2025-06-05, 21:05
Medlem
Onanikrems avatar
SD. Även om de inte är helt optimala i alla lägen så är de de som har flest åsikter som mina.

Blank-rösta ger samma utslag som om du skulle ligga hemma och sova hela tre veckorna eller så innan valet. Förmodligen S, MP, V och C. Sedan blir det minst fyra års misär i Sverige igen.

Har varit med några år nu, allt är inte sossarnas fel. Men mycket. Mest kvarnstenens Miljöpartiet fel, som även suttit i borgarnas knä och då också dikterat villkoren även där. Minns inte vilka som var i regering då, men anhörighetsinvandringen var Miljöpartiets fel.
Citera
2025-06-05, 21:06
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Som rubriken lyder !
Om det var val i dag vilket parti skulle du rösta på ?
Tyvärr hittar jag ingen röst-funktion vilket är synd , men intressant att se ändå.
Jag röstade SD förra valet men kommer inte göra det igen. Troligen blankröst nästa val ?

Blankt.

Det finns (för mig) inget jag kan rösta på. Alla partier lider en brist på att adressera och tala till medborgare som vuxna människor och självständigt tänkande ansvarsfulla människor. Det sker dessutom för mycket pekpinneri och skitnödiga godhets signaler över hela spektrumet
Blankrösten är ändå viktig . 1% röstade blankt valet 2022. Det motsvarar ungefär 80 000 av alla röstberättigade .
Senast redigerad av Upplyften 2025-06-05 kl. 21:11.
Citera
2025-06-05, 21:07
Medlem
SD, trots att de inte är optmala…
Citera
2025-06-05, 21:10
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Jag ska rösta på Socialdemokraterna. Såvida inte Marcus Allard ställer upp med sitt parti i riksdagsvalet.
Då resonerar vi exakt likadant. Det är svårt att tänka sig att någon partikonstellation fuckat upp mer än vad den nuvarande regeringen lyckats med.

Men ja - Marcus Allard alla dagar i veckan.
Citera
2025-06-05, 21:10
Medlem
dart100s avatar
SD även om dom inte är optimala men dom är ändå vettigast av alla etablerade partierna.

Jag röstade SD förra valet åxå
Men måste ändå erkänna att jag trodde mer om SD så jag är missnöjd med dom men finns inget annat att rösta på.
Om Elsa Widdings parti vore större så skulla jag rösta på hennes parti men finns inte en chans att dom kommer in i riksdagen så då blir det en bortkastad röst tyvärr.
Citera
2025-06-05, 21:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Blankt.

Det finns (för mig) inget jag kan rösta på. Alla partier lider en brist på att adressera och tala till medborgare som vuxna människor och självständigt tänkande ansvarsfulla människor. Det sker dessutom för mycket pekpinneri och skitnödiga godhets signaler över hela spektrumet
Blankrösten är ändå viktig . 1% röstade blankt valet 2022. Det motsvarar ungefär 80 000 av alla röstberättigade .
Men varför ids du rösta? utfallet blir ju ändå samma som om du låg hemma och sov eller kollade Netflix och åt ostbågar.

Om jag tyckt precis alla var lika dåliga hade jag inte rört röven över till vallokalen då det ändå inte gör någon skillnad.
Citera
2025-06-05, 21:38
Medlem
Jag kommer rösta på S nästa val. Har röstat på Sd de senaste 3 valen men aldrig mer. Visade sig vara riktiga as.
Citera
2025-06-05, 21:41
Medlem
utan att räknat dom få röster som kommit in verkar loppet ledas ganska gämt mellan s och v , sd backar.
Citera
2025-06-05, 21:45
Medlem
Niggwards avatar
Skulle nog stödrösta KD. De ligger strax under spärren och bryr mig inte om jag röstar M, SD eller KD.

Röstar mot MP oavsett vilket parti det slutligen landar på valdagen.
Citera
2025-06-05, 21:47
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Jag kommer rösta på S nästa val. Har röstat på Sd de senaste 3 valen men aldrig mer. Visade sig vara riktiga as.

Sjukt att vara bitter på SD, men rösta MP. Du vet S inte kan regera med någon annan än MP.

Om du gör sån galen sväng var du kanske alltid rödgrön trots allt? Blir nyfiken då SD och MP är totalt motpoler
Citera
2025-06-05, 21:53
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Men varför ids du rösta? utfallet blir ju ändå samma som om du låg hemma och sov eller kollade Netflix och åt ostbågar.

Om jag tyckt precis alla var lika dåliga hade jag inte rört röven över till vallokalen då det ändå inte gör någon skillnad.

En blankröst räknas. till skillnad till de som aldrig röstade och kollade netflix
Citera
2025-06-05, 21:55
Medlem
Prostatits avatar
Sd eller något parti utanför riksdagen.
Ser ganska sorgligt ut när man ser vilka som finns att välja på, finns liksom ingen självbevarelsedrift utöver att man fortsatt ska vara avlönad politiker till yrket efter valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in