2026-09-10, 20:56
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedStrajp
2,5-3,5 år mer troligt. Sitta 2/3, minus häktnings tid ( m9 mån). För billigt att vara kriminell i Sverige.
Jo, men utan straffrabatt får han skaka galler i många år.
Citera
2026-09-11, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedStrajp
2,5-3,5 år mer troligt. Sitta 2/3, minus häktnings tid ( m9 mån). För billigt att vara kriminell i Sverige.

Ja, jag tog nog i där.
Citera
2026-09-11, 07:08
Medlem
NiccoJs avatar
Lika intressant är vilka skadestånd det kan bli frågan om, lagning för några 100” föralldel men stor skada har väl skett när stora nät legat nere hela dagar?
Karln har ju stora tillgångar vilket är ovanligt för våldsverkare.
Citera
2026-09-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Lika intressant är vilka skadestånd det kan bli frågan om, lagning för några 100” föralldel men stor skada har väl skett när stora nät legat nere hela dagar?
Karln har ju stora tillgångar vilket är ovanligt för våldsverkare.
Ja, en sak jag reagerade på var att flera av de drabbade bolagen inte kommit in med några skadeståndskrav. Verkar ju konstigt om de vältrar över kostnaderna på sina ägare eller kunder. Inte heller har jag sett några skadeståndskrav från några nätanvändare men det är ju svårare för dem att styrka de exakta kostnaderna. De som inte begärt något har väl tid på sig än så det kan väl dyka upp fler krav kanske.
Citera
2026-09-15, 12:23
Medlem
Någon som har prenumeration på Ekuriren och skulle vilja referera lite vad som eventuellt skrivits de senaste veckorna?
Citera
2026-09-16, 07:45
Medlem
https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/artikel/misstankt-for-sabotage-slapps-ur-haktet/r353zxxj
Senast redigerad av GulLoppa 2026-09-16 kl. 07:49.
Citera
2026-09-16, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo0om
Någon som har prenumeration på Ekuriren och skulle vilja referera lite vad som eventuellt skrivits de senaste veckorna?
Jag är nu hemma efter att ha varit frihetsberövad i nio månader och inväntar tingsrättens dom. Det här har varit en mycket omvälvande tid, både för mig och för min familj. Just nu behöver jag få landa i situationen och vara tillsammans med mina närmaste"
"Av hänsyn till min familj och den pågående rättsprocessen vill jag inte medverka i intervjuer eller kommentera saken närmare i nuläget. Min avsikt är att längre fram, när jag känner mig redo, själv berätta om min situation och ge min bild av det som hänt",
Citera
2026-09-16, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulLoppa
Jag är nu hemma efter att ha varit frihetsberövad i nio månader och inväntar tingsrättens dom. Det här har varit en mycket omvälvande tid, både för mig och för min familj. Just nu behöver jag få landa i situationen och vara tillsammans med mina närmaste"
"Av hänsyn till min familj och den pågående rättsprocessen vill jag inte medverka i intervjuer eller kommentera saken närmare i nuläget. Min avsikt är att längre fram, när jag känner mig redo, själv berätta om min situation och ge min bild av det som hänt",
Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in