. Hur många gånger kan jag gå här utan att människor tycker att jag är helt sjuk i huvudet? Jag går omkring och letar hela dagen, men hittar ingenting. Fisk- och skaldjurslådan har stått bredvid sängen i natt. Hur länge kan skaldjur stå framme i värmen utan att de blir dåliga? Nu är det kväll. Herregud, jag tror inte att det är sant. Hunden blir tvungen att kissa i badrummet. Somnar och vaknar. Vaknar säkert 50 gånger på natten. Drömmer konstiga drömmar. Läser på en hemsida och blir livrädd. Får nästan panik. Gud finns. Vattenmelon som är så himla gott. Äter rommen på den rökta räkan. Nu är det en ny dag. Tvättar kläder i tvättstugan. Igår var det förresten mors dag. Gratulerade inte mamma. Tvättar och tvättar och tvättar. Under tiden som kläderna tvättas så går jag omkring. Varv på varv. Nu kan jag inte gå mer, för då tror väl grannarna att jag är helt psyktokig. Trötthet. Blev tvungen att bara sitta och flåsa en stund. Jag är väldigt smal, men har dålig kondition. Gråa jeansbyxor. De rökta laxfenorna smakar godast just nu. Faktiskt så smakar laxfenorna bättre än vad havskräftorna gör. Nu är det kväll igen. Men herregud, jag tror inte att det är sant. Hunden har lärt sig att kissa inomhus. Går hela tiden in och läser på hemsidan. Blir lika livrädd varje gång. Skakar av skräck. Mamma svarar inte i telefonen. Nu är nog mamma riktigt arg på mig för att jag har kallat henne för en massa saker. Jag är som en 14-åring som skriker hora och smäller igen dörrar jättehårt. Vilka konstiga drömmar. Den här natten vaknade jag nog 70 gånger. Jag går som vanligt ut och går omkring. Varv på varv. Hela tiden är jag nervös för vad grannarna ska tänka. Hälsar på en gubbe och hälsar även på en tant. Idag kommer mamma hit. Vi ska äta lunch tillsammans. Det känns som att jag har gått in i en psykos. Mamma pratar och pratar och pratar, men jag hör inte ett ord av vad hon säger. Jaha, ska vi åka hela vägen ut till Ljusterö nu. Här bor det en bonde. En gång så gick min lillasyster och jag omkring i en skog vid havet. Vi bara gick och gick. Ett brant stup varifrån man kan döda sig själv om man hoppar. Åh, det är så satans varmt. Trosor och ett linne. Trosbyxor. Nu kommer maten in. Då hade jag även jeansbyxor på mig. Strumpor, punkskor, troskläder, jeansbyxor och ett linne. Ingen lesbisk keps. Lax och gurka passar så bra ihop. Vad är det här för sorts sås? Laxrätten har asiatiska smaker. När ska jag titta på
Lost in Translation nästa gång? Den filmen har jag nog tittat på minst 100 gånger. En brygga där båten stannar. Waxholmsbolaget. Fitthora! På andra sidan ön. Ett bageri. Nu köper mamma bröd och kanelbullar. Tänk om flashbackarna visste vem min mamma var. Här badar de. Jag blir nästan också sugen på att bada. Lesbiskheten måste bli vacker. Vinstroms på TikTok, inte Nina Ramsby. Versionen av Glimmande nymf är dock magiskt vacker. På Bellmans tid. De prostituerade i Stockholm på 1700-talet kunde ha namn som Sidfläsket och Lilla lammet. Lilla lammets liv var nog inte särskilt trevligt. Jag orkar inte med allt lidande som finns här i världen. Alla som mår dåligt och som lever dåliga liv är mina vänner. Vi kan bada fötterna. Det är inte så kallt. Därborta kommer båten också. Ska den till Mariehamn, Åbo eller Helsingfors? På kvällen vandrar jag omkring igen. Men herregud igen! Hunden kissar inomhus hela tiden. Eller kissar han på balkongen kanske? Kissar och fnissar. Kissar så att kisset rinner ner på balkongen hos grannen under. Drömmer lika konstigt den här natten och vaknar återigen upp minst 70 gånger. Redan vid 07:00 går jag ut och plockar blommor på gräsmattan. Vad heter de där blommorna? Måste googla. Paus. Tusensköna heter den. Ställer dem i ett shotglas i köket. Så vackert. Plockar fram dagboken för att minnas. Klockan 11:44. Flanellskjorta. Klockan 14:04. Jävla gubbjävel! Klassisk SD-Thailandsboomergubbe. Knullgubbe! Klockan 14.34. Jag känner mig inte lika livrädd och panikslagen längre. Efter en konstig natt med mycket dålig sömn är jag skräckslagen igen. Klockan är bara 07:14. Värst kommer det att bli på lördag, men det ska jag skriva om i nästa text.
Senast redigerad av Offervilja 2026-05-26 kl. 11:31.