2025-06-03, 16:52
  #1
Medlem
Hej jag skulle ta iv tjack för första gången i mitt liv men jag tror jag råka skjuta lite i muskeln så jag slutade och nu gör det ont i armen. Tror ni det är lugnt?
Citera
2025-06-03, 16:52
  #2
Medlem
Kan tillägga att armen är lite hård och svullen
Citera
2025-06-03, 17:12
  #3
Medlem
Har aldrig tagit iv förut och jag sprutade bara in lite tror du det är lugnt?
Citera
2025-06-03, 17:27
  #4
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarbone
Har aldrig tagit iv förut och jag sprutade bara in lite tror du det är lugnt?

Risken är ju att det kan bli en infektion i muskeln och i sådana fall bör du ta dig till sjukan. Men i regel brukar det gå bra, lite öm ett tag bara.
Citera
2025-06-03, 20:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarbone
Hej jag skulle ta iv tjack för första gången i mitt liv men jag tror jag råka skjuta lite i muskeln så jag slutade och nu gör det ont i armen. Tror ni det är lugnt?

Det e säkert lugnt, men som alltid med sprutor finns det risk för både sepsis och stafylokocker som också kan leda till en tidig död...

Men aa jag har själv råkat trycka lite i muskeln men det brukade gå över på den tiden när man höll på.
Citera
2025-06-07, 13:29
  #6
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarbone
Hej jag skulle ta iv tjack för första gången i mitt liv men jag tror jag råka skjuta lite i muskeln så jag slutade och nu gör det ont i armen. Tror ni det är lugnt?

Hur gick det för dig?
Citera
2025-06-22, 16:32
  #7
Medlem
Bara för att vara jobbig så måste jag påpeka att det inte går att köra iv i muskeln 😂👍👀

Om du hade rena grejer så borde en intramuskulär injektion vara lugn.

Men återkom gärna och berätta hur du kör im iv
Citera
2025-06-22, 22:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Bara för att vara jobbig så måste jag påpeka att det inte går att köra iv i muskeln 😂👍👀

Om du hade rena grejer så borde en intramuskulär injektion vara lugn.

Men återkom gärna och berätta hur du kör im iv
Hahahaha du gjorde fan min kväll! 🤣 missade de när jag läste
Citera
2025-11-15, 12:48
  #9
Medlem
Vet inte om jag injicerat i någon muskel men har missat venen väldigt många gånger så det blivit en bula. Brukar massera bulan ganska hårt i kanske 30 sekunder. Stället kan vara lite rött nån dag men jag har alltid klarat mig bra. Filtrerar alltid lösningen.

Injicerade i handen en gång nära tummen, då tappade jag känseln till viss del. Undra om jag träffade nån nerv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in