2025-06-03, 13:24
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
20 år av högermajoritet i riksdagen har inte tjänat oss väl, det kan jag skriva under på.

Hade vi haft sosseregering under dessa år hade vi varit i konkurs.
Citera
2025-06-03, 13:32
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hade vi haft sosseregering under dessa år hade vi varit i konkurs.

Finanskriser och lågkonjunktur brukar bara inträffa under perioder med högerstyre, som nu.
Citera
2025-06-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Känns som att Sossar i allmänhet har tröttnat på massinvandringen och att dom pratar om att hissa den svenska flaggan oftare.
Dom kommer självklart behöva lägga sig för V och MP om dom vinner valet

Tidö-bögarna med Kristersson som ledare gillar ju bara Pride flaggan vad jag har förstått.
M är ett helt bedrövligt parti när det kommer till att älska sitt land och sätta Sverige först.
Alla pengar ska gå till Ukraina eller Soros olika projekt.

Magdalena nämner Sverige extremt många gånger och tycker det är viktigt med patriotism.

https://www.gp.se/politik/andersson-sa-sverige-48-ganger-.9e1fabde-8d1c-4542-a496-5bed9e09d130

Hur ser ni på det här?
S har alltid varit för en sund invandring där invandrarna integreras i vårt samhälle och det funkade bra fram till Reinfeldt. Det kanske började gå utför med Persson, vilket jag inte kan uttala mig om då ämnet var ointressant på den tiden för mig.

Men, snacket om nationalism börjar bli uttjatat. Utan vår omvärld kommer Sverige snart gå under. Politik är så mkt mer än invandring och vad som ska vara Svenskt.
Citera
2025-06-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Finanskriser och lågkonjunktur brukar bara inträffa under perioder med högerstyre, som nu.
Japp. Sedan Palmes valförlust till Fälldin har S gått från ett landsbyggarparti till att bli högerpartiernas städkärring.
Det är en konstig cykel vi hamnat i. Så fort S har städat upp och det börjar bli bra så blir folket missnöjda och röstar fram ett högerstyre som kör landet rakt ner i en avgrund. Sedan röstar vi fram en Sosseregering som i åtta år får fan när de tvingas återställa alla tokigheter. Och till slut har folket tröttnat på Sosseriet och så får vi en ny högerregering som raserar allt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in