Citat:
Ursprungligen postat av
Muppety
Körde han som en galning på gångfartsområdet på Storgatan? En annan hade sett biljakten vid Stortorget.
Själv gick vi förbi i Stadsparken runt 19:30-20:00, då såg vi bilen stående från Lärkgatan ut mot Kamengatan, påkörd av en polisbil, denna hade utlösta airbags. Fler polisbilar stod runt om. Registreringsskylten hade ramlat av, så den såg jag inte.
EDIT:
När jag o en kompis körde två tjejer vi träffat på Malmöfestivalen när vi var 14 år, i en kundvagn, så kom det typ fem polisbilar o omringade oss, för att påpeka att det minsann är stöld att köra kundvagn, trots att vi hittat kundvagnen längs vägen.
En gång fick min syster ett samtal att några hade stulit o stod o meckade med hennes bil på en annan ort. Vi körde ditt o mycket riktigt var det hennes bil o det stod en gäng där o höll på med den. Ringde polisen, men de hade inte resurser att komma. Bredde på lite om att de var hotfulla, då kom de till sist. Händer det igen ska jag säga att dom inte behöver komma längre, eftersom jag sköt ner skurkarna, så det är lugnt...
Han körde Järnvägsgatan - Västra Kyrkogatan - Norra Kyrkogatan förbi entrén för biblioteket och Pitchers - förbi Grafitti och sen vänster rakt in på Storgatan. Körde alltså runt hela Stortorget.